Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT

Podczas startujących jutro (wtorek, 5 marca) targów w Genewie, Kia oficjalnie zaprezentuje światu swojego pierwszego hot hatcha

Salon Genewa 2013 | Przewodnik
po najważniejszych premierach

Aby podgrzać nieco atmosferę, na dzień przed premierą, Kia postanowiła wypuścić kilka nowych zdjęć modelu pro_cee'd GT. Dzięki nim, możemy dokładniej przyjrzeć się koreańskiemu kompaktowi w sportowym wdzianku. Z przodu auto wyróżnia się za sprawą agresywnie przeprojektowanego zderzaka z dużym wlotem powietrza, ciekawie rozwiązanymi światłami do jazdy dziennej oraz ozdobną, czerwoną listwą. Profil usportowionego hatchbacka zdobią nowe progi oraz 18-calowe obręcze kół, skrywające czerwone zaciski hamulcowe. Z tyłu pro_cee'da z dopiskiem GT można natomiast poznać m.in. po sporych rozmiarów lotce oraz przeprojektowanym zderzaku, w który wkomponowano dodatkowe wyloty powietrza oraz dyfuzor.

>> Focus RS z 2010 roku kosztuje... <<

Przypomnijmy, pod maskę gorącego cee'da (zarówno w wersji trzy- jak i pięciodrzwiowej) trafi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, znany z Hyundaia Velostera. Jednostka ta oferuje moc 204 KM oraz 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na koła przedniej osi za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów. To wystarcza, by pierwszą setkę osiągać po upływie 7,7 sekundy (prędkość maksymalna to 220 km/h).

Dla porównania, nowy Golf GTI (który również zadebiutuje w Genewie) potrzebuje na to tylko 6,5 sekundy. Podobnie zresztą jak, dobrze już znany, Focus z dopiskiem ST. Dla porządku trzeba jednak dodać, iż rywale są od koreańskiego hot hatcha znacznie mocniejsi. 2-litrowy silnik Volkswagena generuje (w słabszej wersji) moc 220 KM i 350 Nm maksymalnego momentu. Potencjał Forda to, odpowiednio: 250 KM i 360 Nm. Kia może bronić się niskim zużyciem paliwa. Na przejechanie 100 kilometrów potrzebować ma średnio 7,4 litry paliwa.

Aby ułatwić kierowcy zapanowanie nad większym potencjałem, inżynierowie Kii dopieścili też zawieszenie, a w kabinie zagościły sportowe fotele firmy Recaro.

Więcej o:
Komentarze (14)
Salon Genewa 2013 | Kia pro_cee'd GT
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 18 razy 12

    Myślę, że Kia po prostu nie bierze udziału w tym wyścigu na moc. Przecież żadnym problemem jest wyduszenie z tego silnika więcej mocy lub wrzucenie tam silnika dwulitrowego. To po prostu nie jest rasowe i bezkompromisowe GTI. VW ma więcej mocy bo tradycja do tego obliguje. To kultowa linia bez której nie obędzie się żadna kolejna wersja Golfa. Zrobienie wersji słabszej, gorzej jeżdżącej niż poprzednia było by obraza fanów tej serii. Kia po prostu zagospodarowuje inny segment. kto wie, może za parę lat Kia zaprezentuje jakieś odjechane i bezkompromisowe wozidła. Na razie brakuje chyba jeszcze nieco prestiżu, legendy i odpowiednich skojarzeń.

  • Gość: frank

    0

    Z wyglądu Kia jest ładna chociaż akurat tak wersja nie za bardzo mi się podoba, ale nadal Kia ma starą bolączkę silnik który powinien być mocniejszy przynajmniej powinien mieć podobna moc co Golf GTI,

  • Gość: maroko

    Oceniono 2 razy -2

    Przecież to jest bzdura co piszecie! Kia produkuje Pro'Ceeda od 2006 roku więc czemu to ma być pierwszy hot hatch. Pan redaktor zna się choć troszkę na motoryzacji ???

  • Gość: bzdura

    Oceniono 20 razy -2

    co to ma znaczyć lepsze? kia to własność hyundaia pzycjonowana niżej od niego na rynku. to tak jakby porwnywać VW i Audi...

  • Gość: kkk

    Oceniono 14 razy -8

    204KM i 100km/h w 7,7 sekundy?To jakis zart chyba.Wstyd podawac takie dane.Zeby kompakt z taka moca mial tak mizerne osiagi to naprawde trzeba sie postarac.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX