Salon Genewa 2013 | Toyota i-ROAD Concept

Oto pomysł Toyoty na walkę z zatłoczonymi metropoliami. i-ROAD jest dwuosobowym, ekologicznym trójkołowcem z zamkniętą kabiną, którego nie trzeba tankować, tylko... raz na jakiś czas podłączyć do elektrycznego gniazdka

Salon Genewa 2013 | Przewodnik
po najważniejszych premierach

Dlaczego klienci mieliby wybrać elektrycznego trójkołowca Toyoty zamiast klasycznego skutera? Japończycy zachwalają niezależność od warunków atmosferycznych oraz fakt, że nowym pojazdem Toyoty można jeździć bez kasku. Co więcej, kabina zapewnia warunki podobne do panujących w samochodzie z udogodnieniami w rodzaju oświetlenia, ogrzewania czy systemu audio oraz możliwości korzystania z telefonu komórkowego z interfejsem Bluetooth. A to wszystko przy filigranowych rozmiarach, pozwalających przeciskać się w miejskich korkach na równi z posiadaczami jednośladów.

i-ROAD Concept mierzy 235 cm długości, 144 cm wysokości i 85 cm szerokości, a zatem mniej więcej tyle, ile przeciętny współczesny skuter o pojemności 250 cm3. Elektryczny układ napędowy Toyoty i-ROAD wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy dostarczający energii dwóm silnikom elektrycznym o mocy 2 kW, zamontowanym w przednich kołach. Zasięg trójkołowca na w pełni naładowanych bateriach to ok. 50 km. Ponowne "zatankowanie" pod korek, przy wykorzystaniu zwykłego, domowego gniazdka, zajmuje 3 godziny.

Toyota i-ROAD wyposażona jest w technologię Active Lean. System ten składa się z siłownika elektrycznego z przekładnią, zamontowanego nad przednim zawieszeniem, połączonego z lewym i prawym kołem. Elektroniczna jednostka sterująca wylicza pożądany kąt przechylenia w oparciu o kąt skrętu, dane z czujnika żyroskopowego i prędkość, po czym system automatycznie przesuwa w przeciwne strony lewe i prawe koło, powodując przechylenie niwelujące wpływ siły odśrodkowej przy skręcie.

Chociaż dla Toyoty jest to zupełna nowość, trudno oprzeć się wrażeniu, że wszystko to gdzieś już wcześniej widzieliśmy. Czy zatem i-ROAD ma szanse trafić do salonów japońskiego producenta? Poczekamy, zobaczymy. Póki co, ekologiczny trójkołowiec będzie przekonywał do siebie gości startującego już jutro (5 marca) Salonu Samochodowego w Genewie.

Więcej o:
Komentarze (15)
Salon Genewa 2013 | Toyota i-ROAD Concept
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: xxx

    Oceniono 1 raz -1

    Ciekawe, na ilstracji co baba robi za kierownica ? Przeciez w takim pojezdzie to ona nie wiem gdzie jest kierownica. Nie mowi jzu nic o ruszaniu bo parkowanie to wiadomo, mąż musi wyjsc i przeparkowac.

  • Gość: zenek

    Oceniono 1 raz -1

    Po co olbrzymiej firmie samochodowej jak Toyota pchać się w tak ryzykowny projekt? Są mniejsze firmy, które się tym zajmują.

  • sselrats

    Oceniono 2 razy 0

    A tu prawdziwe nowe auto Toyoty www.toyota.com/avalon/#!/Welcome

  • Gość: Gość Darek

    0

    Bardzo fajnisty gadżet. Ale znając cenę będzie bardzo drogo. Jeżeli będzie to drożej niż np 50000 zeta to bardziej się opłaca Smart fortwo. Jest tylko niewiele dłuższy i też bezproblemowy jeśli chodzi o parkowanie ale wtedy ma się porządny samochód a nie trójkołowiec.

  • ligand17

    0

    Jakby miała większy zasięg (~120km) i kosztowała jakieś 3000EUR to bym się skusił...

  • Gość: H

    Oceniono 2 razy 0

    A jakie prawo jazdy na to?

  • Gość: c3po

    Oceniono 2 razy 2

    Za tytuł zajawki na stronie głównej do tego artykułu zaraz wylądujecie na FB w "przecinkach w niewłaściwych miejscach"...

  • Gość: pamiętam

    Oceniono 4 razy 2

    Recepta na ten pojazd jest nastepująca: 1. Fotografie trójkołowca Messerschmit. 2. Fotoshop 3. Autocad 4. trzech szt miesięcznie, zysk netto ogromny

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX