Ford Focus ST królem gorących kompaktów?

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że Volkswagen, pod względem popularności w różnych segmentach, często nie ma sobie równych. Jednak w przypadku szóstej generacji Golfa GTI, niemiecki koncern musiał uznać wyższość konkurencji

Ford Focus ST - test | Pierwsza jazda

>> Naprawdę mocne, używane Focusy <<

Nie wiem jak Wy, ale ja nie przepadam za meczami, w których gra toczy się do jednej bramki. Potyczka, w której od początku wiadomo kto wygra, jest po prostu nudna. To trochę jak z Volkswagenem, który czego by się nie dotknął, często w krótkim czasie ląduje na pozycji lidera. Na szczęście, konkurencja nie śpi i od czasu do czasu potrafi wbić szpilę niemieckiemu gigantowi. Zmuszając go, przynajmniej taką mam nadzieję, do większego wysiłku. W tym przypadku, Dawidem okazał się Ford z nowym Focusem ST.

Okazuje się bowiem, że w czwartym kwartale 2012 roku to nowe ST było niekwestionowanym liderem sprzedaży w segmencie gorących kompaktów. W tym okresie, z europejskich salonów Forda wyjechało 1984 egzemplarzy modelu, dając firmie pokrycie 44 proc. rynku. Na drugim miejscu uplasował się wspomniany Golf GTI (33 proc.), a trzecie było Renault Megane RS (12 proc.).


Oto nowy Volkswagen Golf GTI

Na korzyść Volkswagena działa z pewnością fakt, iż tak naprawdę, ostatni kwartał ubiegłego roku był dla szóstej generacji niemieckiego hot hatcha końcówką żywota (również produkcyjnego), a zza horyzontu stopniowo wyłaniał się następca, zbudowany na bazie Golfa "siódemki". Czy zatem sukces usportowionego Forda jest tylko efektem szczęśliwego splotu zdarzeń? Odpowiedź przyniosą najbliższe miesiące. W europejskich salonach Volkswagena można już bowiem zamawiać nowe GTI.

Mamy nadzieję, że równorzędna walka będzie trwała nadal. W końcu, najwięcej zyskać możemy na tym my, czyli klienci. Utrzymanie pozycji lidera, nie będzie dla Forda bułką z masłem. Nie zapominajmy, że nowe wcielenie Golfa właśnie otrzymało prestiżowy tytuł Samochodu Roku, w całym plebiscycie dosłownie deklasując konkurencję.

Więcej o:
Komentarze (30)
Ford Focus ST królem gorących kompaktów?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • obywatel_nienumerowanej_rp

    Oceniono 26 razy 18

    Pobić Golfa nie jest trudno. Wystarczy nie być Golfem.

  • elmot

    Oceniono 24 razy 16

    No tak, tylko że kolejna generacja Golfa nieszczególnie różni się od poprzedniej. Właściwie to od "piątki" niewiele się zmienia.

    Jeżdżę w Golfie po wujku Adolfie.

  • Gość: Paszczak

    Oceniono 13 razy 9

    Testów hot hatch-y ostatnio nie brakuje i w żadnym Golf raczej nie wchodzi do pierwszej trójki.
    W zależności, kto przeprowadza porównanie należy one w różnej kolejności do: Renault, Opel, Ford...

    O Fordzie można powiedzieć, że jest ... najtańszy z całej tej trójki (o estetyce nie dyskutuję)...a najlepsze
    oceny zbierają Renault i Opel (patrz Top Gear lub Fifth Gear).

  • Gość: GOLF

    Oceniono 8 razy 6

    Jeździłem ostatnio co prawda starociami Focusem I i Borą (oba 2000r) i powiem ze Bora to kit, shit i niewypał. Zawieszenie, prowadzenie i stabilność Focusa są z innej, wyższej ligi.

    Focus jest 30% tańszy bo polska gawiedź ma hopla na punkcie VW....

  • Gość: tys

    Oceniono 11 razy 5

    Golf ...jep na stos! :)

  • Gość: adi

    0

    Bo w czwartym kwartale 2012 był Golf VI GTI a teraz będzie Golf VII GTI i obstawiam że Golf powróci na pozycję lidera

  • Gość: stanczyk

    0

    za tego 4-drzwiowego brzydala mozna by miec 2 stare hot-hacz klasyki (np. Pizota 205 GTI / Reno Megane RS czy starego Focusa RS ..) i jeszcze by kapusty zostalo.. na paliwo czy jaki hot-tjuning..

    dzisiaj jak hot hacz to tylko od Reno ..(chociaz to nowe Clio RS za ciekawie sie nie zapowiada..)

  • Gość: za tego 4-drzwiowego br

    0

    jak hot-hacz to tylko od Reno..

  • Gość: 84

    0

    nie jest nr 1 ale napewno jest to czolowka nie ujmujac nic Focusowi hehe no chyba ze...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX