Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf GTI

Volkswagen pochwalił się produkcyjną wersją Golfa GTI, zbudowanego na siódmej generacji kompaktu. Po raz pierwszy w historii będzie on dostępny w dwóch wariantach mocy

Najnowszy Golf GTI po raz pierwszy w historii modelu będzie dostępny w dwóch wersjach mocy: seryjnie – 220 KM, z pakietem Performance – 230 KM. Pakiet wprowadza kilka dodatkowych modyfikacji, m.in. mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem obrotowym o wartości 350 Nm. 220-konne GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy.


Jak Golf wypada na tle konkurencji? Cennikowo - nie najlepiej

Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop i spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku. Wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN tylko 6 litrów paliwa na 100 km (CO2: 139 g/km). Zużycie paliwa nowego Golfa GTI zmniejszyło się w porównaniu z poprzednikiem o 18 proc. Z opcjonalną, 6-biegową przekładnią DSG Golf GTI zużywa 6,4 l/100 km (emisja CO2: 148 g/km). Do tych wartości nie przywiązywalibyśmy jednak szczególnej wagi - ich osiągnięcie w warunkach drogowych jest zapewne niezwykle trudne (o ile w ogóle możliwe).

Co świadczy o sportowych aspiracjach Golfa GTI? Chociażby tradycyjnie czerwone zaciski hamulców, dwie chromowane końcówki rur wydechowych, sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe

We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte charakterystyczną tapicerką w kratę, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą takie elementy wyposażenia jak sportowa, multifunkcyjna kierownica, nowa gałka dźwigni zmiany biegów, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.

W Polsce nowego Golfa GTI będzie można zamawiać od maja br.

Więcej o:
Komentarze (30)
Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf GTI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ionen76

    Oceniono 13 razy 5

    Czy nie macie wrażenia że deska nowego Golfa jest łudząco podobna do deski z Volvo V70 II?

  • eurotaxt

    Oceniono 2 razy 2

    Mam wrażenie że Volkswagen nieźle utarł nosa konkurencji. Auto ma tylko 220 KM a osiągi podobne do 250-280 konnych Focusów, Astr czy Megane ;-) 6,4 s do setki to świetny wynik zwłaszcza przy dość dużym nadwoziu i bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa oraz bogatym wyposażeniu.

  • Gość: tmk84

    Oceniono 4 razy 2

    jak zwykle krytyka , zachęcam żeby się wypowiadać po przejażdżce i po zobaczeniu auta na żywo. nie liczy się moc , tylko jak ta moc jest wykorzystywana ...ehh

  • Gość: hothatchfan

    Oceniono 8 razy 2

    co to za GTI za hamulcem na przycisk ! dajcie spokój ! precz z VW, zabili legendę, nie ma już Golfa GTI

  • Gość: adek

    Oceniono 3 razy 1

    seat leon nowy wyglada lepiej...

  • pluuto

    Oceniono 5 razy 1

    Golf 3 GTI był dostępny dostępny w dwóch mocach - 2.0 8V - 115KM i 2.0 16V 150KM (kultowy ABF), podobnie było z Golfem 2, tam były nawet 4 warianty mocy z dwoma silnikami 1.8 8V i 16V.

  • Gość: sff

    Oceniono 5 razy 1

    Kupowanie narodowych produktów jest jednym z najlepszych sposobów na pokonanie kryzysu ekonomicznego. Szacuje się, że każde 100 zł wydane na produkt stworzony przez polską firmę powiększyłoby nasze PKB o 70 zł!

  • Gość: 5

    Oceniono 5 razy 1

    To, co podoba mi sie w VW najbardziej.
    Grubym rybom pieniadze obcieli, a swoim robaczkom dodali. W 6 fabrykach Volkswagena ponad 100 tys preroznych robaczkow otrzyma premie w wysokosci 7500 euro.

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 13 razy 1

    pomieszanie kury z esesmanem to cała nazi od niemca

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX