Peugeot 308 - kompaktowa elegancja

10 września, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, zadebiutuje nowe wcielenie kompaktowego Peugeota. Jednak już dziś możemy podziwiać 308 na oficjalnych zdjęciach

Oto 2008 - nowy crossover Peugeota

Ma 425 cm długości, 146 cm wysokości i wygląda naprawdę świetnie. Styliści Peugeota odwalili kawał dobrej roboty. W redakcji nie ma nikogo, kto przeglądając zdjęcie kręciłby nosem. Nowa 308-ka jest stylistycznie świeża, wyjątkowo proporcjonalna i drapieżna zarazem. Nie jest natomiast nachalna. Projektanci poszli bardziej w stronę eleganckiego premium, niż futurystycznej ekspresyjności, na jaką decydują się ostatnio marki azjatyckie. Ot, bardzo ładne auto.

Kompakt zbudowany jest na nowej, modułowej platformie EMP2. Jej zastosowanie pozwoliło nie tylko znacząco zmniejszyć masę auta (o 140 kg), ale także poprawić prowadzenie oraz wygospodarować więcej miejsca w kabinie pasażerskiej. Zresztą, nie tylko w niej. Bagażnik w nowej 308-ce ma pojemność 470 litrów, czyli o 40 litrów więcej niż w obecnie sprzedawanym modelu. Dużo mniejszy ma być za to apetyt na paliwo. Peugeot zapewnia, że najbardziej oszczędna odmiana modelu będzie mogła pochwalić się poziomem emisji CO2 na poziomie 85 g/km.

Wielkie upusty na obecną 308-kę. Można zaoszczędzić nawet 18 tys. złotych

W galerii możecie znaleźć zdjęć wnętrza nowego kompaktu. Wrażenia? Minimalizm, w dobrym tego słowa znaczeniu. Niewiele przycisków i czytelne zegary. Przedstawiciele francuskiej firmy obiecują również, że dzięki jakości materiałów zastosowanych w kabinie, nowy Peugeot będzie wyznaczał nowe standardy w segmencie.

Po zajęciu miejsca w kabinie odkrywamy świat wyrafinowanej stylistyki, która w segmencie samochodów kompaktowych stanowi niespotykaną dotąd ofertę. Uwagę zwraca w szczególności innowacyjny i intuicyjnie prosty w obsłudze kokpit - Peugeot i-cockpit - twierdzi Vincent Devos, Product Manager modelu 308

Póki co, znamy niewiele więcej szczegółów. Niebawem w sieci powinno pojawić się więcej zdjęć atrakcyjnego hatchbacka. Być może przy okazji tej publikacji, francuski producent powie nieco więcej na temat nowego rywala Golfa i Focusa.

Więcej o:
Komentarze (57)
Peugeot 308 - kompaktowa elegancja
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • urwiss

    Oceniono 106 razy 66

    Jeździłeś kiedyś peugeotem? Te auta nie są wcale bardziej awaryjne od konkurencji Moim zdaniem to zwykły stereotyp, nie są to auta ani lepsze ani gorsze od niemieckich, włoskich samochodów. Z resztą w naszym zacofanym kraju wszystko co nie ma wideł na masce i w nazwie modelowej nie ma wiatru jest be. Kup samochód od pierwszego właściciela najlepiej trzy lub czteroletnie autko które straciło na cenie, nie sprowadzane z bez wodotrysków a będziesz zadowolony i zmienisz zdanie i przestaniesz wierzyć w to co piszą w auto świcie i innych niemieckich gazetach. Ja cieszę się z szarganej opinii, po pierwsze francuskich nie kradną, po drugie można za przysłowiowe grosze kupić fajny samochód i nie przepłacać.

  • przemekthor

    Oceniono 87 razy 37

    Kolejny w supermodnym stylu - wielkie alufelgi, chromowane duperele i diody led. A cóż tam będzie pod machą, turboładowane, litrowe mikrosilniczki o trwałości styropianowego kubka?

  • co-rel

    Oceniono 48 razy 24

    Dupy nie urywa, a na pewno nie tak, żeby argumentowało to tytuł na głównej: „Golf i Focus w tarapatach? Nowy Peugeot powala!”. Czym on niby powala? Musicie stosować takie żałosne praktyki, żeby przyciągnąć ludzi do obejrzenia tych slajdów?
    Różnica w wyglądzie w stosunku do aktualnego 308 jest taka sama, jak między 308 a 307 – normalny efekt wprowadzenia nowego modelu. Czymś się w końcu muszą różnić.

  • muszesiezalogowac1

    Oceniono 21 razy 15

    czy naprawdę zupełnie nowy model będzie się nazywał tak samo jak poprzedni: 308? czy to błąd autora tekstu (lub tymczasowa ściema producenta)?

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 13 razy 11

    Czy mi sie tylko wydaje, czy naprawde troche wyglada jak Audi A3?

  • ail7879

    Oceniono 26 razy 10

    Jest ładny, a Francuzy się liczą w Europie, nie tylko we Francji. Jakość w ciągu ostatnich 10 lat się poprawiła, a niemieckich spadła. Skoro ładny, to pamiętajmy że w 2007 r. peugeot 207 był najczęściej kupowanym autem w Europie.
    Clio IV w tym roku powalczy z golfem.
    Co do nazwy - 309 juz był :) , musieliby chyba 310 dać.
    Ogólnie peugeot zerwał ze swoją stylistyką, nawiązując do opli, toyot, kii.

  • jaca87

    Oceniono 7 razy 7

    Ludzie, przecież to anwet nie są zdjęcia tylko grafiki, gó... tu widać jak będzie stał pod blokiem i go zobaczę to wtedy się podzielę opinią.

  • mow_mi_stefan

    Oceniono 7 razy 5

    100proc racji.
    Mam 5008 od 2,5 roku, 150km diesel (wcześniej s-max i seat altea xl).
    Jeszcze nie miałem tak komfortowego auto. totalna bezawaryjność, serwis co 2 lata. Spalanie mniejsze niz s-max przy totalnie dopracowanej dynamice silnika,
    Niemcy? Może plastikowe VW? Wsiądź do Francuza, to poczujecie różnicę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX