Skoda ostro w dół

Skoda notuje duże spadki sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 roku. Jak duże?

Zaskakujące wyniki sprzedaży w marcu. Te samochody sprzedają się najlepiej w Polsce

W marcu br. Skoda sprzedała na świecie 83 800 samochodów. To o 12 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Kwartał zamknął się wynikiem 220 400 egzemplarzy, czyli o 9,4 proc. słabszym niż w analogicznym okresie 2012 roku.

Nie tylko globalne wyniki sprzedażowe Skody nie są zadowalające. W Europie spadki wyniosły 7,7 proc. (w marcu) i 8,3 proc. (w pierwszym kwartale). Na największym rynku Starego Kontynentu, czyli w Niemczech, sprzedaż skurczyła się w marcu o 9,8 proc. Są też jednak powody do zadowolenia. W Wielkiej Brytanii wyniki za poprzedni miesiąc poprawiły się aż 21,4 proc. Jeszcze lepiej było w Danii, gdzie Czesi sprzedali w marcu 1 200 samochodów, czyli o 155,4 proc. więcej niż przed rokiem.

Najważniejszym - ze względu na wielkość sprzedaży - rynkiem dla Skody są Chiny. W marcu Czesi sprzedali tam 18 400 auta, czyli o 13,7 proc. mniej niż przed rokiem. Spadek kwartalny nie był już tak dotkliwy i wyniósł 2,5 proc.

Przyczyn spadku popularności czeskich aut można się dopatrywać w premierze nowej generacji Octavii, będącej najpopularniejszym autem Skody na świecie. Klienci, w oczekiwaniu na jej premierę, rezygnowali z zakupów. Niebawem sytuacja powinna powrócić do normy.

>>> Ile trzeba zapłacić za nową Skodę? Oto ceny wszystkich modeli <<<

Spore nadzieje Skoda wiązała ze swoim nowym modelem - Rapidem. Jednak ze względu na złą politykę cenową, auto nie odnosi sukcesów. Pod względem popularności, obecnie jest na piątym miejscu. Jeszcze słabiej wiedzie się najmniejszej Skodzie - Citigo, za którego plecami znajduje się jedynie model Roomster.

Więcej o:
Komentarze (17)
Skoda ostro w dół
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • qba

    Oceniono 43 razy 35

    Stawiam, że rapid sprzedaje się słabo - przynajmniej w takich krajach jak Polska - nie tylko z powodu złej polityki cenowej, ale też dlatego że nie można go kupić z żadnym prostym, uczciwym silnikiem. Są drogie TDI, bez sensu jeśli ktoś nie robi dużych przebiegów, i psujące się TSI. Wsadźcie tam benzynowy wolnossący 1.4 albo 1.6 i zacznie się sprzedawać. I entuzjaści LPG też kupią.

  • eurotaxt

    Oceniono 36 razy 28

    W Europie się nie dziwie. NA przykładzie Polski stwierdzam, że Skoda ma chore ceny. Nowy Rapid kosztuje tyle co porządny kompakt dobrej marki a jest mniejszy i strasznie tandetnie wykończony, do tego ma słabiuteńkie silniczki, Zaś Octavia III kosztuje więcej niż Golf VII czy Jetta, ceną dochodzi do ... Passata, brawo Skoda!

  • destin

    Oceniono 28 razy 22

    Normalka.Dopóki Skoda miała ceny adekwatne do jakości swoich samochodów to sprzedaż była wysoka. Ale ludzie nie są aż tak tępi i nie będą płacić chorych pieniędzy za produkt który nie jest ich wart. Najlepsze przykłady to Rapid i Citigo.Ceny tych samochodów to jakieś nieporozumienie. Ale podobnie jest z Seatem. Też spada sprzedaż i też z powodu zbyt wysokich cen.

  • 7_of_9

    Oceniono 19 razy 17

    "Spore nadzieje Skoda wiązała ze swoim nowym modelem - Rapidem. Jednak ze względu na złą politykę cenową, auto nie odnosi sukcesów."
    To niemożliwe! Tyle artykułów na tym portalu mówiących o cudowności i taniości tego auta, a tu ludzie go nie chcą kupowac? Skoda już wam nie płaci, to teraz się nad nią pastwicie?

  • wejsunek35

    Oceniono 27 razy 17

    "Przyczyn spadku popularności czeskich aut można się dopatrywać w premierze nowej generacji Octavii, będącej najpopularniejszym autem Skody na świecie. Klienci, w oczekiwaniu na jej premierę, rezygnowali z zakupów. Niebawem sytuacja powinna powrócić do normy."

    Bzdura, klienci właśnie kupowali póki mogli poprzednią wersję octavii, nową mają w nosie.
    Tak więc sytuacja do żadnej normy już nie wróci.

  • gostek_gostek

    Oceniono 22 razy 16

    Skoda pobiła się własną bronią.
    Rapid kreowany na kompakta i z ceną kompakta jest po prostu słaby jak na ta klasę auta.
    Octavia kreowana na klasę premium albo segment D jest po prostu słabiutki jak na klasę D o premium już nie wspomniawszy. Klienci nie lubią być robieni w ciula. Może w końcu pójdą po rozum do głowy i zaczną sprzedawać rapida jako klasę B a Octavię jako kompakt. Wszystko wróci do normy. No i przydało by się wrócić do jakiegoś dobrego silnika, który umożliwiał przekroczenie magicznej granicy 100 tys kilometrów przebiegu. A jak by to był jeszcze silnik akceptujący LPG...

  • czujny_obywatel

    Oceniono 40 razy 14

    Skoda się już nie podniesie, dobija ja VW, aby nie stanowiła konkurencji dla jego produktów. Tym samym Niemcy chronią swój rynek pracy.

    Skoda była jeszcze atrakcyjna jak sprzedawała tanio Octavię II z silnikiem benzynowym 1.6 i instalacją gazową. Teraz nikt już nie będzie kupował ani Octavii, ani Rapida nie mówiąc już o paskudnym Superbie i paskudnej Fabii bo:

    1. Skody są fatalnie wygłuszone, można nawet powiedzieć, że są pozbawione wygłuszenia,
    2. Mają najgorsze w historii motoryzacji ultraawaryjne silniki TSI,
    3. Do silników TSI nie można założyć normalnej instalacji gazowej. Można tylko założyć kosztująca 10 000 złotych bardzo awaryjną instalację lpg,
    4. Skody są bardzo drogie, udają samochody międzyklasowe, a w istocie są najgorszymi wyrobami w swojej klasie,

    Kto więc ma kupować Skody i robić sprzedaż.

  • 666original

    Oceniono 31 razy 11

    Hahaha wiedziałem że tak będzie, nowe modele są za drogie, nie mają normalnych silników benzynowych o LPG nie wspominając, za bardzo upodobniły się do reszty VAGin.......

  • macw1975

    Oceniono 12 razy 10

    I dobrze. Jest szansa że obniżą ceny Rapida.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX