Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf kombi [wideo]

Kilka dni temu pokazaliśmy Wam pierwsze zdjęcia nowego kombi Volkswagena. Dziś mamy dużą galerię i garść danych technicznych

Volkswagen Golf wybrany Samochodem Roku 2013

Zacznijmy od (w autach typu kombi) prawdopodobnie najistotniejszej, czyli od pojemnosci bagaznika. Wartosc ta, w najnowszym wcieleniu Golfa Varianta, wynosi 605 litrow. To sporo, bo az o 100 litrow wiecej niz w poprzedniej generacji modelu. Po zlozeniu oparc tylnej kanapy, pojemnosc mozna dodatkowo zwiekszyc do 1620 litrow (poprzednio bylo 1495 litrow). Zbudowane na tej samej platformie co hatchback, kombi mierzy 456 cm dlugosci i ma rozstaw osi rowny 264 cm.

Golfa kombi mozna kupic za grosze

Klienci beda mieli do wyboru cztery silniki benzynowe, generujace moc od 85 do 140 koni mechanicznych. Najbardziej oszczedny z nich (1.4 TSI) moze pochwalic sie srednim zuzyciem paliwa na poziomie 5 l/100 km. Dla preferujacych jednostki wysokoprezne, Volkswagen przygotowal trzy turbodiesle, oferujace kierowcy od 105 do 150 koni mechanicznych mocy. Mistrzem oszczednej jazdy jest 110-konny diesel z dopiskiem BlueMotion. Pod maska nowego kombi, na przejechanie 100 kilometrow potrzebowac ma srednio tylko 3,3 l oleju napedowego.

Standardowo silniki wspolpracowac maja z szesciostopniowa skrzynia reczna. Za doplata, klienci beda mogli zamowic auta wyposazone w dwusprzeglowa skrzynie DSG, rowniez o szesciu przelozeniach. Volkswagen Golf Variant, podobnie jak odmiana pieciodrzwiowa, dostepny bedzie z napedem na przednia lub obie osie.

Salon Genewa 2013 | Przewodnik po najwazniejszych premierach

Volkswagen chwali sie, ze nawet w najtanszej wersji wyposazenia, nowy Golf kombi oferowac bedzie naprawde sporo. Na liscie "gratisow" ma znalezc sie, m.in.: siedem poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane lusterka, fotel kierowcy z regulacja wysokosci, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tylu, klimatyzacja, elektromechaniczny hamulec reczny z funkcja zapobiegajaca stoczeniu, czujnik cisnienia w oponach, swiatla do jazdy dziennej i centralny zamek. O tak oczywistych elementach jak systemy ABS i ESP nie wspominajac.

Poki co, nie wiemy, ile za nowego Golfa kombi trzeba bedzie zaplacic. Wiemy natomiast, ze pierwsze auta trafia do europejskich salonow w sierpniu.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA