Salon Genewa 2013 | Rolls Royce Wraith

Jedno jest pewne, takiego Rolls Royce'a jeszcze w historii firmy nie było. Nowy Wraith to coupe typu fastback, a przy okazji najszybszy model spod znaku Spirit of Ecstasy

Rolls Royce sukcesywnie poszerza oferowanych przez siebie modeli. Seria "dużych" Rollsów obejmuje limuzynę Phantom, kabriolet Phantom Drophead i coupe Phantom Drophead Coupe. Z kolei "mały" Ghost nie miał do tej pory żadnych odmian "rekreacyjno-sportowych". Teraz to się zmieniło za sprawą modelu Wraith.


Salon Genewa 2013 | Przewodnik po najważniejszych premierach

Pierwsze skojarzenie to Ford Mustang Fastback (drugie to stara Skoda Rapid). Ale z tym pięknym amerykańskim klasykiem (ani poczciwą Skodzianką) Wraith nie ma wiele wspólnego. Podobnie jak z limuzyną Ghost, z którą dzieli platformę i część podzespołów. Ale Wraith ma zupełnie inny charakter.

Silnik V12 o pojemności 6,6 litra, współpracujący z 8-biegowym automatem, rozwija 633 KM mocy i 800 Nm momentu obrotowego, czyli 63 KM i 20 Nm więcej, niż oferuje motor Ghosta. To przekłada się na osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 4,6 sekundy, 0,3 szybciej od limuzyny. Ale same osiągi to nie wszystko. Wraith ma na nowo zestrojone podwozie, by podczas jazdy krętymi drogami przechyły nadwozia były możliwie jak najmniejsze. Zmieniono charakterystykę układu kierowniczego, by prowadząc coupe lepiej czuć drogę.

Całkiem nieźle jak na kolosa ważącego 2 360 kg. O tak, Wraith mimo tylko dwojga drzwi ma iście królewskie rozmiary. Rozstaw osi to imponujące 311 cm, długość to 527 cm (więcej, niż Mercedes S klasy), a szerokość to 195 cm. Wewnątrz czeka na czworo pasażerów prawdziwy przepych: dowolny rodzaj drewna (wedle indywidualnego zamówienia), najwyższej jakości skóra, wysmakowane detale i 1 340 lampek w suficie imitujących rozgwieżdżone niebo.

 

Cena w Europie ma wynosić ok. 245 tys. euro, ale może się różnić w zależności od miejscowych obciążeń podatkowych. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku.

>>> Używany Rolls Royce? Może na siebie zarabiać <<<

Więcej o:
Komentarze (35)
Salon Genewa 2013 | Rolls Royce Wraith
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: wiki

    Oceniono 7 razy -1

    podoba mi się ,po raz pierwszy aston martin ma konkurenta

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 47 razy 37

    Dla gazety.pl dzień bez wspomnienia o koncernie VAG to dzień stracony :( Skoro pierwsze skojarzenie to Ford Mustang Fastback, to dlaczego w tytule na stronie głównej jest Skoda? Przerost tych działań nie zachęca, ale wprost przeciwnie, zaczyna powoli zniechęcać do tego koncernu...

  • Gość: piotr

    Oceniono 5 razy 3

    tak szczują i szczują na moto.pl, i teraz nie wiem, czy zbierać, na te Porsche z przed 2 godzin, czy może tego Rollce'a?

  • Gość: szulek_damian

    Oceniono 6 razy -2

    ogólnie beka z eleganckiej blachary

  • mahmudahmadinezad

    Oceniono 1 raz 1

    Hm... nawet ładny... skromny, ale ładny.

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 46 razy 42

    Obracam tym Rollsem i próbuję się dopatrzeć tego podobieństwa do Skody Rapid.
    Nie ma kury na masce.
    Nie ma 15" kółeczek.
    Nie ma 5 drzwi, a te, co są, mają zawias nie z tej strony.
    Kurde.
    Aha, Skoda ma listwę z boku a Rolls nie ma!

  • Gość: czarnykocur40

    Oceniono 5 razy 3

    A kiedy będzie cennik tego modelu? Na podsufitce poproszę gwiaździste niebo :)

  • johnny-kalesony

    Oceniono 13 razy 11

    Ładny wóz! Szczególnie na tle obecnie panującej, glutowatej szarej i nudnej mizerii. To co może się podobać, to przede wszystkim prosta, pozioma linia nadwozia. Bez opadającej maski i podniesionego tyłu. Tył - bardzo ładny. Przód natomiast zupełnie nie porywa.
    I nie wiem, jakim cudem przypomina on autorowi Mustanga ... Podobny jest raczej do Dodge'a Chargera z 1966 albo Forda Torino 1968-69.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX