Nowy Mercedes Klasy S bez kamuflażu plus oficjalne zdjęcia wnętrza

Niemcy opublikowali oficjalne zdjęcia wnętrza swojej flagowej limuzyny. Szpiedzy dostarczyli też fotografie auta pozbawionego kamuflażu. Oto nowy Mercedes Klasy S

Oficjalna premiera samochodu odbędzie się 15 maja w Hamburgu. Niemcy zaczęli już kusić pierwszymi zdjęciami wnętrza auta, ale jego wygląd zewnętrzny miał pozostać jeszcze przez jakiś czas tajemnicą. Nie udało się. Szpiedzy okazali się sprytniejsi i dostarczyli pierwsze fotki flagowej limuzyny Mercedesa. Po takiej porcji zdjęć można się spodziewać, że Niemcy niebawem opublikują oficjalną galerię auta.

Co wiemy o nowym Mercedesie Klasy S

Ile trzeba zapłacić za nowego Mercedesa? Oto cennik CAŁEJ gamy

W nowej generacji, oznaczonej fabrycznym kodem W222, nie zabraknie systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę. Znajdziemy m.in. adaptacyjne reflektory (stosowane m.in. przez BMW), przeróżne systemy asystujące: utrzymania pasa ruchu, martwego pola, system wykrywający pieszych i zwierzęta (w tym Night View Assist pomocny w nocy) i hamujący w celu uniknięcia zderzenia, asystenta parkowania (parkujący prostopadle i równolegle), system odczytujący znaki drogowe (ograniczenia prędkości, zakazy wyprzedzania, zakazy wjazdu i oznaczenia kierunku jazdy), system Pre-Safe (przygotowujący auto w razie nieuniknionej kolizji w tył pojazdu), adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go. Wszystkie znamy od lat i możemy dostać także w autach konkurencji, a czasem już nawet w niedrogich samochodach miejskich. Ale klienci mogą też liczyć na coś nowego. Co to takiego?

Nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa - ich zaleta to zmniejszenie ryzyka odniesienia obrażeń klatki piersiowej. Niedługo mają stać się standardem we wszystkich modelach Mercedesa. Na pierwszy ogień zostaną zastosowane w nowej S klasie by chronić pasażerów tylnej kanapy.

Światła hamowania o zmiennej intensywności świecenia - po zatrzymaniu samochodu na skrzyżowaniu ze światłami w samochodach wyposażonych w automatyczną przekładnię kierowcy trzymają wciśnięty pedał hamulca, a światła stopu stale się palą. Inżynierowie Mercedesa postanowili zastosować lampy o zmiennej intensywności świecenie, więc po zatrzymaniu auta światła stop nieco się "przyciemniają", by nie oślepiać kierowcy stojącego z tyłu.

Nowy Mercedes E63 AMG | Galeria

Cross-Traffic Assist - systemy wykrywające zagrożenia i pomagające unikać nieoczekiwanych kolizji stają się coraz bardziej rozbudowane. Po systemach wykrywających pieszych i zwierzęta, Mercedes opracował Cross-Traffic Assist, który wspomaga kierowcę podczas pokonywania skrzyżowań. Do prędkości 72 km/h system wykrywa zagrożenie, o którym informuje za pomocą sygnałów dźwiękowych. Jeśli w tym czasie kierowca rozpocznie hamowanie, system BAS zwiększy jego siłę, a w razie konieczności rozpocznie hamowanie awaryjne.

Wraz z premierą najnowszej Klasy S Mercedes całkowicie przestawia się na technologię LED: w aucie nie będzie ani jednej żarówki. Jak zapowiada producent, ponad 190 diod LED przejmie zadanie oświetlenia drogi, samochodu, kabiny i bagażnika.

Długa żywotność i temperatura barwowa odpowiadająca światłu dziennemu skutecznie przemawiają na korzyść technologii LED - podkreśla Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG i szef rozwoju Mercedes-Benz Cars. - Nasi inżynierowie dokonali jednak wielkiego postępu, w którym liczy się również wydajność. W porównaniu do konwencjonalnych lamp głównych zużycie energii spadło bowiem o jedną czwartą.

Dla przykładu, nowe energooszczędne światła mijania LED potrzebują 34 W; znacznie mniej od żarówek halogenowych (120 W) czy lamp ksenonowych (84 W; wszystkie wartości dotyczą jednego pojazdu). Oznacza to oszczędność 0,05 l/100 km lub 21 gramów CO2/km w porównaniu do samochodu z tradycyjnymi żarówkami halogenowymi.

Nawet bazowy model nowej limuzyny ma całkowicie LED-owe oświetlenie. Dodatkowe funkcje systemu ILS (Intelligent Light System), takie jak Adaptive Highbeam Assist Plus, będą dostępne na życzenie. Identyfikuje on również zjawisko samo-oślepiania spowodowane na przekład przez tablice odblaskowe i odpowiednio maskuje reflektory.

Zdjęcia auta bez kamuflażu znajdziecie na WorldCarFans.com

Więcej o:
Copyright © Agora SA