Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008

Marcin Lewandowski
20.02.2013 15:15
A A A Drukuj
Peugeot 2008

Peugeot 2008 (fot. Peugeot)

Jeśli Peugeot 208 wydaje się komuś za mały, powinien zastanowić się nad 2008, jego grubszym kuzynem. Premiera już w Genewie

Wydaje się, że Europejczycy oszaleli na punkcie crossoverów segmentu B. Na rynku są już Skoda Yeti, Toyota Urban Cruiser, Nissan Juke, czy Opel Mokka, a jeszcze w tym roku dołączą do nich Renault Captur, Ford EcoSport i pokazany właśnie w całej okazałości Peugeot 2008.

Nazwa sugeruje, że 2008 to taka nadmuchana 208-ka. I tak jest w rzeczywistości. W 2008 znajdziemy większość motywów stylistycznych znanych z 208, jak kształt tylnych świateł, czy przetłoczenia dachu i maski silnika w okolicy przedniej szyby. Tak samo jest we wnętrzu. Tu styl znany z 208 został przeniesiony niemal żywcem. Deska rozdzielcza jest identyczna w obydwu modelach.

Peugeot 2008 mierzy 416 cm długości, jest więc o 20 cm dłuższy od 208-ki. Przy identycznym rozstawie osi (253,8 cm) i takiej samej szerokości (174 cm) miejsca w środku jest tylko nieznacznie więcej i to tylko nad głową. Peugeot nie podał dotąd pojemności bagażnika, więc przewaga 2008 nad 208 na tym polu nie jest znana. Wiadomo jednak, że złożone oparcia tylnej kanapy tworzą niemal równą płaszczyznę z podłogą bagażnika.

>>> Peugeot 207 - małe lwiątko z drugiej ręki <<<

Podstawowym silnikiem będzie trzycylindrowy 1.2 VTi występujący w trzech wariantach mocy: 82, 110 i 130 KM. Dostępny będzie też 1.6 VTi (120 KM) oraz dwa silniki wysokoprężne: 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 HDI (92 lub 115 KM). Co ciekawe, mimo przedniego napędu Peugeot da kierowcy możliwość wyboru jednego z pięciu trybów jazdy (równa droga, równa droga z odłączonym ESP, warunki zimowe, sypka nawierzchnia i jazda w terenie). Jazda poza drogami utwardzonymi jest możliwa, ale będzie skutecznie ograniczona prześwitem wynoszącym 16,5 cm.

Ostateczna wersja produkcyjna (zobacz galerię) zostanie pokazana w Genewie, debiut rynkowy zaś spodziewany jest w czerwcu tego roku.

Zobacz także

Komentarze (19)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: van der Cyc

    Oceniono 3 razy 3

    Pewnie 20 tysięcy więcej żeby jeździć 10 centymetrów wyżej. Trochę przesada...

  • Gość: artur

    Oceniono 1 raz 1

    No cóż trzeba przyznać ze auto jest genialne i nie mowie nie jesli tylko bedzie mnie na niego stac. Jeżdżę juz co prawda staruszkiem, ale mam z kolei dobry serwis do którego jezdze w Katowicach - do Lion Motos. Swoją droga mogę spokojnie polecic.

  • Gość: Od rem

    Oceniono 1 raz 1

    "Na przyszłość zapowiadane są jeszcze trzycylindrowe turbodoładowane jednostki o mocach 109 i 128 KM"-taką informację znalazłem dzisiaj w Internecie. A więc bez turbodoładowania z silnika 1.2 nie wyciągnie się 110 bądź 130 KM, jak napisał pan Lewandowski w powyższym artykule.

  • goostuff

    Oceniono 2 razy 0

    Jeśli już miałbym kupować małego SUVa, chyba wybrałbym Captura - bardziej odpowiada mi jego wygląd, a i technika Renault (tu akurat mam porównanie w praktyce) powinna być bardziej niezawodna niż PSA.

  • Gość: pytam się

    0

    Wymiary ma dokładnie takie same jak Peugeot 207 SW w wersji outdoor. No może ciut wiekszy prześwit. Więc gdzie tu porównanie do skody YETI??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy zaopatrzyłeś się już w odblaski?

  • 30%

    Mieszkam w mieście, moja rodzina ich nie potrzebuje (146)

  • 28%

    Stać mnie na mandat 500 zł (138)

  • 26%

    Tak, mam już od dawna, dla siebie i rodziny (127)

  • 16%

    Nie, jeszcze nie mam, ale planuję kupić (81)

Liczba oddanych głosów: 492