Fiat 127 Nuova? Poproszę

Fiat 127 to jeden z bardziej udanych modeli włoskiego producenta. Czy powinien powrócić na drogi w nowej odsłonie?
Fiat Punto Evo | Karta wozuFiat Punto Evo | Karta wozu

127 to drugi, po 128, przednionapędowy model Fiata. Ale oprócz przeniesienia silnika do przodu ten model wprowadził też małą rewolucję nadwoziową, przynajmniej na własnym podwórku.

Model 127 zastąpił starą, niezbyt urodziwą 850-kę. Miała ona silnik z tyłu, przez co użytkownicy byli skazani na mały bagażnik umieszczony z przodu. Jak jest to praktyczne rozwiązanie wiemy doskonale - w Fiacie 126p było podobne. 127 miał już silnik umieszczony z przodu, a dostęp do bagażnika umożliwiała duża tylna klapa (w opcji).

Fiat 127 był produkowany we Włoszech 12 lat (1971-1983), a w Ameryce Południowej nawet do 1995 roku. W sumie powstało 5,1 mln sztuk nie wliczając Seatów 127 (1,4 mln) i licencji, jak Zastava/Yugo 45 (0,8 mln).

A gdyby tak zrobić współczesną wersję 127-ki? David Obendorfer zaproponował nową interpretację stylistyczną. I chociaż przednie lampy nie przypadły mi do gustu, to całość prezentuje się całkiem apetycznie. Proste wnętrze sugeruje, że byłby to niedrogi model. Atrakcyjny i tani - to niemal idealne połączenie. Jak sądzicie, czy 127 Nuova miałby szansę powodzenia?

Więcej o:
Komentarze (53)
Fiat 127 Nuova? Poproszę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Filister

    Oceniono 40 razy 34

    Wnętrze prawie jak w seacie marbelli, z zewnątrz sympatycznie temu autku się wygląda. Rzućcie tam dobre silniki, odpowiednią cenę a wyż demograficzny znowu wróci do łask, w małych fiatach łatwo o dziecko hehe.

  • Gość: Rammste

    Oceniono 36 razy 32

    Jestem na TAK.

  • Gość: BB

    Oceniono 21 razy 17

    przód do zmiany, reszta wygląda bardzo sympatycznie

  • Gość: Less

    Oceniono 18 razy 14

    Już go chcę, piękny. Takie wozy powinno się robić. Tylko mam obawy, że cena będzie, jeśli FIAT zdecyduje się na produkcję, skalkulowana ze względu na nawiązanie do tradycji tak jak to ma miejsce w przypadku Fiata 500. Ale jak by była w granicach Grande Punto, już się przesiadam do 127

  • Gość: Md

    Oceniono 14 razy 12

    mialem 127 - zajebiste autko jak na tamte czasy .

  • Gość: krystian

    Oceniono 14 razy 12

    z wygladu super ,jezeli cena tez bedzie atrakcyjna i beda go produkowac to napewno sobie takiego kupie. :)

  • Gość: jasio

    Oceniono 14 razy 10

    Jestem za, te współczesne pseudo-barokowe kokpity mnie drażnią.

  • Gość: dr.Hayd

    Oceniono 8 razy 8

    Aż żal serce ściska, jak się przypomni naszą głupotę na przełomie lat 60 i 70.
    Jugosłowianie kupili licencję na Fiata 128, dorobili mu tylną klapę i mieli nowoczesny samochód. Jako Zastawa 1100 produkowali go przez prawie 40 lat i pewnie dalej ten samochodzik by się sprawdzał, gdyby NATO nie zbombardowało jego fabryki.
    A my kupiliśmy nadwozie 125 i podwozie przestarzałego 1300/1500. I to przestarzałe podwozie już od początku minusowało naszego Poloneza.
    Zamiast nowoczesnego 127 kupiliśmy licencje na przestarzałego i nierozwojowego 126. Bo Fiat 126 to była tylko zmodernizowana 500 z lat 50, a więc w momencie zakupu przez nas licencji przestarzała technologia w nowej budzie.
    Jak pożałowaliśmy kasy na licencję 127 to mogliśmy kupić chociaż licencję na silnik i przeniesienie napędu. A potem wdrożyć do produkcji naszą Syrenę 110 z silnikiem Fiata 127.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX