Passat za 200 tys. zł

Do polskiego cennika Volkswagena po cichu wkradła się topowa odmiana Passata z 300-konnym V6 pod maską. Wbrew temu, co mówi nazwa, nie jest to "auto dla ludu"

Jak Passat wypada na tle konkurencji? Sprawdź sam

Volkswagen Passat V6 nie został oznaczony literą R czy jakimkolwiek innym emblematem. W przeciwieństwie do modelu R36, czyli sportowej odmiany poprzedniej generacji niemieckiej limuzyny, z zewnątrz nie różni się od standardowego Passata w wersji wyposażenia Highline. To niczym nie wyróżniający się samochód kadry menadżerskiej, który prawdziwy skarb kryje pod maską.

Benzynowe V6 o pojemności 3.6 l dysponuje 300 KM mocy, które osiąga bardzo "wysoko", bo dopiero przy 6 600 obr./min. By wygenerować maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm nie trzeba jednak wkręcać motoru na tak wysokie obroty. Dostępny on jest w przedziale 2 400 - 5 300 obr./min.

Silnik standardowo sprzężono z automatyczną przekładnią DSG, która przekazuje napęd na wszystkie koła. Niepozorne, ważące 1722 kg auto potrafi rozpędzić się do setki w 5,5 sekundy, a przyspieszanie kończy dopiero przy 250 km/h. Volkswagen zapewnia, że przy tym wszystkim auto zużywa w mieście 12,4 l benzyny na 100 km.

Silnik jest już dostępny w ofercie nieco bardziej zadziornego modelu CC, za który trzeba zapłacić 191 390 zł. W przypadku Passata ceny startują od 185 190 zł. Passat V6 w odmianie kombi jest o 5 tys. zł droższy. Za te pieniądze otrzymujemy niemiecką limuzynę/kombi klasy średniej w najdroższej wersji wyposażenia Highline, z napędem na cztery koła, automatyczną skrzynią DSG i 3.6-litrowym V6.

Więcej o:
Komentarze (63)
Passat za 200 tys. zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Szkot

    Oceniono 43 razy 17

    ''niczym nie wyróżniający się samochód kadry menadżerskiej, który prawdziwy skarb kryje pod maską''
    Chyba transmiter skarbów do firm naftowych.

    Małolaty się elektryzują 300+ KM itp, tymczasem w ponad 95% sytuacji czy to Porsche czy Punto jadą w sznureczku jeden za drugim zatłoczonymi ulicami. Taka prawda.

  • Gość: heh

    Oceniono 29 razy 17

    To już nie mogli jak ludzie dać v8?

  • patrzy-kat

    Oceniono 21 razy 11

    Uff nareszcie Passat.

  • Gość: misio

    Oceniono 10 razy 8

    To silnik od policyjnej skody, tak?

  • Gość: elo

    Oceniono 9 razy 7

    Po prostu wprowadzili do Polski wersję dostępną w Niemczech od początku.

  • Gość: TAKA JEST PRAWDA

    Oceniono 19 razy 5

    Na Papierze przyspieszenia imponujace.
    W praktyce Passat objezdzaja niby"przestarzale"wolnossace japonce o tej samej mocy.
    tu 200konny Accord jest od 0-200 o 5s szybszy od Passata 2.0tsi ktory ma taki ponoc nowoczesny silnik turbo

    www.youtube.com/watch?v=_tBceOXkzM

    www.youtube.com/watch?v=ZSMwkUhPpgg

    Accord-33.5s
    Passat-37.6s
    I to pomimo ze kierowca Hondy wbijal kolejne biegi mocno nie doskonale.
    Tak ze jakby Passata tego tu postawil z takim Infiniti G37 to tez by Vw objechal niemilosiernie.Mimo ze wg.tabel Volkswagena nie powinien miec szans.
    Tak to VAG nabija ludzi w butelke a VAGinalni fani sie podniecaja papierowymi danymi.

  • Gość: Maciag

    Oceniono 10 razy 2

    dsg sypie sie na potege , czy to skoda vw albo audi po prostu wsyd i kupa smrodu .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX