Peugeot luksusowy, Citroen budżetowy

Philippe Varin, CEO koncernu PSA chce większego "odstępu" rynkowego pomiędzy markami Peugeot i Citroen. Kto na tym straci najwięcej?

Peugeot przejął Citroena w połowie lat 70., dzięki czemu marka dwóch szewronów przetrwała ciężkie czasy i jest z nami do dziś. Mimo uplasowania niemal w tym samym segmencie rynku, obie firmy potrafiły koegzystować, a Citroen cieszył się dużą swobodą, co do opracowywania nowych modeli. Do tego kontynuował rozwój swojej flagowej technologii - zawieszenia hydropneumatycznego. Ujednolicanie gamy oferowanych modeli nastąpiło dopiero w latach 90., chociaż trzeba oddać Francuzom, że nie dopuścili do zbytniego podobieństwa optycznego, bliźniaczych technicznie modeli.


Powrót Citroena 2CV

Philippe Varin, CEO PSA doszedł do wniosku, że obie marki są zbyt blisko siebie. Jego plan jest następujący. Peugeot będzie pozycjonowany wyżej, innymi słowy ma być nieco bardziej premium. Citroen zaś pozostanie z dwoma liniami modelowymi, Linia DS pozostanie bardziej luksusowa, zaś dotychczasowe podstawowe modele linii C mają być przesunięte nieco niżej, co będzie przekładać się na niższą cenę.

To nie koniec. Citroeny mają być mniej skomplikowane technologicznie i oferować niższe koszty użytkowania. Czy to oznacza ostateczną rezygnację ze stosowania zawieszenia hydropneumatycznego? Dobre pytanie, dla wielu taka decyzja byłaby gwoździem do trumny Citroena, ale z drugiej strony jest ono stosowane tylko w modelu C5.

Analitycy rynku są, delikatnie mówiąc, sceptyczni co do skuteczności tego posunięcia. Po pierwsze próba pchnięcia marki Peugeot w górę rynku może się nie udać. Powód jest prosty. Inni producenci maja identyczne ambicje, a rezultat jest taki, że korzysta jedynie klient otrzymując coraz to lepsze produkty w... tej samej cenie. Konkurencja jest bowiem bezlitosna.

Największe obawy budzi jednak kopniak, jaki PSA chce zafundować Citroenowi. To posunięcie może doprowadzić do utraty mozolnie przez lata budowanego wizerunku. A tego nie da się później odzyskać za żadne pieniądze. Cofnięcie tej decyzji może oznaczać lata pracy i budżet daleko większy od tego, jaki uda się wygenerować sprzedając więcej tanich Citroenów.

>>> Citroen C5 - ogłoszenia <<<

Więcej o:
Komentarze (81)
Peugeot luksusowy, Citroen budżetowy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pat

    Oceniono 107 razy 89

    Z tych dwóch marnych marek to jednak Citroen zawsze chyba kojarzył sie bardziej prestiżowo, zresztą przecież seria DS miała być alternatywą dla marek premium..

  • Gość: rla

    Oceniono 54 razy 46

    Mnie Citroen wydawał się bardziej premium niż Peugeot (mimo że C5 pierwszej generacji wyglądał gorzej niż bliźniaczy 407).

  • Gość: keks

    Oceniono 44 razy 42

    citroen zawsze byl dizajnerski i prestizowy apeugeot... no cóż zwykły samochód, bez ekstrawagancji, może ktos w tłumaczeniu tekstu sie walnął... a co linia DS (citroena), przecież ta nie nalezy do popularnych tylko prestizowych

  • patrzy-kat

    Oceniono 41 razy 37

    Za posrednictwem tego forum zwracam sie do pana Philippe Varin. Jezeli w nastepcy C5 nie bedzie zawieszenia hydropneumatycznego to ostrzegam KUPIE PASSATA !!

  • Gość: marudny

    Oceniono 19 razy 19

    Na taki kretynizm nie wpadłby nawet Marchionne. To jest próba samobójcza skazana na sukces.

  • Gość: pokojo

    Oceniono 20 razy 16

    citroen zawsze byl bardziej luksusowym autem, kidys moili ze citroen to francuzki mercedes a tu klops...

  • Gość: tomspeed

    Oceniono 20 razy 16

    A niech peugeot pokaże choć jeden moel który jest lepszy od choćby citroena C5!
    Nie ma takiego, luksus to ma Citroen wspominając od "małego" C5...
    Na to wygląda, że peugeot chce schańbić konkurenta, a teraz mam do tego możliwości..

  • Gość: sl

    Oceniono 15 razy 13

    CITROEN WRC - to jest to.

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 6

    zaskakujaca decyzja jak dla mnie lub jakis blad w tlumaczeniu...
    Od zawsze Citroen slynal z komfortu (i awaryjnosci przy okazji tez) a tu nagle chca marke pozbawic tej cechy... Citroen robil zawsze auta nieszablonowe z nowatorskimi rozwiazaniami a PSA chce z niego zrobic kolejnego producenta prostych jezdzidelek? Hmmm a gdzie historia modeli DS, GS, CX, BX, XM?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX