Salon Frankfurt 2013 | Porsche 918 Spyder

Choć przed nami lato, niektórzy już myślą o jesieni. Wtedy we Frankfurcie zadebiutuje 918 Spyder, topowy model marki Porsche

Niektóre firmy miesiącami pracują w tajemnicy, by nieoczekiwanie pokazać publiczności swoje nowe dziecko. Inni najpierw chwalą się prototypem, a później na jego bazie cierpliwie budują seryjne auto. Która metoda jest lepsza? Nie wiem, ale Porsche przy pracach nad swoim topowym modelem 918 Spyder wybrało tę drugą metodę.

Top 10 | Zaskakujące przedłużone auta

Prototyp pokazano trzy lata temu w Genewie. Od tego czasu Porsche co jakiś czas pokazuje kolejną serię zdjęć w zasadzie gotowego modelu. Gotowego oczywiście od strony stylistycznej, gdyż do oficjalnej premiery musimy jeszcze poczekać do września. Do przetestowania pozostała jeszcze strona techniczna, a ta jest wyjątkowo ciekawa.

918 Spyder będzie hybrydą. I to nie byle jaką. Łączna moc 770 KM będzie gwarantować znakomite osiągi (0-100 km/h: 3,2 s; V-max: 320 km/h), a przy okazji łechtać kierowcę niskim spalaniem. Porsche mówi coś o 3 litrach na każde 100 km, ale to będzie wymagać od kierowcy gigantycznych pokładów cierpliwości.

Cena? 645 tys. euro (w Niemczech). Za tę sumę klient otrzyma samochód, którym Walter Röhrl przejechał północną pętlę toru Nürburgring w czasie 7 minut i 14 sekund.

>>> Ile trzeba zapłacić za nowe Porsche? Oto ceny wszystkich modeli <<<

Więcej o:
Komentarze (4)
Salon Frankfurt 2013 | Porsche 918 Spyder
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fragles102

    Oceniono 2 razy 2

    DLACZEGO NISSAN GTR SŁABSZY O 200 KM PRZYŚPIESZA I PÓŁ SEKUNDY SZYBCIEJ ????

  • ugluk1984

    Oceniono 9 razy 1

    Top Gear podaje 887 BHP => 899 HP
    troszkę przyciężkawe ale dżylion razy ladniejsze od LaPokraki

  • pipistrel

    Oceniono 24 razy -6

    To auto wazy 1640 kg i ma 770koni
    LaFerrari wazy 1255kg i ma 963koni.

    Przepasc w osiagach.
    Ale coz;Niemcy chocby nie wiem jak sie starali to nigdy nie dojda Ferrari.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX