Mercedes Klasy S - nowe zdjęcia i informacje

Kilka dni temu Mercedes oficjalnie zaprezentował nową generację swojego flagowego modelu, na który fanom marki przyszło czekać przez kilka lat. Niemcy opublikowali nowe zdjęcia i więcej szczegółów dotyczących S-Klasy
- Nasze aspiracje nie skupiały się tylko na bezpieczeństwie czy estetyce, mocy lub wydajności, komforcie albo dynamice. Podsumowuje je hasło "the best or nothing" - "najlepsze albo nic", pod każdym względem. Żaden inny samochód nie reprezentuje tej obietnicy skuteczniej niż Klasa S - powiedział dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG oraz szef Mercedes-Benz Cars.
Szef designu Mercedes-Benz, Gorden Wagener dodał: - Wyrafinowany design Klasy S był od zawsze ekspresją luksusu i motoryzacyjnej świetności swojej ery. Nowa Klasa S kontynuuje te tradycje. Z klasyczną architekturą i opływową sylwetką stanowi ucieleśnienie zmysłowej wyrazistości. To połączenie nowoczesnego, dynamicznego idiomu projektowania z elegancją naszych aut z lat 30. - inteligencja, która działa na emocje. Płynne formy tworzą ponadczasowy efekt, manifestując niczym niezachwianą wyższość i czyniąc Klasę S prawdziwą ikoną designu.

Bez względu na patetyczne przemówienia obu panów, nowa S-Klasa robi wszystko, by - jak jej poprzednicy - wnieść do świata motoryzacji rozwiązania, które później będą stosowane nie tylko w pozostałych modelach Mercedesa, ale również przez inne marki. I nie jest tu mowa jedynie o zrezygnowaniu ze standardowych żarówek na rzecz diod LED (nowa Klasa S jest pierwszym na świecie samochodem pozbawionym tradycyjnych żarówek). Flagowa niemiecka limuzyna to mnóstwo innych rozwiązań, które mają zadatki, by w niedalekiej przyszłości stać się standardem również u konkurencji.


E-Klasa przeszła facelifting | Galeria

Nowa Klasa S to pierwszy na świecie samochód zdolny z wyprzedzeniem wykrywać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli system Road Surface Scan "zauważy" nierówności, Magic Body Control natychmiast dobierze ustawienia tłumienia do sytuacji na drodze. Innowacyjny system zawieszenia dostępny jest jako opcja dla modeli z jednostkami 8-cylindrowymi. Standardowe wyposażenie nowej Klasy S obejmuje układ aktywnego tłumienia Adaptive Damping System ADS PLUS oraz udoskonaloną wersję w pełni pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC.

Po raz pierwszy w historii Klasy S projektanci położyli główny nacisk na rozwój wersji z długim rozstawem osi. W przeciwieństwie do poprzednich generacji, to na niej bazuje krótszy wariant. Skąd ta zmiana? Na dużych rynkach pozaeuropejskich - takich jak USA, Chiny czy Japonia - Klasa S nie ma dość silnej pozycji jako luksusowa limuzyna. Podczas gdy w Europie i Ameryce Północnej właściciele modelu prowadzą swój samochód samodzielnie, w Azji najczęściej jeżdżą z szoferem. Zrozumiałą tego konsekwencją jest wprowadzenie nowych elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo na tylnej kanapie.

Po raz pierwszy na świecie dostępna jest funkcja masażu energetyzującego ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni. Specjaliści Mercedes-Benz opracowali unikalne programy masażu z wykorzystaniem 14 osobno sterowanych poduszek w oparciach oraz zintegrowanej funkcji podgrzewania. Do wyboru jest sześć programów masażu, w tym dwa z funkcją podgrzewania. Mogą z nich korzystać także pasażerowie tylnych siedzeń.

Pierwsza na świecie wentylacja foteli z odwróconym ciągiem pozwala uniknąć przeciągów i zwiększa komfort - po czterech minutach od uruchomienia kierunek przepływu powietrza zmienia się automatycznie. W porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas znacznie przyspiesza to ochłodzenie tapicerki.

>>> Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa? Oto ceny całej gamy <<<

Najnowsza Klasa S jako pierwsza limuzyna jest także standardowo wyposażona w system Frontbass - zabudowane w ścianie grodziowej nadwozia głośniki niskotonowe wykorzystują blisko 40 l przestrzeni w belce poprzecznej i podłużnicach jako komorę rezonansową. W efekcie konwencjonalne głośniki niskotonowe w drzwiach są zbędne, a głośniki średniotonowe można było zainstalować wyżej. Poza lepszym brzmieniem umożliwiło to wygospodarowanie dodatkowych schowków.

Opis wszystkich nowości, jakie do świata motoryzacji wnosi nowa Klasa S, to materiał na książkę. Wymieniliśmy tylko te najciekawsze. Na koniec, przyjrzyjmy się jeszcze dostępnym wersjom silnikowym:

Mercedes Klasy S - wersje silnikowe

Więcej o:
Komentarze (15)
Mercedes Klasy S - nowe zdjęcia i informacje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wilczek1968

    Oceniono 31 razy 25

    Chyba konsumenci europejscy powinni wytoczyć producentom procesy za zaniżanie zużycia paliwa, tak jak to stało się w USA. Może przestaną wtedy wypisywać bzdury, że ponad 2 tonowa limuzyna pali 4-6 l benzyny na 100km.
    Dobrze jak na trasie zejdzie do 8-9l... w mieście poniżej 12 to będzie cud. Nawet z tymi eko-bajerami.

  • nfplakto

    0

    Czy polska mysl techniczna wymyslila kiedykolwiekcos cos lepszego niz Skode Octavie? Nie? Szkoda. To do Mercedesa jeszcze daleeeeeeekooooooo.

  • typ71

    Oceniono 6 razy 0

    te wyświetlacze to totalna wiocha.

  • smeagol_s

    Oceniono 16 razy -4

    Wolę mercedesy z celownikiem na grillu. Prezentowana tu eska niestety nadal wygląda jak dziadkowóz.

  • zx_hemi

    Oceniono 10 razy -6

    Oglądam zdjęcia i myślę: fajnie, spoko, aha, ładnie, a nagle buahahahahaha, zdjęcie deski rozdzielczej. Po prostu komedia. Okropne.

    PS. pozdro od jakczlowiek{kropka}v3rt{kropka}pl + skrót w pasku zakładek i slajdy nie straszne.

  • fakej

    Oceniono 22 razy -16

    Prędkości maksymalne słabe. Przydałaby się wersja z silnikiem 2l coby żeby uniknąć płacenia wysokiej akcyzy. Wersja 2143ccm na polski rynek raczej jest bez sensu. 600 brak?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX