Salon Genewa 2013 | Giugiaro Parcour XGT

Co wyjdzie z romansu Lamborghini Gallardo i Volkswagena Touarega? Prawidłowa odpowiedź to Italdesign Giugiaro Parcour
Salon Genewa 2013 | Sport, hybrydy i ekologiaSalon Genewa 2013 | Sport, hybrydy i ekologia

Posiadanie bardzo szybkiego samochodu sportowego jest wśród ludzi bardzo zamożnych dość popularne. Ale zazwyczaj ich eksploatacja odbywa się w mieście, które w ekstremalnie niskim, ekstremalnie szerokim aucie z nie najlepszą widocznością, zamienia się w prawdziwy tor przeszkód. Krawężniki, słupki parkingowe, progi zwalniające, tory tramwajowe nie wspominając o dziurach w jezdni, zamieniają codzienną przyjemność w prawdziwą męczarnię. A gdyby tak dostosować takie supersportowe auto do życia w miejskiej dżungli?

Nad rozwiązaniem problemu pochylili się styliści z należącego do koncernu Volkswagena Italdesign. W dużym uproszczeniu wzięto nadwozie samochodu sportowego, ale dodano duże koła i spory prześwit. Efekt można podziwiać w Genewie pod nazwą Giugiaro Parcour GTX. Od razu w dwóch odsłonach, coupe i roadster.

Stylistycznie Parcour nie oferuje nic nowego. W jego liniach można dopatrzeć się inspiracji DeTomaso Panterą (Giugiaro zaprojektował Mangustę, poprzedniczkę Pantery), nowymi kreacjami Lotusa i oczywiście Lamborghini. Ale całość tworzy wyjątkowo zwartą i spójną całość, która może się podobać. Wysoko osadzone nadwozie nadaje autu optycznej masy, co w czasach mody na SUV-y i crossovery wielu się podoba.

W rzeczywistości zabieg podniesienia samochodu i osadzenia go na 22-calowych obręczach obutych w grube opony wcale nie spowodował znacznego wzrostu masy. Parcour waży 1550 kg, 170 kg więcej od Gallardo, z którego pożyczył układ napędowy (5.2 V10, 550 KM), ale to nadal w pełni akceptowalny wynik. Zresztą świadczą o tym osiągi: przyspieszenie 0-100 km/h w mniej niż 4 sekundy i prędkość maksymalna przekraczająca 300 km/h.


>>> Ile kosztuje używane Lamborghini? <<<

Więcej o:
Komentarze (6)
Salon Genewa 2013 | Giugiaro Parcour XGT
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: 654

    Oceniono 5 razy 5

    wygląda jak eagle2 z carmageddonu

  • Gość: joe brody

    Oceniono 6 razy 2

    Moje gratulacje. To chyba pierwszy mix samochodu sportowego i terenówki, który nie gryzie w oczy. Niestety, jak znam odwagę decydentów VAG w kwestii designu i w ogóle innowacji, najprawdopodobniej nie wyjdzie poza stadium konceptu. A można by zmontować taki piękny sukces... Na przykład wysyłając go na Dakar - skoro jeżdżą tam buggy przypominające pojazdy z Mad Maxa i kompletnie bezkształtne Mini, to wszystkie kamery pokazywałyby tylko Parcoura...

  • ligand17

    Oceniono 2 razy 2

    Design fajny. Ale IMHO jakby zamiast 5l V10 zamontować mu 3.0TDI V6 w wersji 313KM + 2/4 w miarę moce silniki elektryczne (1/oś lub 1/koło) to byłoby dużo fajniej.

  • 33stelmach

    Oceniono 1 raz -1

    Pantera Big Foot.

  • Gość: sdf

    Oceniono 1 raz -1

    że co proszę ?

  • prest1986

    Oceniono 7 razy -5

    alez shit. jak z gory jeszcze wyglada tak zkazdej innej strony juz nie :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX