Renault Twin'Z

Twin'Z to zwiastun Twingo trzeciej generacji. Będzie ono zupełnie inne od tego, jakie znaliśmy do tej pory

Renault Twin'Z to odważny prototyp łączący w sobie cechy zapożyczone z dawnych modeli (Renault 4CV - spartańskie wnętrze, silnik z tyłu; Renault 5 - kształt nadwozia i wymiary) z nowoczesną techniką.

Jaki jest Twin'Z?

Do współpracy przy projekcie Renault zaprosiło brytyjskiego projektanta Rossa Lovegroove'a. Ma on na swoim koncie m.in. projekty inspirowane światem natury. Ta fascynacja jest widoczna także w Twin'Z. Począwszy od wnętrza z minimalistycznymi fotelami i ledwo zaznaczoną deską rozdzielczą, po obręcze kół wzorowane na pnących się do góry drzewach. Z zewnątrz koncept przyciąga uwagę setkami ledowych lampek oplatających tylną szybę i ciągnących się przez dach niemal do przedniej maski. Grill także jest podświetlany. Ciekawostką są tylne drzwi otwierane "pod wiatr", podobnie, jak w Rolls-Royce'ach Phantom i Ghost.

Jakie będzie Twingo?

Nowe Twingo pojawi się w 2014 roku. Będzie zupełną rewolucją, przynajmniej w stosunku do obecnej generacji. Po pierwsze trzydrzwiowe nadwozie zostanie zastąpione pięciodrzwiowym i innej opcji nie będzie. Po drugie silniki trafią... na tylną oś, którą zresztą będą napędzać. Po trzecie nowe Twingo będzie można zamówić także w wersji Z.E., czyli z napędem elektrycznym.

>>> Renault Twingo - małe autko do miasta - ogłoszenia <<<

Twingo Z.E. będzie napędzany silnikiem o mocy 68 KM. Niestety Renault nie podaje żadnych szczegółów dotyczących silników benzynowych. Umieszczenie zespołu napędowego z tyłu oznacza konieczność stosowania małych silników zwłaszcza, jeśli nad nim ma być jeszcze jakikolwiek bagażnik. Czyżby francuska firma po silnikach R3 0.9 TCe (90KM) i R4 1.2 TCe (120 KM) planowała trzecią wersję, tym razem o jedynie dwóch cylindrach? Silnik R2 0.6 o mocy 60 KM wydaje się wystarczający do napędu ważącego poniżej tony miejskiego autka.

Więcej o:
Komentarze (19)
Renault Twin'Z
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: łasuch

    Oceniono 7 razy 7

    Normalnie zjem całe stare twingo bez popijania jeśli to to bedzie chociaż w 80% podobne do tych renderów :DDD

  • zagraniczny-online

    Oceniono 3 razy 3

    ciekawy pomysl z tymi felgami.
    jakby sie zastanowic, to nie ma logicznego powodu, dla ktorego felgi musza byc srebrne, ew czarne

  • Gość: Waldi

    Oceniono 3 razy 3

    Taki koncept jest dobry, bo przyciąga uwagę. To co znajdzie się w salonach sprzedaży nie będzie go przypominało ani trochę.
    Jeśli chodzi o silnik to obstawiam, że trzycylindrowy 0,9 bez turbo. 0,9 TCe za dopłatą.

  • Gość: wiki

    Oceniono 5 razy 3

    renault projektuje auta dla kobiet ale piękne

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 2 razy 2

    Z tyłu mógł by się znaleźć doładowany boxer o pojemności powiedzmy niecałego litra nad którym dało by się jeszcze wygospodarować bagażnik. Kabinę pasażerską trzeba by wtedy pewnie przesunąć maksymalnie do przodu. To mogło by fajnie jeździć. Rozmarzyłem się... :)

  • Gość: asd

    Oceniono 2 razy 2

    Projektant chyba wzorował się na dekoracji "Milionerów". Szczerze, to baaardzo dziwne.

  • micz10

    Oceniono 2 razy 2

    linia 500-tki.. szkoda :(

  • kosmiczny_swir

    Oceniono 1 raz 1

    Ja bym chcial taka opcje - silnik elektryczny z tylu, baterie pod podlaga, i do tego maly lekki turbogenerator na ON. Fisker popelnil duzy blad dajac ciezki silnik tlokowy jako generator w modelu Karma. Silnik tlokowy ma sens, jesli musi napedzac kola, jesli ma tylko napedzac generator pod stalym obciazeniem i przy stalych obrotach turbina ma wiekszy sens.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX