Nowy Seat Leon Cupra

Przed hiszpańskim producentem trudne chwile, bo jeśli marka chce przetrwać, musi znacznie zwiększyć zainteresowanie swoimi samochodami na świecie. Ma w tym pomóc jeden z najgorętszych Seatów - Leon Cupra
Szef designu Seata Alejandro Mesonero powiedział: - Nowa Cupra jest już czymś więcej niż obecna Cupra R.

Ile trzeba dziś zapłacić za nowego Seata?

Dziennikarzom brytyjskiego Autocar w ponad pół roku przed premierą auta udało się ustalić kilka informacji na jego temat. I choć nie zostały one jeszcze oficjalnie potwierdzone, to Brytyjczycy twierdzą, że pochodzą z wiarygodnego źródła.

Nowy Seat Leon Cupra będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych - jako pięcio- i trzydrzwiowy hatchback. Oba warianty zostaną wyposażone w agresywny pakiet stylistyczny. Pod maskę auta trafi dwulitrowy czterocylindrowiec o mocy 256 KM, dzięki czemu hiszpański odpowiednik Volkswagena Golfa będzie w stanie przyspieszać do setki w nieco ponad 6 sekund.

Na wygląd i właściwości jezdne auta wpłyną też obniżone i utwardzone zawieszenie oraz zmodyfikowany układ hamulcowy (zaciski zostaną pomalowane zapewne na czerwono).

Nowy Seat Leon Cupra ma zostać oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego lub na początku następnego roku.

Więcej o:
Komentarze (7)
Nowy Seat Leon Cupra
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • karakalla

    Oceniono 13 razy 5

    Raczej wątpliwe, Cupry to przyprawa, a nie podstawa diety marki.

    Seat miał sens w latach 90., oferując tanie auta na kościach VW. Miał go jeszcze na początku 00., kiedy co prawda rolę taniej marki przejęła Skoda, ale ciągnęło się za nią odium wschodniactwa, producenta przaśnej Felicji, okraszonej Octavią. Seat z sympatyczną stylistyką Toledo i Leona mieścił się niegłupio w koncernowym podziale ról, będąc postrzegany lepiej niż Skoda, a jednocześnie oferując samochody ładniejsze niż Volkswageny. Jednak Superbem centrala pociągnęła markę czeską do góry, a jednocześnie gadanie o Seacie jako odpowiedniku Alfy Romeo pozostało gadaniem, bo nie wsparła go odpowiednia technika. Exeo powinien był powstać z 7 lat wcześniej, ale wtedy nie zdecydowano się na transfer z Audi. Można było przestawić Seata na SUVy, ale nie stało się to. Wybrano najdziwniejszy pomysł, na sportowe autobusiki, nie dziwota, że okazał się poroniony (gdyby te same samochody ulokować od samego początku jako crossovery z funkcją paraterenową, mogłoby być inaczej).

    I jak w takiej niechlujnej gospodarce Seat ma nie zdychać?

  • slawoart

    Oceniono 13 razy -1

    Stylistycznie nic szczególnego. Poprzednia generacja miała dużo więcej polotu i finezji. To auto jest kompletnie bez charakteru. Mogłoby mieć na masce przyklejony znaczek Forda, Kii, Skody albo Dacii i nikt by się nie zorientował. Seat chyba próbuje strzelić sobie tym modelem w stopę niż wyjść na prosta albo tez spece z VW stwierdzili, ze nie opłaca się za dużo inwestować w dizajn podupadającej marki, po której lukę mogą zastąpić Skody albo VW.

  • eurotaxt

    Oceniono 2 razy -2

    Wersja 5D jakoś się broni designem, ale 3D jest niefajna (w mojej ocenie). Ogółem jeśli to miał być ten długo oczekiwany przełom u Seata to jakoś słabo wyszło. A może to my za dużo oczekujemy od tej marki? Oczywistym jest że Nr 1 w grupie Volkswagena musi pozostać Golf w klasie kompakt więc Leon zawsze będzie trochę z tyłu ...

  • kamito

    Oceniono 3 razy -3

    Może na południu Europy ma jakieś szanse ale raczej wątpliwe żeby w pozostałych częściach Europy była w stanie pokrzyżować plany Golfowi VII , przynajmniej nie teraz przy nowym modelu Golfa

  • lech2011

    Oceniono 7 razy -3

    niezaładny

  • gostek_gostek

    Oceniono 8 razy -4

    kiedyś można było wydać kase na leona bo był ładny i dobrze zestrojony. A dzisiaj? nie ma ani jednego powodu. Gdybym chciał kupić coś z VAG i miało by to być auto tańsze to z pewnością wolał bym już golfa a jeśli chciał bym zaszaleć to było by to audi A3. Aktualny Seat to marka zupełnie bez tożsamości! miała być druga alfa i powstał klops. Prawdę mówiąc już wolałem okres kiedy Seat robił te swoje nadmuchane kompakty. Przynajmniej czymś się różniły a były osoby, którym bardzo się podobało to udziwnione Toledo. Altea to w ogóle jeden z najładniejszych minivanów na rynku - nawet dzisiaj. No cóż... świat motoryzacji nie będzie płakał jak zniknie ta marka z rynku. VAG ma w swoim portfelu tak dużo marek i modeli, że zapcha każdą dziurę.

  • tadreko

    Oceniono 17 razy -5

    Samochód - wypisz wymaluj Audi A3 poprzedniej generacji - sportowy design niczym w Dacii Logan. Seat ma tendencję do kopiowania starszych modeli Audi (np. Exeo). Firmy Seat już raczej nic nie uratuje - VW dał jej w 2011 roku 5 lat na stanięcie na nogi lub zamknięcie biznesu.
    Inna sprawa, że zatrudniając w sieci dealerskiej takich menadżerów jak koleś w Poznaniu, który w 1 1/2 roku doprowadził do zamknięcia obydwu salonów Seata, to na polskim rynku kariera też jest bardzo zagrożona. Kupiłem auto w Poznaniu a na serwis muszę jeździć do Kalisza lub Gostynia, bo w mieście wojewódzkim nie ma ASO. Paranoja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX