Salon Genewa 2013 | Renault Clio GT

Renault uzupełnia ofertę o wersję Clio plasującą się pomiędzy ekonomicznym TCe i sportowym RS
Renault Clio 0.9 Expression - test | Za kierownicąRenault Clio 0.9 TCe Expression - test

Wybierając się do salonu po nowe Clio z silnikiem benzynowym mamy do wyboru podstawową jednostkę 1.2 16V o mocy 75 KM, lub trzycylindrowy silnik 0.9 TCe wyposażony w turbosprężarkę dzięki której osiąga 90 KM. Renault zapowiedział już wersję sportową RS z dwulitrowym motorem o mocy 200 KM, ale do tej pory wciąż brakowało czegoś pomiędzy TCe i RS. Tę lukę wypełni model GT.

Clio GT wyróżnia się przede wszystkim nowym silnikiem. Jest to czterocylindrowy 1.2 TCe osiągający moc 120 KM i moment o wartości 190 Nm. Współpracuje on z nową dwusprzęgłową skrzynią EDC o sześciu przełożeniach. Osiągi GT nie są jeszcze znane, ale wiemy już, że średnie zużycie paliwa wyniesie 5,2 l/100 km.

Z nowym silnikiem otrzymamy nowy wygląd. Clio GT ma nowy wygląd przedniego zderzaka, tylny zderzak dostosowany do podwójnej końcówki wydechu i 17-calowe koła w standardzie. Będzie też można zamówić Clio GT w nowym kolorze Malta Blue (na zdjęciach).

Renault Clio GT będzie dostępne jako hatchback i kombi. Ich produkcję zlokalizowano w tureckich zakładach Renault w Bursie.


>>> Renault Clio - ogłoszenia <<<

Więcej o:
Komentarze (16)
Salon Genewa 2013 | Renault Clio GT
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • von_seydlitz

    Oceniono 9 razy -5

    Turbodoładowanie, pojemności "0.9", "1.2" "Moce" 75, 90, no, 120 koni?

    Co to jest? ranking wózków dziecięcych, czy wyścigi krasnoludków?

    Minimum 1,8 i 150, a o "sportowych mocach" to powyżej 160 KM można coś nieśmiało i delikatnie zacząć opowiadać..... (przynajmniej 240 kmto "sportowa" rasowa maszyna już)....

    A tak to mydlenie oczu przez "dziennikarzy" podobno motoryzacyjnych.....

  • Gość: proCliowiec

    0

    Poluję na kilkuletnie Clio III.
    Co radzicie bardziej - chyba stary dobry 1,4 98 lepiej kupić niż 1,2 TCE 101 ?
    Niestety 1,4 98 chyba tylko do 2007 r. produkowali.

  • Gość: no_wizard

    Oceniono 4 razy 0

    8,6 do setki? wystarczy na nazwę GT:)

  • eurotaxt

    Oceniono 6 razy 0

    Ten silnik 1,2 120 KM powinien występować jako bazowy w tak dużym aucie jak Renault Clio IV które ma rozmiary typowo kompaktowe. A już określenie GT to wręcz kpina. Poprzednie Clio GT miało silnik 1,6 16V o mocy 128 KM choć było lżejsze. Dla przykładu np. Volkswagen ma w ofercie Polo GT Blue o mocy 150 KM i to jest optymalna moc poniżej topowych modeli GTI (180 KM) i R (220 KM)

  • goostuff

    Oceniono 5 razy 1

    @eurotaxt
    nie kompromituj się - nie masz pojęcia o czym piszesz.
    nowe clio jest średnio 100 kg lżejsze od starego.

    clio GT (nie wiem czemu piszą, że dane są nieznane) 0-100 km/h w 8,6 s.
    bardzo przyzwoity wynik IMO.
    szkoda, że w Polsce nikogo nie interesują takie wersje maluchów, udział tej wersji będzie pewnie na poziomie 1-2%. tym bardziej dziwi trollowanie "znawców", których temat i tak nie dotyczy.

    Tymczasem ja będę urabiał swoją drugą połówkę, bo właśnie się rozgląda... :)

  • Gość: kkk

    Oceniono 2 razy 2

    Czy firme Renault przerasta stworzenie swiatel xenonowych do Clio z 2013 roku?Nawet nie ma soczewek tylko ten badziew.Naprawde tak ciezko dac w opcji,a w wersji RS w standardzie, xenonow?

  • Gość: Marko

    Oceniono 8 razy 4

    To jest Clio kombi a nie RS więc po co tu dyskusja o mocy. Auto typowo rodzinne z domieszką sportowego charakteru ze względu na stylistykę. Clio ma byc pojemne i oszczędne. Jak dla mnie ten model to rewelacja. Szkoda tylko, że tak niewielu stać na takie nowe auto.

  • von_seydlitz

    Oceniono 5 razy 5

    "sportowy charakter" podobnie jak Punto kiedyś "auto dla aktywnych i przebojowych" - marketingowe brednie....

    Ciekawe jaki sport uprawiać takim autem....

    Ja mam auto, które ma swojego "sportowego" odpowiednika, ale się nie łudzę ,to zupełnie inne auta, może z wyjątkiem rozstawu kół....

    ..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX