Ambitne plany Infiniti

Nowe modele i budowanie świadomości marki - zwłaszcza w Europie - to w skrócie plany marki Infiniti, luksusowego odłamu Nissana

Marka Infiniti zmaga się z problemem. W USA statystyki sprzedaży nie są zachwycające, natomiast na Starym Kontynencie jej obecność jest wręcz symboliczna. Jeżeli wdrażana odnowa wizerunku (lub próba jego zbudowania od nowa) nie powiedzie się, luksusowe Nissany mogą zniknąć z rynku.

Infiniti FX Vettel Edition - test | Za kierownicąInfiniti FX Vettel Edition - test | Za kierownicą

W zeszłym roku podjęto decyzje o zmianie nazewnictwa. Teraz wszystkie nowe modele będą nosiły oznaczenie zaczynające się od litery Q. Ma ona nawiązywać do pierwszego modelu tej marki, jakim była limuzyna Q45. Bazą był Nissan President, a cyfra oznaczała, że pod maską pracuje potężny silnik V8 o pojemności 4,5 litra. W 1989 roku, kiedy pierwsza generacja wchodziła do sprzedaży, amerykańscy dziennikarze byli pod wrażeniem osiągów i zachowania na drodze, bardziej pasujących do samochodów sportowych. Z czasem sprzedaż zaczęła spadać i Infiniti zaprzestało sprzedaży Q45 w 2006 roku. Jego nieformalnym następcą został model serii M (od tego roku będzie nosiła oznaczenie Q70).

Podczas prezentacji Q50, nowego modelu klasy średniej (następca serii G), Johan de Nysschen, CEO Infiniti powiedział, że w planach rozwój marki. A to oznacza także nowe modele. Jednym z nich może być nowa flagowa limuzyna (Q90), nawiązująca do pierwszego modelu Infiniti. Oprócz tego nowy model może znaleźć się także w linii crossoverów.

Plany zakładają, że do 2020 roku zamiast 60%, Infiniti będzie obstawiać 90% klas segmentu premium. Cel sprzedażowy na koniec dekady to 600 tys. sztuk może być bardzo ciężki do zrealizowania. W zeszłym roku Infiniti sprzedało zaledwie 120 tys. samochodów.

Choć w dzisiejszym korporacyjnym świecie trudno w to uwierzyć, plany sprzedażowe nie są najważniejsze. Nysschen podkreślił, że ważniejsze jest uczynienie z Infiniti bardziej atrakcyjnej marki.

Więcej o:
Komentarze (3)
Ambitne plany Infiniti
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fragles102

    Oceniono 3 razy 1

    Szkoda bo technologicznie INFINITI wyprzedza wszystkie marki unijne o 2 dekady do przodu
    z czego normalni zjadacze chleba nie zdaja sobie nawet sprawy hehe

  • arturx2

    Oceniono 1 raz -1

    Oferta dużo gorsza od IS250, który ma aksamitne benzynowe V6 (lub hybrydę), automatyczną skrzynię biegów, ładniejszą karoserię i dużo ładniejsze wnętrze. Do tego większa renoma, (podobo) większa trwałość, więcej serwisów. I kosztuje 9 tys.zł mniej.

  • pluuto

    Oceniono 4 razy -2

    Wygląd Infiniti jest bardziej na rynek amerykański, jednak Europejczycy mają większe wymagania i Infiniti stylistyka tutaj średnio się sprawdza

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX