Citroen C4 Picasso

Bardziej kompaktowy na zewnątrz i przestronniejszy w środku, a przy tym bardzo intrygujący stylistycznie. Taki jest nowy Citroen C4 Picasso

Kiedy kilka tygodni temu w sieci pojawiły się szpiegowskie zdjęcia nowego Picasso, myśleliśmy, że to żart. Albo dziwacznie zakamuflowany model. Ten dziwny pas przedni z potrójnymi światłami... W Genewie Citroen pokazał prototyp o nazwie Technospace. To zwiastowało, że nowa generacja minivana rzeczywiście będzie wyglądać tak... oryginalnie. Wygląda. I bardzo dobrze.


EMP2, czyli PSA ma swoje MQB

Osoby, które już widziały oficjalne zdjęcia nowego C4 Picasso, często porównują go do Nissana Juke'a. A to z powodu wspomnianego już, nietuzinkowo zaprojektowanego pasa przedniego. Skojarzenie całkiem naturalne. Choć naszym zdaniem, styliści Citroena spisali się znacznie lepiej. Przód auta wygląda naprawdę atrakcyjnie, odważnie. Trochę jakby samochód był wciąż w fazie koncepcyjnej. Tył również prezentuje się bardzo stylowo. Tylko te lampy... Nie przypominają Wam przypadkiem jakiegoś innego, popularnego modelu?

Wygląd wnętrza to stylistyczna ewolucja kabiny znanej z obecnie sprzedawanego modelu. Główne różnice to standardowa kierownica (już bez nieruchomego centralnego elementu z przełącznikami) oraz przeprojektowana deska rozdzielcza. Zamiast klasycznych zegarów umieszczonych przed kierowcą, na środku znajduje się 12-calowy wyświetlacz.

Auto zbudowane jest na nowej, modułowej platformie stworzonej przez PSA (EMP2). Jeśli chodzi o wymiary, nowe wcielenie francuskiego minivana mierzy 443 cm długości, 183 cm szerokości i 161 cm wysokości. Jest zatem nieco krótsze i niższe od poprzednika (447x183x166 cm). Citroen zarzeka się jednak, że auto jest bardziej przestronne w środku. Między innymi za sprawą skróconego przedniego zwisu, szerzej rozstawionym kołom oraz większego rozstawu osi - było 273, jest 278 centymetrów. Większy jest również bagażnik. Standardowo oferuje on 537 litrów pojemności (w obecnie sprzedawanym modelu jest to 500 l). Do 637 litrów można go powiększyć przesuwając tylne fotele maksymalnie do przodu.

Do produkcji nowej płyty podłogowej użyto aluminium oraz wysokowytrzymałej stali. Udało się w ten sposób zmniejszyć masę platformy o 70 kg. Kolejne 70 kilogramów, względem poprzednika, udało się uszczknąć stosując m.in. aluminiową pokrywę silnika oraz kompozytową klapę bagażnika.

Niższa masa oraz silniki o niewielkim apetycie na paliwo mają sprawić, że francuski minivan będzie jednym z najbardziej oszczędnych modeli w klasie. Citroen obiecuje, że nowe C4 Picasso napędzane 90-konnym dieslem o pojemności 1,6 litra, sparowanym z nową, sześciostopniową przekładnią zautomatyzowaną, może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 3,8 l/100 km.

Więcej o:
Komentarze (56)
Citroen C4 Picasso
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: grucha

    Oceniono 98 razy 94

    a ja dziękuję komuś genialnemu za dodatek do chroma likwidujący slajdy....

  • Gość: podpizdecznik

    Oceniono 40 razy 26

    no wszystko pieknie ładnie ale dlaczego te zitroeny nie chcą klasycznych zegarów włożyć przed kierowce, nie podoba mnie sie to, poza tym auto ładne i pewnie lepsze niż mimieckie wageny

  • Gość: szczwana

    Oceniono 39 razy 21

    Citroeny intrygują mnie bryłą zewn. od dawna, ale w środku przeginają zdeka. DS5 z niepotrzebnymi "manetkami" - prawie jak F18. Teraz to cudo? Czyli żeby sprawdzić ile km/h jadę, mam się patrzeć w bok? Może na suficie niech zamontują wyświetlacze, żeby z bagażnika było wyraźniej widać.

  • Gość: MM

    Oceniono 22 razy 18

    Ciekawa stylistyka, biorąc pod uwagę że się zaczęli starać o utrzymanie jakości to ma szanse na zdobycie rynku - zreszta juz raz to zrobili z poprzednimi modelami.

  • bacuchlop

    Oceniono 26 razy 18

    żeby coś sesownego wyszło z bryły vana to naprawdę trzeba się postarać.
    Dobra robota Citroen!

  • Gość: van der Cyc

    Oceniono 13 razy 9

    Tak powinien wyglądać samochód w XXI wieku. Zrobili ciekawy samochód. Lubię te firmę choćby za korzenie związane z Polską.

  • Gość: fortepian

    Oceniono 7 razy 5

    to nie jest segment dla mnie ale mi sie podoba, fajne proporcje i wykończenia z zewnątrz.
    tak na marginesie to ostatnio zauwazyłem ze jest moda na srebrno czarne felgi, całkowicie mi sie to nie podoba, wiekszosc wyglada jak kołpaki, na szczęście można sobie dokupić inne ale nie rozumiem tego trendu

  • Gość: Damn

    Oceniono 17 razy 5

    Tylna klapa to istne Audi Q7!

  • skreem

    Oceniono 11 razy 5

    75 slajdów (całe szczęście da się obejść konieczność klikania jednego po drugim ale to już inna bajka) i ANI JEDNEGO zdjęcia, przedstawiającego np. bagażnik w środku. Gratulacje dla ciecia, który to tu wstawił.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX