Salon Genewa 2013 | Ferrari LaFerrari

Jak donoszą nasi ludzie w Genewie, to najbardziej fascynująca premiera tegorocznego salonu! Następca słynnego Enzo - Ferrrari... eeeeee... La Ferrari

Salon Genewa 2013 | Przewodnik po najważniejszych premierach

No właśnie nazwa... Ferrari La Ferrari - co o tym sądzicie? Podoba wam się czy uważacie to bez sensu? Ferrari uznało, że ich nowy model to esencja marki z Maranello, wpakowano do tego auto wszystko czym się identyfikuje Ferrari. Nie mogło więc go inaczej nazwać jak... Ferrari.

Powstanie tylko 599 egzemplarzy nowego supersportowego modelu z Maranello. Jak przystało na topowy model pod maską znalazła się 12 cylindrowa jednostka o pojemności 6,2 litra i mocy 800 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm.Do tego, jak na ekologiczne czasy przystało Ferrari dodało elektryczny silnik, który generuje dodatkowe 163 KM mocy. Summa summarum wychodzi imponujące 963 KM. Silnik kręci się maksymalnie do 9250 obr./min.

Masa własna jest na poziomie Enzo. 1365 kg masy własnej to bardzo dobry wynik. W połączeniu z mocą niemal 1000 KM Ferrari obiecuje osiągi, których na próżno szukać u konkurentów. Osiągnięcie pierwszej setki ma trwać zaledwie trzy sekundy. Do 200 km/h Ferrari La Ferrari rozpędzać będzie się w 7 (słownie siedem) sekund, a 300 km/h na liczniku zobaczysz już po 15 sekundach! Robi wrażenie. Na torze testowym w Maranello La Ferrari jest szybsze o 5 sekund od Enzo, a o trzy sekundy przebija F12 Berlinetta.W lidze supersportowych samochodów La Ferrari wygrywa z takimi rywalami jak Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse, Koenigsegg Agerea R czy Hennessey Venom GT. Również hamulce są z najwyższej półki. Z 200 km/h najnowsze Ferrari zatrzymuje się po 115 metrach.

Przy konstruowaniu bolidu aktywnie brali udział Felipe Massa i Fernando Alonso. Ferrari milczy na razie tylko w jednym temacie - ceny. Ale to chyba najmniej ważne dla przyszłych klientów Ferrari La Ferrari.

Więcej o:
Komentarze (65)
Salon Genewa 2013 | Ferrari LaFerrari
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Annynous

    Oceniono 7 razy -5

    W lidze aut supersportowych wygrywa z Bugatti Veyron GSV (1200KM, 2,6 -100 km/h, 430 km/h vmax) i Königsegg Agera R (1100KM, 2.9 -100 km/h, 420-440 km/h vmax) oraz w/w auta maja powyzej 1000 Nm momentu obrotowego wiec wygrywa chyba jedynie waga ;) Liczby mowia same za siebie np. Ferrari 3 sec do 100ki Bugatti 2,6 sec do 100ki a waga pozostaje ta sama. I co z tego ze maja tabuny turbosprezarek ? Po co Niemcy maja sie starac zeby dorownac jak moga sobie je kupic jak np Lamborghini i inne ;) Ogolnie autko stylistycznie ladniejsze od Enzo :) Mnie nie rajcuje tzw dzwiek kosiarki ( bez obrazy kibice F1 ;))

  • Gość: Gośćiu

    Oceniono 3 razy -3

    Żadne folcwagenowe bugatti czy lamborghini nie ma szans. Kolejny raz scuderia pokazała kto rządzi w świecie superaut. I nie jakieś 3 sztuki dla maniaków, a seryjne auto.

  • rafiol

    Oceniono 6 razy -2

    Fatalnie przestylizowane. Te ogromniaste wloty powietrza z przodu...te przetłoczenia na każdym cm blachy....Gdyby to auto nosiło na masce każdy inny a zwłaszcza dalekowschodni znaczek zebrałoby same negatywne recenzje. Brak włoskiej klasy i umiaru, który jest krewnym elegancji i szyku.

  • Gość: judaszowy

    Oceniono 7 razy -1

    jakoś nie czekałem... a wszedłem tu od tak sobie i jakoś wrażenia na mnie nie zrobił
    jak ktoś wymyśli auto 300 koni i spalania 2 -3 litrów to będę ię interesował

  • kochaj.forumowicza.jak.siebie

    Oceniono 1 raz -1

    rany... jak ja zamontuję boxa z nartami na tym???

  • Gość: hyba

    Oceniono 1 raz -1

    hyba ztrznę odkładć

  • Gość: Kajman

    0

    EEE tylko 900Nm?? Porsche 918 ma maksymalny moment 1270Nm.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX