Salon Genewa 2013 | Ferrari LaFerrari

Jak donoszą nasi ludzie w Genewie, to najbardziej fascynująca premiera tegorocznego salonu! Następca słynnego Enzo - Ferrrari... eeeeee... La Ferrari

Salon Genewa 2013 | Przewodnik po najważniejszych premierach

No właśnie nazwa... Ferrari La Ferrari - co o tym sądzicie? Podoba wam się czy uważacie to bez sensu? Ferrari uznało, że ich nowy model to esencja marki z Maranello, wpakowano do tego auto wszystko czym się identyfikuje Ferrari. Nie mogło więc go inaczej nazwać jak... Ferrari.

Powstanie tylko 599 egzemplarzy nowego supersportowego modelu z Maranello. Jak przystało na topowy model pod maską znalazła się 12 cylindrowa jednostka o pojemności 6,2 litra i mocy 800 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm.Do tego, jak na ekologiczne czasy przystało Ferrari dodało elektryczny silnik, który generuje dodatkowe 163 KM mocy. Summa summarum wychodzi imponujące 963 KM. Silnik kręci się maksymalnie do 9250 obr./min.

Masa własna jest na poziomie Enzo. 1365 kg masy własnej to bardzo dobry wynik. W połączeniu z mocą niemal 1000 KM Ferrari obiecuje osiągi, których na próżno szukać u konkurentów. Osiągnięcie pierwszej setki ma trwać zaledwie trzy sekundy. Do 200 km/h Ferrari La Ferrari rozpędzać będzie się w 7 (słownie siedem) sekund, a 300 km/h na liczniku zobaczysz już po 15 sekundach! Robi wrażenie. Na torze testowym w Maranello La Ferrari jest szybsze o 5 sekund od Enzo, a o trzy sekundy przebija F12 Berlinetta.W lidze supersportowych samochodów La Ferrari wygrywa z takimi rywalami jak Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, Koenigsegg Agerea R czy Hennessey Venom GT. Również hamulce są z najwyższej półki. Z 200 km/h najnowsze Ferrari zatrzymuje się po 115 metrach.

Przy konstruowaniu bolidu aktywnie brali udział Felipe Massa i Fernando Alonso. Ferrari milczy na razie tylko w jednym temacie - ceny. Ale to chyba najmniej ważne dla przyszłych klientów Ferrari La Ferrari.

Więcej o:
Komentarze (65)
Salon Genewa 2013 | Ferrari LaFerrari
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kajman

    0

    EEE tylko 900Nm?? Porsche 918 ma maksymalny moment 1270Nm.

  • Gość: q

    Oceniono 2 razy 0

    strasznie brzydki, taka 458, która przedawkowała ze sterydami. No i ta debilna nazwa...
    Dość powiedzieć, że wszystkie 3 hity (p1, lambo i TO ferrari) zostały w cieniu poczciwego porszaczka :D

  • Gość: hiszpan25

    Oceniono 1 raz 1

    dlaczego mam wrazenie ze ten silnik elektryczny jest tu TYLKO po to aby spelnic jakies eko normy emisji? teoretycznie zmierzona emisja CO2 wyemitowanego na pokonanie pierwszych 10km miala sie zmiescic w normie no to sie zmiesciala... a ze po tych 10km przekracza norma 4 krotnie? a kogo to?! auto dostalo homologacje drogowa :) i o to chodzilo :) jakie sens super auta z silnikiem Melexa ;)

  • Gość: sprawiedliwy

    Oceniono 1 raz 1

    jak widzę te drzwi to mam wrażenie że Ferruccio Lamborghini chichocze zza grobu.

  • Gość: Vinc

    Oceniono 7 razy 3

    A bagażnik ile ma litrów pojemności? Bo nie wiem czy wózek dla dziecka zmieszczę :p
    Chyba, że będzie wersja kombi w dizlu :p

  • Gość: Ja

    Oceniono 5 razy 3

    Przepraszam, że się czepiam, ale czy szanowny pan redaktor mógłby postarać się o trochę więcej szacunku dla wiedzy czytelników? "Ferrari obiecuje osiągi, których na próżno szukać u konkurentów. Osiągnięcie pierwszej setki ma trwać zaledwie trzy sekundy". Bugatti Veyron, Koenigsegg CCXR, Saleen S7 Twin-Turbo Competition - to nie są konkurenci?

  • Gość: Gośćiu

    Oceniono 3 razy -3

    Żadne folcwagenowe bugatti czy lamborghini nie ma szans. Kolejny raz scuderia pokazała kto rządzi w świecie superaut. I nie jakieś 3 sztuki dla maniaków, a seryjne auto.

  • rafiol

    Oceniono 6 razy -2

    Fatalnie przestylizowane. Te ogromniaste wloty powietrza z przodu...te przetłoczenia na każdym cm blachy....Gdyby to auto nosiło na masce każdy inny a zwłaszcza dalekowschodni znaczek zebrałoby same negatywne recenzje. Brak włoskiej klasy i umiaru, który jest krewnym elegancji i szyku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX