Volkswagen Golf GTI w całej okazałości | Galeria

W maju do europejskich salonów Volkswagena zawita nowe wcielenie Golfa GTI. By nieco podgrzać atmosferę, niemiecki producent udostępnił dużą galerię swojego hot hatcha

Te auta zmieniały świat -
oto najważniejsze modele
w historii Volkswagena

Przypomnijmy, nowy Golf GTI dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Standardowa odmiana oferuje kierowcy 220 koni mechanicznych, a wersja z dopiskiem Performance - 230 KM. Maksymalny moment obrotowy jest identyczny w obu odmianach 2-litrowego, turbodoładowanego benzynowca i wynosi 350 Nm. Osiągi? 220-konne GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy. Mocniejsza odmiana kompaktu wyposażona jest również w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz skuteczniejszy układ hamulcowy.

Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku. Wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN tylko 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 proc. Z opcjonalną, 6-biegową przekładnią DSG Golf GTI zużywa 6,4 l/100 km (emisja CO2: 148 g/km). Do tych wartości nie przywiązywalibyśmy jednak szczególnej wagi - ich osiągnięcie w warunkach drogowych jest zapewne niezwykle trudne (o ile w ogóle możliwe).

>>> Jak się ceni Volkswagen? Oto ceny wszystkich modeli dostępnych w Polsce <<<

Pierwsze egzemplarze Golfa GTI trafią do europejskich salonów w maju. Na rodzimym rynku za słabszą wersję gorącego hatchbacka trzeba zapłacić 28 350 euro, wariant z dopiskiem Performance to wydatek co najmniej 29 475 euro.

Więcej o:
Komentarze (11)
Volkswagen Golf GTI w całej okazałości | Galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • nr_5

    Oceniono 8 razy 8

    Dzisiaj Toyota podala wyniki sprzedazy za 1 kw. 2013.
    Sytuacja na froncie wyglada nastepujaco:
    Toyota..2.43mln (+2.2%)
    GM.......2.36mln (+3.6%)
    VW.......2.27mln (+5.1%)

  • eurotaxt

    Oceniono 3 razy 3

    Dla mnie zdecydowanie jest OK. Auto na wskroś nowoczesne, bezpieczne, lekkie a jednocześnie nadal wygląda jak niemiecki Golf a nie jak kolejna nowość z Korei czy Chin ;-)

  • enforte

    Oceniono 3 razy 3

    Dziwi mnie trochę wybór zdjęć przez producenta, bo zazwyczaj chyba na pierwszym planie w promocji były modele 3 drzwiowe (i to w wielu markach). Tutaj wychodzi trochę hot-practical-hatch

  • fragles102

    Oceniono 1 raz 1

    sińczuk baranie nie napisałeś czyj to konkurent z kim konkuruje?
    nie pamiętasz OTO NOWY KONKURENT ........hehe

  • kamito

    0

    A mnie się podoba zadziorny przód, ogólna sylwetka fajna, w nawiązaniu do poprzedników, moc jak na GTI również wystarczająca, ciekawe jaka będzie cena w Polsce

  • fakej

    Oceniono 1 raz -1

    jak by było ponad 250km/h to mógłby być hit, a tak z 246km/h to jest kolejny chłopiec do bicia

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX