Salon Nowy Jork | Audi A3 sedan i S3 sedan

Podczas startującego dziś salonu samochodowego w Nowym Jorku Audi zaprezentowało nową, czterodrzwiową odmianę modelu A3. I to od razu w dwóch wersjach: "zwykłej" i sportowej

Amerykanie uwielbiają sedany. A przynajmniej cenią je sobie znacznie bardziej niż mieszkańcy Starego Kontynentu. Nic więc dziwnego, że na premierę nowego modelu wybrano właśnie nowojorskie targi.

Podobnie jak wszystkie wcześniejsze wcielenia nowego A3, sedan również zbudowany jest na platformie MQB. Auto mierzy 446 cm długości, 180 cm szerokości i 142 cm wysokości. Jest zatem o 15 cm dłuższe i 2 cm szersze od pięciodrzwiowej odmiany Sportback. Ma też większy bagażnik. Jego pojemność to 425 litrów (w Sportbacku jest to 380 litrów).


Mercedes CLA 200 - test | Za kierownicą

Sedan odziedziczy silniki znane z pięciodrzwiowych odmian modelu. Pod maskę trafi więc szeroka gama czterocylindrowych jednostek, zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej. Wszystkie one w standardzie będą sparowane z sześciobiegową skrzynią ręczną. Dwusprzęgłowa przekładnia S tronic dostępna będzie jako opcja.

Podstawowy wariant modelu napędzany jest 140-konnym TFSI o pojemności 1,4 litra, oferującym kierowcy 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta rozpędza (ważącego w tym przypadku 1250 kg) sedana do 100 km/h w czasie 8,4 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną równą 213 km/h. Dla szukających nieco mocniejszych wrażeń, Audi przygotowało 170-konne 1.8 TFSI (również 250 Nm) oraz 2-litrowe TFSI o nie doprecyzowanym jeszcze potencjale.

W Stanach Zjednoczonych, zwolennicy silników wysokoprężnych wielkiego wyboru mieć nie będą. Na tamtejszym rynku, jedynym dostępnym dieslem będzie 2-litrowe TDI, rozwijające moc 150 koni mechanicznych i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie do "setki" wynosi w tym przypadku 8,7 sekundy, prędkość maksymalna to 220 km/h, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,1 l/100 km.

Obok "zwykłej" wersji sedana debiutuje również odmiana z dopiskiem S3. Z zewnątrz można ją poznać po przeprojektowanych zderzakach, większych obręczach kół (w standardzie 18-calowe) oraz subtelnym spojlerze na klapie bagażnika. Pod maską pracuje 2-litrowe TFSI podkręcone przez inżynierów Audi do 300 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Sprint do 100 km/h wynosi 4,9 sekundy, gdy silnik sparowany jest z automatyczną skrzynią S tronic i 5,3 sekundy, gdy współpracuje z sześciobiegową przekładnią ręczną. W obu przypadkach prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W efektywnym wykorzystaniu potencjału drzemiącego pod maską pomaga obniżone o 25 mm zawieszenie, progresywny układ kierowniczy o zmienionym przełożeniu oraz skuteczniejszy układ hamulcowy (na przedniej osi tarcze o średnicy 340 mm).


Audi Q3 RS - galeria i dane techniczne

Klienci z odpowiednio grubym portfelem, będą mogli wyposażyć sedana w szereg systemów znanych jeszcze niedawno z aut z wyższej półki. Wśród opcji znajdują się, m.in.: reflektory wykonane w całości w technologii LED, system audio firmy Bang & Olufsen z 14 głośnikami, aktywny tempomat, internetowy hotspot (standard LTE) czy system MMI z touchpadem pozwalającym na dotykowe wpisywanie liter. Za odpowiednią dopłatą, auto będzie potrafiło rozpoznawać znaki drogowe, pomoże utrzymać obrany pas ruchu, "samodzielnie" zaparkuje i podpowie o autach znajdujących się w martwym punkcie.

Audi A3 sedan zadebiutuje w europejskich salonach pod koniec lata. Na rodzimym rynku, za podstawową odmianę modelu trzeba będzie zapłacić około 25 tys. euro. Czterodrzwiowe S3 wzbogaci gamę modelową najprawdopodobniej na początku przyszłego roku.

Więcej o:
Komentarze (54)
Salon Nowy Jork | Audi A3 sedan i S3 sedan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: dr

    Oceniono 27 razy 13

    Jak będzie kosztował do 30 tyś to ok. Jak drożej to z Dacią Logan nie ma szans

  • hiszpan25

    Oceniono 24 razy 12

    yyy jaki jest sens robienia A3 w wersji sedan gdy ma sie A4 ktore od poczatku jest i bylo sedanem? czasami nie rozumiem marketingowcow zupelnie...

  • Gość: ben

    Oceniono 18 razy 8

    Jestem ciekaw czym a3 sedan bedzie sie roznilo od a4? Kanibalizm w firmie?

  • Gość: mar

    Oceniono 18 razy 6

    jaka szeroka gama silników benzynowych?? 1.4 i 1.8 to raptem dwa, z czgo 1.4 to z definicji padaka więc zostaje JEDEN. panie rezyseze...

  • bohmian_mechanic

    Oceniono 5 razy 3

    Czyżby odpowiedź na Mietka CLA?

  • Gość: edek

    Oceniono 4 razy 2

    calkiem nowy a jednak taki sam
    chyba jedynie audi to potrafi

  • Gość: Kpiarz

    Oceniono 27 razy 1

    Ale trzeba być porąbanym, żeby płacić ponad 110 tys zł. za Jettę, która normalnie kosztuje 70-80 tys. A właściwie, nawet nie za Jettę, bo w Jetcie jest ciut większy bagażnik, jest trochę niższa i dłuższa. Naprawdę już mi się chce śmiać z ludzi, którzy się dadzą nabrać na marketing VW, że to jest jakaś klasa premium, biedni :-D

  • Gość: Gonzo

    0

    Ciekawy jest to przypadek kalkowania stylistyki w całej gamie modeli. Niechęć budzić może fakt, nie nie jest to przecież brzydkie auto, ale fakt, że niczym nie różni się ono od reszty (więc nuda na drogach). Podobno w planach jest A4 hatchback, które wyglądać będzie jak A3, A4 Long wyglądające jak A6 i A8 Short które wygląda jak A6.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX