1.5 EcoBoost | Nowy silnik Forda

Silnik 1.5 EcoBoost Forda będzie miał cztery cylindry, a nie trzy, jak wcześniej spekulowano. To stawia jego sens pod znakiem zapytania

Ford ma w ofercie dwa małe silniki EcoBoost: R3 1.0 (100, 120 i 125 KM) i R4 1.6 (150, 160 i 182 KM). Informacja o zastosowaniu w nowym Mondeo (w Europie od 2014 roku) silnika 1.5 EcoBoost zdziwiła świat motoryzacji i zrodziła szereg spekulacji. Większość mediów twierdziła, że ta jednostka będzie mieć trzy cylindry. Byłoby to zabieg sensowny z punktu widzenia optymalizacji procesów spalania, dla których pojemność jednego cylindra powinna wynosić 500 cm3.

Na szczęście Ford wydał oficjalne oświadczenie, rozwiewając wszelkie wątpliwości. Nowy silnik 1.5 EcoBoost będzie konstrukcją czterocylindrową. Generowana moc to ok. 180 KM, mocno zbliżona do najmocniejszej specyfikacji 1.6 EcoBoost. Na czym będą polegać różnice? Ford twierdzi, że w nowej jednostce zastosowano wszystkie dostępne w koncernie technologie pozwalające obniżyć zużycie paliwa. Tak więc silnik jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtryska paliwa, zmienne fazy rozrządu, czy zintegrowany kolektor wydechowy, zastosowany wcześniej w jednostce 1.0 EcoBoost. Ale to nie koniec. Nowy silnik został także wyposażony w sprzęgło pompy wody. Po uruchomieniu na zimno pompa wody jest rozłączona, dzięki czemu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy. To oczywiście przekłada się na niższe spalanie.

>>> Sprawdź ceny Mondeo i innych nowych modeli Forda <<<

Nowy silnik 1.5 EcoBoost zadebiutuje już za tydzień, podczas Salonu Samochodowego w Szanghaju, gdzie Ford pokaże nowe Mondeo przeznaczone na tamtejszy rynek. Później silnik trafi do amerykańskiego Fusiona i w końcu do europejskiej wersji Mondeo.

Do "ekologicznej" rodziny silników należą jeszcze: R4 2.0 EcoBoost i V6 3.5 EcoBoost. Ford szacuje, że do końca tego roku 80% modeli koncernu będzie dostępnych z jednostkami EcoBoost.

Więcej o:
Komentarze (11)
1.5 EcoBoost | Nowy silnik Forda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • rr0309

    Oceniono 6 razy 6

    A mnie się marzy silnik V6 3L TECHNOLOGICZNIE DOPRACOWANY bez wodotrysków trwały, bezobsługowy i niezawodny. Taki jak miałem w W-124 - przez 22lata bez problemowo.

  • fakej

    Oceniono 24 razy 6

    1.5l to bardzo dobra pojemność znana już z Fiata 125p. Niestety dzisiaj w silnikach benzynowych praktycznie niestosowana i zdominowana przez pospolite 1.4 oraz 1.6.
    Ford nawiązuje do dobrej, polskiej tradycji.

  • wawiak80

    Oceniono 4 razy 4

    A mnie zastanawia czemu mimo znaczącego wzrostu mocy w samochodach klasy średniej osiagi tych samochodów nie ulegają znaczącej poprawie. Poza naprawdę mocnymi motorami z mocą 160 KM i wiecej to reszta nie jest szybsza ani zrywniejsza od swoich poprzednichów sprzed dwóch dekad.
    przykłądowo MAzda 626 2.0 116 KM jest dużo szybsza i zrywniejsza od MAzdy 6 1.8 125 KM
    Wychodzi na to że współczesne auto które nie ma przynajmniej tych 150 KM jest wolne

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX