Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Oficjalna galeria zdjęć nowego Mercedesa Klasy S!

Piotr Kozłowski
16.05.2013 13:50
A A A Drukuj
Mercedes Klasy S

Mercedes Klasy S (Fot. Mercedes)

Koniec domysłów, wpatrywania się w szpiegowskie zdjęcia i wycieki firmowych broszur. W godzinę przed oficjalną premierą, opublikowano pierwszą oficjalną galerię zdjęć nowego Mercedesa Klasy S!

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się o 19:15 w Niemczech. Każdy może w niej uczestniczyć za pośrednictwem internetu. W ramce poniżej zobaczycie to, co dzieje się w Hamburgu.

Niemcy już jakiś czas temu zaczęli kusić pierwszymi zdjęciami wnętrza auta, ale jego wygląd zewnętrzny miał pozostać tajemnicą do samej premiery. Nie udało się. Szpiedzy okazali się sprytniejsi i dostarczyli pierwsze fotki flagowej limuzyny Mercedesa na długo przed odsłonięciem auta w Hamburgu. Nie zmienia to faktu, że załączona powyżej galeria jest pierwszą oficjalną serią zdjęć nowego Mercedesa Klasy S.

Co wiemy o nowym Mercedesie Klasy S


E-Klasa przeszła facelifting | Galeria

W nowej generacji, oznaczonej fabrycznym kodem W222, nie zabraknie systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę. Znajdziemy m.in. adaptacyjne reflektory (stosowane m.in. przez BMW), przeróżne systemy asystujące: utrzymania pasa ruchu, martwego pola, system wykrywający pieszych i zwierzęta (w tym Night View Assist pomocny w nocy) i hamujący w celu uniknięcia zderzenia, asystenta parkowania (parkujący prostopadle i równolegle), system odczytujący znaki drogowe (ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania, zakazy wjazdu i oznaczenia kierunku jazdy), system Pre-Safe (przygotowujący auto w razie nieuniknionej kolizji w tył pojazdu), adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Wszystkie znamy od lat i możemy dostać także w autach konkurencji, a czasem już nawet w niedrogich samochodach miejskich. Ale klienci mogą też liczyć na coś nowego. Co to takiego?

Nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa - ich zaleta to zmniejszenie ryzyka odniesienia obrażeń klatki piersiowej. Niedługo mają stać się standardem we wszystkich modelach Mercedesa. Na pierwszy ogień zostaną zastosowane w nowej S-klasie, by chronić pasażerów tylnej kanapy.

Światła hamowania o zmiennej intensywności świecenia - po zatrzymaniu samochodu na skrzyżowaniu ze światłami, w autach wyposażonych w automatyczną przekładnię kierowcy trzymają wciśnięty pedał hamulca, a światła stopu stale się palą. Inżynierowie Mercedesa postanowili zastosować lampy o zmiennej intensywności świecenie, więc po zatrzymaniu auta, światła stop nieco się "przyciemniają", by nie oślepiać kierowcy stojącego z tyłu.


Nowy Mercedes E63 AMG | Galeria

Cross-Traffic Assist - systemy wykrywające zagrożenia i pomagające unikać nieoczekiwanych kolizji stają się coraz bardziej rozbudowane. Po systemach wykrywających pieszych i zwierzęta, Mercedes opracował Cross-Traffic Assist, który wspomaga kierowcę podczas pokonywania skrzyżowań. Do prędkości 72 km/h system wykrywa zagrożenie, o którym informuje za pomocą sygnałów dźwiękowych. Jeśli w tym czasie kierowca rozpocznie hamowanie, system BAS zwiększy jego siłę, a w razie konieczności rozpocznie hamowanie awaryjne.

Wraz z premierą najnowszej Klasy S Mercedes całkowicie przestawia się na technologię LED: w aucie nie będzie ani jednej żarówki. Jak zapowiada producent, ponad 190 diod LED przejmie zadanie oświetlenia drogi, samochodu, kabiny i bagażnika.

Długa żywotność i temperatura barwowa odpowiadająca światłu dziennemu skutecznie przemawiają na korzyść technologii LED - podkreśla Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. - Nasi inżynierowie dokonali jednak wielkiego postępu, w którym liczy się również wydajność. W porównaniu do konwencjonalnych lamp głównych zużycie energii spadło bowiem o jedną czwartą.

Dla przykładu, nowe energooszczędne światła mijania LED potrzebują 34 W; znacznie mniej od żarówek halogenowych (120 W) czy lamp ksenonowych (84 W; wszystkie wartości dotyczą jednego pojazdu). Oznacza to oszczędność 0,05 l/100 km lub 21 gramów CO2/km w porównaniu do samochodu z tradycyjnymi żarówkami halogenowymi.

>>> Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa? Oto ceny wszystkich modeli <<<

Nawet bazowy model nowej limuzyny ma całkowicie LED-owe oświetlenie. Dodatkowe funkcje systemu ILS (Intelligent Light System), takie jak Adaptive Highbeam Assist Plus, będą dostępne na życzenie. Identyfikuje on również zjawisko samo-oślepiania spowodowane na przekład przez tablice odblaskowe i odpowiednio maskuje reflektory.

Przewidziane są następujące wersje silnikowe: S500 - 4,7 litra, V8, twinturbo, 435 KM, S600 - V12, bi-turbo, 517 KM, S63 AMG - 5,5 litra,V8, bi-turbo, 571 KM, S65 AMG - V12, bi-turbo, 630 KM. W późniejszym czasie pojawi się również model hybrydowy.

Ramka poniżej przekazuje obraz "na żywo", prosto z Niemiec, gdzie o 19:15 nastąpi oficjalna premiera nowego Mercedesa Klasy S.

Zobacz także

Komentarze (12)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • addam44

    Oceniono 20 razy 12

    Wieksze zmiany chyba wewnatrz niz zewnatrz.Przy czym zegary a'la obecny Jaguar Xj.
    W tescie padlo zdanie "nawet podstawowa wersja..."-a ktora to wersja jest podstawowa?:)

  • gostek_gostek

    Oceniono 14 razy 4

    Klasa! Piękny! tylko po co imitować analogowe zegary jak można je po prostu dać! Po co coś udawać? jaki jest sens? Ten szczegół wygląda wyjątkowo mało elegancko. czepiam się?

  • knapa6

    Oceniono 12 razy 4

    Ogromny przepych , zaczynam tęsknić za w140 i W126.

  • americanmoto

    Oceniono 30 razy 4

    Nawet ładny, ale ma zbyt... koreański styl. Gdyby przykleić mu logo Hyundaia to pewnie nikt by się nie połapał...
    Wnętrze za to bardzo ładne, ktoś napisał wcześniej, że zegary odpatrzone od XJ-ta, ale to tylko na plus dla mercedesa.

  • tytanowa_mrowka

    Oceniono 9 razy -5

    Miejmy nadzieję, że więcej będzie jeżdził niż stał w warsztacie. Poza tym i tak mnie nie stać :)

  • leniwiecgniewomir

    Oceniono 9 razy -9

    Bardzo ładna sylwetka, dużo lepsza, niż w aktualnej serii 7. Tylko te reflektory... Nie pasują zupełnie do dostojnego, luksusowego samochodu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy jesteś za obowiązkiem stosowania opon zimowych?

  • 39%

    Tak, to poprawi bezpieczeństwo (543)

  • 33%

    Tak, ale dopuściłbym też opony całoroczne (460)

  • 25%

    Nie, to wyłudzanie pieniędzy od kierowców (338)

  •   3%

    Nie mam zdania (36)

Liczba oddanych głosów: 1377