Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny

82 000 złotych - dokładnie tyle trzeba zapłacić za Hondę Civic z nowym, oszczędnym dieslem o pojemności 1,6 litra

Inżynierowie Hondy są bardzo dumni z nowego diesla. Z jednej strony dążyli do uzyskania jak najmniejszego tarcia wewnętrznego, z drugiej zaś do ograniczenia masy samej jednostki. Dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów udało się ją zredukować o 47 kg w stosunku do silnika 2.2 i-DTEC, co czyni nowego diesla Hondy najlżejszą jednostką w swojej klasie.

Zbudowaliśmy nowy silnik od podstaw. Nie przyjęliśmy żadnych punktów odniesienia, ponieważ wszystkie standardy były dla nas niewystarczające. Dążyliśmy do stworzenia własnych wzorców, którymi będzie musiała kierować się konkurencja - tak nową jednostkę opisuje Tetsuya Miyake, szef projektu silnika 1.6 i-DTEC.

Silnik 1.6 i-DTEC rozwija moc 120 koni mechanicznych (przy 4000 obr./min), oferuje kierowcy 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 2000 obr./min), a w cyklu mieszanym na przejechanie 100 kilometrów potrzebować ma zaledwie 3,6 litra oleju napędowego. W osiągnięciu tak niskiego zużycia paliwa dodatkowo pomaga m.in. nowy deflektor pod przednim zderzakiem oraz dodatkowe owiewki przy tylnych lampach. Przy okazji, inżynierowie lepiej wygłuszyli komorę silnika, a w celu poprawy precyzji prowadzenia zmienili przełożenie układu kierowniczego i subtelnie zmodyfikowali wahacz w przednim zawieszeniu.


Salon Genewa 2013 | Przewodnik
po najważniejszych premierach

Wszystko to brzmi wspaniale. Nieco gorzej auto prezentuje się w cenniku. Za najtańszą odmianę Civika z nowym dieslem trzeba bowiem zapłacić 82 tysiące złotych. Ford Focus z silnikiem o podobnej specyfikacji kosztuje 5 tys. złotych mniej, a dostajemy kompakt w odmianie Trend (trzecia, po Ambiente Start i Ambiente, wersja wyposażenia). Toyota Auris (odmiana Premium) ze 126-konnym 2.0 pod maską kosztuje 81 500 zł, Citroen C4 (podstawowy wariant Attraction) ze 112-konnym 1.6 to wydatek 70 600 zł, a za Kię cee'd napędzaną silnikiem 1.6 CRDi (128 KM) trzeba zapłacić zaledwie 67 990 zł.

Czy zatem Honda może liczyć na wzmożony ruch w salonach związany z debiutem nowego diesla? Czas pokaże. Zanim model z nowym silnikiem trafi do autoryzowanych salonów sprzedaży, będzie można go przetestować w ramach zbliżających się "Honda Dream Days". Drzwi otwarte potrwają od 4 do 10 marca.

Szczegółowy cennik Hondy Civic z silnikiem 1.6 i-DTEC, w zależności od wyposażenia:
S: od 82 000 zł, Comfort: od 87 200 zł, Sport: od 91 900 zł, Lifestyle: od 97 500 zł.

Więcej o:
Komentarze (55)
Honda Civic z nowym dieslem - polskie ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: trix

    0

    Spalanie nie jest wcale aż takie małe a do tego cena bardzo wysoka, porównując spalanie do Golfa TDI BMT wychodzi o pół litra więcej

  • Gość: FAN HONDY

    Oceniono 1 raz -1

    JUŻ JEŹDZIŁEM, SUPER SILNIK I MIMO ŻE MIAŁ PRZEJECHANE DOPIERO OK.250 km TO PALIŁ ŚREDNIO 5L/100 km - MYŚLĘ ŻE TA ŚREDNIA WARTOŚĆ 3,6 L/100 km JEST DO OSIĄGNIĘCIA.
    WRAŻENIA Z JAZDY SUPER - NAPRAWDĘ WCISKA W FOTEL I JEST DYNAMICZNY.
    A CENA . . .
    CHCESZ MIEĆ KONKRETNE AUTO TO MUSISZ KONKRETNIE ZAPŁACIĆ, UWAŻAM ŻE WARTO.
    JEŚLI KTOŚ DUŻO JEŹDZI TO SUPER PROPOZYCJA.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 1 raz 1

    TO NIE CZASEM NOWY KONKURENT GOLFA Z FOLCWAGENA??

  • Gość: dezel

    Oceniono 6 razy 2

    Silnik I-CDTi 2.2 jest przeciętny w klasie 140 KM ( VW 170 km z 2.0 i Mazda 185 KM z 2.2) zarówno pod wzg spalania jak i trwałości. Jeżeli ten jest podobny, to Honda mimo wynajętych WEB-brygad poniesie klęskę...

  • Gość: fragi102

    Oceniono 4 razy 2

    PRZECIEŻ TO NOWY KONKURENT GOLFA WARIATA

  • Gość: mosfet29

    Oceniono 8 razy 0

    Po co hądzie silnik diesla.I tak juz w Europie bardzo niewielu wybiera ta marke i zaden silnik tego nie zmieni.
    Niech Honda da lepsze wyposazenie, nowoczesne silniki , nowoczesna technike, lepsza jakosc wykonczenia a nie proste rozwiazania na miare Dacii w cenie markowych konkurentow i silniki nadajace sie glownei do napedzania dmuchawy i wycieraczek
    Jezdzilem jakis czas poprzednim Civiciem - to jeden z najgorszych samochodow w tej klasie, gdzie mu tam do Megane ,308 o innych nie wspominajac .Juz nawet koreanskie niczym nie ustepuja a sa wyraznie tansze.

  • Gość: mega LOL

    Oceniono 3 razy 1

    cena LOL

  • macw1975

    Oceniono 4 razy 0

    Ciekawe, bo ze specyfikacji wynika że wersja S nie ma klimatyzacji.
    82 tyś za samochód bez klimy to są lekkie jaja...

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 0

    Nowy civic kombi z silnikiem 2.2 i-DTEC to bardzo ciekawa opcja.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX