Wörthersee 2013 | Audi TT ultra quattro concept (galeria)

Podczas dorocznego festiwalu tuningu spod szyldu VAG zadebiutowała ekstremalna odmiana Audi TT. Dzięki obszernej galerii zdjęć, które udostępnił producent, możecie przyjrzeć się autu w najmniejszym szczególe

Fabryczni tunerzy - Audi S/RS

O wyjątkowym coupe Audi pisaliśmy już kilka dni temu. Słowem przypomnienia, auto napędzane przez 310-konne, 2-litrowe TFSI oferujące kierowcy 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Na pierwszy rzut oka liczby te nie robią oszałamiającego wrażenia, to prawda. Jednak moc silnika nie jest jedynym argumentem, który pozwala nazwać prototyp "ekstremalnym". Inżynierom z Ingolstadt udało się zbić masę auta aż o 300 kilogramów, względem cywilnych "tetetek". Po ostrej diecie coupe waży tylko 1111 kg i do setki rozpędza się w czasie zaledwie 4,2 sekundy (prędkość maksymalna to 280 km/h). To brzmi już znacznie lepiej, przyznacie.

W efektywnym wykorzystaniu potencjału silnika pomagać ma zmodyfikowane zawieszenie ze sprężynami wykonanymi z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym oraz układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami. Inżynierowie z Ingolstadt zrobili też wszystko, by otrzymać idealny rozkład mas. To właśnie z myślą o nim, zdecydowali się przenieść akumulator bliżej środka auta, pod fotel kierowcy.

>>> Ile trzeba zapłacić za nowe Audi? Ceny wszystkich modeli znajdziesz tutaj <<<

Koń jaki jest, każdy widzi. Białe nadwozie z kontrastującymi czarnymi elementami, drapieżnie zaprojektowane zderzaki, potężne skrzydło za tylną szybą i koła szczelnie wypełniające nadkola sprawiają, że - jeśli nadarzy się Wam taka okazja - trudno będzie Wam przejść koło auta obojętnie. Trudno nie zwrócić też uwagi na gigantycznych rozmiarów grill oraz zaskakująco małe lusterka boczne. Tak naprawdę, są to kamery, które przekazują obraz do ekranu znajdującego się w kabinie.

Jak dobrze wiadomo, jeden obraz wart jest tysiąc słów. Dlatego, zamiast rozpisywać się na temat stylistycznych smaczków, wolę zaprosić Was go nowej, obszernej galerii Audi TT ultra quattro concept. Teraz można nieźle pobuszować w środku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA