Rekord Mercedesa

Nowy CLA jeszcze nie wszedł do sprzedaży, a już bije rekordy. Tym razem chodzi o aerodynamikę. Model 180 Blue Efficiency Edition osiągnął rekordowy współczynnik oporu powietrza dla aut seryjnych

Samochody, którymi Niemcy gardzą

Mercedes stawia na opływowe kształty. Nowa S klasa, która pojawi się jeszcze w tym roku  będzie mogła pochwalić się, w zależności od wersji wynikiem cW 0,23 do 0,24. Jeszcze lepszy będzie CLA, który już w czerwcu powinien pojawić się w salonach. Wersja 180 Blue Efficiency Edition pobiła rekord świata dla aut produkcyjnych z wynikiem cW 0,22.

To efekt mocnego zaangażowania się firmy z Stuttgartu w temat aerodynamiki. Mniejsze cW o 0,01 oznacza minus jeden gram CO2. Mierząc inną miarą żeby osiągnąć ten sam efekt trzeba by było odchudzić auto o 35 kg. Dzięki bardziej opływowej sylwetce można też znacznie zmniejszyć zużycie paliwa. Nie dziwi więc fakt, że Mercedes zainwestował niedawno kilkadziesiąt milionów euro w nowy tunel aerodynamiczny. Jego otwarcie ma odbyć się latem.

Więcej o:
Komentarze (29)
Rekord Mercedesa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 47 razy 11

    Zanim powtórzy się marketingowe bzdury, warto sprawdzić fakty. Seryjnie produkowanym samochodem z najniższym współczynnikiem oporu powietrza był GM EV1 z Cx = 0.19 i do tego rekordu Mercedes się nawet nie zbliżył. Jeżeli jednak wyeliminować EV1 jako auto elektryczne, to nadal pozostaje nam Tatra T77a z Cx = 0.212, czyli wynikiem minimalnie lepszym niż Mercedes, a przecież to konstrukcja 78 lat starsza - biorąc pod uwagę przepaść jaka dzieli inżynierów Mercedesa w 2013 roku i Tatry w 1935 roku jeśli chodzi o dostępność metod symulacyjnych, narzędzi, materiałów, że o środkach finansowych nie wspomnę, współczynnik Cx wynoszący 0.22 powinien być powodem do wstydu, a nie do dumy.

  • Gość: Polo

    Oceniono 5 razy 5

    Co zacznie się sypać, po upływie gwarancji niech napiszą...

  • Gość: sławek

    Oceniono 15 razy 3

    Ale jest to osiągnięte kosztem widocznośći....

  • Gość: gość

    Oceniono 2 razy 2

    mercedes z napędem na przód i silnikiem ułożonym poprzecznie......... inżynierowie zapomnieli w jakiej firmie pracują

  • Gość: tocze sie

    Oceniono 2 razy 2

    co ma cx do energi potrzebnej na pokonanie bezwladnosci, czyli ruch w miejskim korku nie wiem... skad 0,01cx to jeden gram emisji mniej i do tego (tu zaskoczenie) mniejsze spalanie, to tak jak mogloby byc wieksza emisja przy mniejszym spalaniu. ps teoretykom dziekujemy

  • Gość: Rafik

    Oceniono 3 razy 1

    Cena jest taka, że kupując większy samochód innego producenta, to choćby palił i 20 na setkę i tak nie zbliżymy się wynikiem kwotowym nawet do ceny tego merca.

  • Gość: Podpisz się

    0

    To nadal tylko mercedes , masowo tłuczony pospolity parch , jest tyle lepszych marek z prawdziwą klasą , a nie tylko w nazwie .

    mercedeWSIOWY parch hehehehe

  • Gość: Podpisz się

    0

    To ten syf co rdzewieje , z technologia wyżebraną od Dacii ? hahaha

    Pasztet dla bezmózgów z małym wackiem jak każdy mercedesik

  • Gość: Arkadiusz

    Oceniono 2 razy 0

    I tak najlepsza jest klasa G co nie zmienia faktu że Merce są obłędnie piękne

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX