Skoda Octavia kombi | Galeria

Pierwsze zdjęcia Octavii kombi obiegły już świat. Auto oficjalnie zadebiutuje na marcowym salonie w Genewie. Jednak my, jako pierwsi w Polsce, mieliśmy okazję obcować z autem na żywo i zrobić kilka zdjęć w specjalnie przygotowanym dla nas studio pod Pragą

Efekt godzinnej sesji możecie zobaczyć na zdjęciach. Octavia kombi w rzeczywistości prezentuje się bardzo atrakcyjnie. To niewiarygodne, co Czesi (z pomocą Niemców) zrobili ze zwykłym kompaktowym samochodem. Możemy tylko pozazdrościć.

Czy Octavia kombi podbije polski rybek? To kwestia ceny. Podstawowa wydaje się interesująca. Wystarczy jednak Octavię wyposażyć w kilka elektronicznych gadżetów, wybrać konkretny silnik, by cena poszybowała w rejestry zarezerwowane dla aut wyższego segmentu.

Przypomnijmy, auto jest o 90 mm dłuższe i o 45 mm szersze od swojego poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się prawie o 11 cm, co zaowocowało jeszcze większym wnętrzem. Nowa Octavia Combi oferuje pasażerom siedzącym z tyłu sporo miejsca na nogi - 73 mm na wysokości kolan - i posiada 610-litrowy bagażnik. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do 1 740 litrów.

Skoda Rapid - test | Pierwsza jazdaSkoda Rapid - test | Pierwsza jazda

Gamę silników rozpoczyna mały 1.2 TSI o mocy 86 KM. Pozostałe jednostki to:

Silniki benzynowe

1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M
1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG
1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG
1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG

Silniki wysokoprężne

1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M
1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG
1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M
2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG

Nowa Skoda Octavia dostępna będzie w trzech wariantach wyposażenia: Active, Ambition i Elegance. W podstawowym, w cenie auta klienci dostaną m.in. klimatyzację z chłodzeniem schowka po stronie pasażera, fotel kierowcy z regulacją wysokości, radioodtwarzacz CD/MP3, elektrycznie sterowane przednie szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane boczne lusterka, centralny zamek, systemy ABS i ESP, poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy, komputer pokładowy, światła do jazdy dziennej oraz stalowe obręcze kół.

>> Używaną Octavię można kupić za śmieszne pieniądze <<

W bogatszej wersji Ambition, na liście wyposażenia standardowego znajdują się dodatkowo m.in. 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, lepszy radioodtwarzacz z czterema dodatkowymi głośnikami, czteroramienną wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, podłokietniki między przednimi fotelami i w oparciu tylnej kanapy, przednie fotele z regulacją wysokości i podparcia pod lędźwie, zamykany schowek w konsoli centralnej, światła przeciwmgłowe, a także lusterka i klamki lakierowane pod kolor nadwozia.


Nowa Skoda Octavia - gama silników

W najbogatszej odmianie Elegance, Octavia oferuje ponadto m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz z kolorowym, dotykowym ekranem o przekątnej 5,8 cala, spryskiwacze reflektorów, zamykany schowek pod fotelem kierowcy oraz 17-calowe obręcze z lekkich stopów.

Nie zabraknie oczywiście wersji RS, ale na nią będziemy musieli jeszcze poczekać.

Więcej o:
Komentarze (37)
Skoda Octavia kombi | Galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • satyron

    Oceniono 24 razy 8

    Czesi ,obawiajac sie jak najbardziej "profesjonalnej" krytyki ze strony polnocnych sasiadow ( Republika Mocium Panow) przygotowali specjalny show room dla mocium panow d/s motoryzacji

    Mocium pany zatem do dzielaaaaaaaa !!!!! to co najlepiej wam sie udaje mocium pany , krytykowac Czechow , Skode , typowo po katolicku ....zazdroscic ( Nie cierpie tego typowkatolickiego slowa jakiego sie naduzywa w RMP( Republika mocium panow)

  • Gość: gosc

    Oceniono 9 razy 5

    Specjalnie dla Was przygotowane studio, a Wam zamiast srebrnej Skody na zdjęciach wyszła kremowa. :D Już nie wspomnę o tych widocznych śladach błysku lampy (przebarwienia kremowego wpadające w okolice oryginalnej barwy). Ludzie którzy to przygotowywali musieli mieć niezły ubaw, widząc geniusza z Polski, który w specjalnie przygotowanych do zdjęć warunkach, błyska sobie radośnie swoją maleńką lampką wbudowaną w aparat.

  • Gość: dwakomentarze

    Oceniono 4 razy 4

    Ej, przesadzacie, z tą "kampanią". Dość często (codziennie kilka razy) przeglądam motoryzacyjne strony i dziś dopiero zauważyłem nową Skodę Octavię w ogóle (być może dlatego, że mało mnie ten pojazd interesuje) - rozumiem, że kombi to jako taka nowość, a wszedłem dziś "głębiej", żeby przemądrzale napisać, że kiedy, jak kiedy, ale teraz ta nowa Octavia wygląda naprawdę jak krzyżówka Golfa i Passata, z lekką nutką A-czwórki.
    I wg. mnie wygląda całkiem dobrze, jak na auto, którym w ogóle nie jestem zainteresowany.

  • Gość: borygo

    Oceniono 5 razy 3

    Bardzo mi się podoba.
    He he he, ciekawe, ilu z tzw. "polskich expertów ds. wszelakich" zagryza teraz zęby bo nie stać ich na takie autko. W bezsilnej wściekłości zaczną zaraz wypisywać różne pseudo argumenty mające na celu zdeprecjonować octavię, jednocześnie dowartościować siebie i zwoje kilkunastoletnie złomy z czwartej ręki "prawie jak nówka i prawie nie bite".

  • Gość: Darek

    Oceniono 1 raz 1

    Skoda robi ładne i dobre auta ale ta nazwa i logo są okropne. A to w sumie chyba jest najważniejsze ponieważ tak naprawde wszyscy producenci robią ładne i dobre auta.

  • Gość: look

    Oceniono 3 razy 1

    Kopia Audi A4 i Seata EXEO, szału nie ma !

  • Gość: fragi102

    Oceniono 2 razy 0

    PRZECIE TO NOWY KONKURENT AŁDI AWANT

  • czujny_obywatel

    Oceniono 16 razy 0

    Oktavia nie odniesie żadnego sukcesu rynkowego. Nawet nie ma startu do wozów firm Hyundai czy Kia. Powodem są trzy:

    1. Octavia nadal jest fatalnie, ale to fatalnie wygłuszona. Wygłuszenia są na poziomie samochodu klasy A/B a nie C/D. Widocznie VW nie pozwala lepiej fabrycznie wygłuszać Skód, aby nie stanowiły konkurencji dla VW.

    2. Octavia jest bardzo droga. Za cenę wyrośniętego kompakta można mieć wiele innych, pełnoprawnych samochodów klasy D. Octavia to najdroższy kompakt na rynku.

    3. Octavia w odróżnieniu od konkurencji jest wyposażona w najgorsze w historii motoryzacji silniki TSI. Nie ma możliwości zmiany, na coś takiego jak bezawaryjny silnik MPI z rozsądną mocą (jest chyba jakiś marny trzycylindrowiec MPI o mocy około 70 koni, czyli śmiech na sali). Silniki TSI zaprojektowano tak, aby się psuły i rozpadały po przejechaniu najwyżej 100 tys. kilometrów. Do czasu ostatecznego rozpadu mają się psuć, ma w nich padać wszystko, a to papierowe turbiny, a to awaryjne wtryski, pompy, mają też być gigantyczne problemy z rozrządem. Wszystko to po to, aby przed ostatecznym złomowaniem nowego samochodu czy wymianą silnika, autoryzowany serwis mógł jeszcze dużo zarobić na częściach i robociźnie.

  • Gość: cubikon

    Oceniono 2 razy 0

    VW musi grubą kasę płacić w mediach za promocję pojazdów Skody. Jeszcze niedawno co nie otworzysz gazety motoryzacyjnej, czy strony portalu to zaatakuje cię SKODA RAPID!!! Zaraz po zmasowanym najeździe Rapida mamy inwazję NOWEJ OCTAVII!! ... można by mieć wrażenie, że z fabryki w Mlada Boleslaw zaczynają zjeżdżać samochody napędzane wodą, lub inne rewolucyjne rozwiązanie.
    Obydwa te samochody są tak ekstremalnie nijakie w swojej stylistyce, że kolejne modele wyglądają identycznie. Absolutnie nie wyobrażam sobie bardziej nudnego samochodu.
    Ja nie mówię czy to zły czy dobry samochód, zapewne "rozsądny" ... ale szum medialny wokół nich jest absolutnie niewspółmierny do istoty wydarzeń jakimi jest ich pojawienie się na rynku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX