Salon Nowy Jork 2013 | Nowy Range Rover Sport

W połowie marca pokazaliśmy Wam nieoficjalne zdjęcia nowego Range Rovera Sport. Wówczas nie wiedzieliśmy, czy to autentyczne fotografie, czy jedynie pokaz umiejętności grafika. Okazuje się, że fotki były prawdziwe. Przed Wami obszerna galeria najnowszego Range Rovera

Brytyjczycy zapowiadali, że przy opracowywaniu nowego Range Rovera Sport postawią przede wszystkim na kurację odchudzającą. Jak rzekli, tak zrobili. Najnowsze auto wyspiarskiej marki jest aż o 420 kg lżejsze od cierpiącego na nadwagę poprzednika (w przypadku 3-litrowego diesla pod maską). To musiało wpłynąć nie tylko na osiągi auta, ale i na jego zachowanie w zakrętach. Już sama ta wartość każe wierzyć w zapewnienia Brytyjczyków, którzy twierdzą, że nowy Sport jest najszybszym i najzwinniejszym samochodem w historii marki.

Ceny używanych Range Roverów Sport startują od...

Restrykcyjna dieta nie oznacza wcale, że najnowsze auto Land Rovera jest mniejsze od swojego poprzednika. Wręcz przeciwnie. Nowy Range Rover Sport jest o 62 mm dłuższy, o 55 mm szerszy, a jego rozstaw osi urósł o 178 mm, co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń na nogi pasażerów, a do listy opcji dopisać trzeci rząd siedzeń.

Nowy Range Rover Sport został zbudowany na platformie PLA, czyli na tej samej, co jego luksusowa odmiana. O odpowiednie zachowanie na drodze dba nie tylko znacznie zredukowana waga, ale i nowe zawieszenie oraz układ kierowniczy. Wszystko po to, by nowy Range Rover Sport nie tylko na papierze, ale i w warunkach rzeczywistych był najszybszym i najzwinniejszym autem w historii Land Rovera.

To jednak nie koniec nowości. W przyszłym roku do europejskiej listy jednostek napędowych dołączy układ hybrydowy, będący połączeniem silnika elektrycznego z dieslem. Jednak w pierwszym etapie sprzedaży dostępne będą dwie opcje - 5-litrowe V8 o mocy 510 KM oraz 3-litrowy diesel SDV6 o mocy 292 KM. Na początku 2014 roku gamę poszerzą dwie jednostki wysokoprężne - 258-konne TDV6 o pojemności 3 l oraz 339-konne, 4.4-litrowe SDV8. Wszystkie jednostki zostaną sprzężone z 8-stopniowym automatem.

Ceny w Stanach Zjednoczonych startują od 63 495 dolarów w przypadku niedostępnego w Europie benzyniaka V6, a kończą na 93 295 dolarów w przypadku Range Rovera Sport w wersji Autobiography z 5-litrowym V8 o mocy 510 KM pod maską.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA