Skoda Octavia z napędem na obie osie

Ze wszystkich Octavii Combi sprzedanych w ubiegłym roku w Europie, 20 proc. stanowiły auta z napędem na obie osie. Skoda przedstawiła właśnie nowe wcielenie czteronapędowego modelu

Skoda Superb przeszła facelifting

Najnowsza odsłona Octavii Combi 4x4 korzysta z układu Haldex piątej generacji. W warunkach dobrej przyczepności, cały potencjał generowany przez silnik przekazywany jest na przednie koła. W momencie uślizgu któregoś z nich, system dołącza oś tylną. Na na liście wyposażenia standardowego znajdzie się system EDL (Electronic Differentia Lock). To elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, pomagająca poruszać się po wyjątkowo wymagających nawierzchniach.

Octavia kombi 4x4 oferowana będzie z trzema silnikami do wyboru, jednym benzynowym i dwoma turbodieslami. 180-konne TSI jest najmocniejszą jednostką w gamie, 150 koni mechanicznych rozwija 2-litrowy silnik wysokoprężny, a 1.6 TDI oferuje kierowcy moc 105 KM. Współpracując z sześciostopniową skrzynią ręczną, diesle mogą pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 (1.6 TDI) oraz 4,9 (2.0 TDI) l/100 km.

>> Ile kosztuje Octavia drugiej generacji? Polskie ceny wszystkich wersji <<

Silnik benzynowy oferowany jest wyłącznie w tandemie z sześciobiegową przekładnią DSG i na przejechanie 100 km potrzebuje średnio 6,7 litrów benzyny. Jest bardziej łakomy od diesli, ale i najbardziej dynamiczny. Octavia kombi 4x4 z TSI pod maską rozpędza się do "setki" w czasie 7,5 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero po osiągnięciu 227 km/h.

Do europejskich salonów czteronapędowa Octavia kombi trafi w czerwcu. Póki co, ceny nowej wersji trzymane są w tajemnicy.

Więcej o:
Komentarze (21)
Skoda Octavia z napędem na obie osie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • buraque

    Oceniono 25 razy 15

    Fajne auto, w sam raz na polskie warunki, ale niestety obecna polityka cenowa Skody sprawia, że nie będzie żadnym hitem, szkoda, że "kurzane" auta nie są już "za rozsądną cenę".

  • potulnyqumotr

    Oceniono 8 razy 6

    I to wszystko pewnie już za 180 tys zł w wersji prezentowanej dziennikarzom. Po prostu okazja.

  • abw12300

    Oceniono 6 razy 4

    Według Auto moto und sport w Niemczech cena podstawowej wersji ma wynosić poniżej 25 tysięcy euro.... No ale nie wiadomo, czy podstawowa wersja w Niemczech nie będzie tak wyposażona jak najdroższa wersja w Polsce, lub lepiej. Na przykład podstawowa wersja Kia Rio sedan w Niemczech posiada min. klimę automatyczną i nawigację, a najdroższa wersja w Polsce nie..... I nawet nie ma możliwości by ją zamontować- więc trudno o jakieś sensowne porównania co do ceny w Polsce.

  • lech2011

    Oceniono 10 razy 4

    Na tym forum marka VW jest numerem 1, przedmiotem marzeń. Jednocześnie, gdy tylko jest mowa o Skodzie, to zaraz pojawiają się teksty, że silniki Skody są fatalne, szybko się rozsypują.
    Więc jak to jest z tymi silnikami, to nie te same ?

  • krzycho-60

    Oceniono 13 razy 1

    Brzydkie, bez wyrazu jak wszystkie spod znaku VAG.

  • osmiol

    Oceniono 7 razy -3

    szkoda ,że na Snowmana trzeba tyle czekać...

  • faur

    Oceniono 10 razy -4

    Jeżeli tylny napęd jest dołączalny to to jest 4WD a nie 4x4.

  • gostek_gostek

    Oceniono 46 razy -10

    Ten znaczek TSI jednak rujnuje wszystko. Wyobraźcie sobie to auto z wolnssącym 1.8 VTEC z Hondy. Było by idealnie, nie?:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX