Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Dla kogo BMW zrobiło 3 GT?

Marcin Lewandowski
13.02.2013 17:15
A A A Drukuj
BMW 3 GT

BMW 3 GT (Fot. BMW)

Czy opublikowane przez BMW wideo zdradza zalety 3 GT? Tak, ale kluczem do zrozumienia tego auta są jego wymiary

Skąd pomysł na BMW 3 GT? Pewnie dokładnie z tego samego źródła, co na 5 GT. Jednak po co BMW, mając piątkę sedan, piątkę kombi i X5, czyli wydawałoby się pełen wybór modeli w klasie wyższej-średniej, zdecydowało się jeszcze na tego dużego "wielorybka". Dwa czynniki, sukces rynkowy 5 GT i rychłe wprowadzenie na rynek mniejszego 3 GT zmusiły mnie w końcu do przyjrzenia się o co tak naprawdę chodzi w "Gran Turismo by BMW"?

Odpowiedź wydaje się prosta. Zwłaszcza po przejrzeniu katalogu. Okazuje się, że 3 Gran Turismo, podobnie jak 5 Gran Turismo to mistrzowie przestrzeni. BMW 5 GT oferuje większy bagażnik i większą przestrzeń załadunkową po rozłożeniu siedzeń, niż piątka Touring i tylko nieznacznie ustępuje SUV-owi X5. Nowe 3 GT zbudowano zgodnie z tą samą filozofią.

BMW 3 GT jest 20 cm dłuższe od sedana i mierzy ponad 482 cm, ale to nie najważniejszy wymiar. Większe znaczenie dla pasażerów ma rozstaw osi wynoszący 292 cm, 11 cm więcej, niż w limuzynie. Mamy więc więcej miejsca na kolana (dokładnie 7 cm). Wysokość zwiększono o 8 cm, więc i nad głową pojawiło się więcej powietrza. Zadowoleni będą miłośnicy wygody, fotele umieszczono 6 cm wyżej, niż w sedanie i kombi, co ułatwia wsiadanie i zapewnia lepszą widoczność. A co z bagażnikiem? 3 Gran Turismo mieści standardowo 520 litrów (sedan: 480 l, kombi: 495 l) i oferuje dodatkowo tylne oparcie składane w proporcji 40:20:40.

Wygląda więc na to, że 3 GT to samochód dla ludzi którzy chcą jeździć BMW, ale ponad sportowe właściwości przedkładają komfort i oferowaną przestrzeń.

Paleta silników składa się z trzech jednostek benzynowych: 320i GT (2.0t, 184 KM), 328i GT (2.0t, 245 KM) i 335i GT (3.0t, 306 KM), i dwóch wysokoprężnych: 318d GT (2.0td, 143 KM) oraz 320d GT (2.0td, 184 KM). Standardowo oferowana będzie skrzynia ręczna o sześciu przełożeniach, opcjonalnie będzie można zamówić ośmiobiegową przekładnię automatyczną.

Na pokładzie ma pojawić się szereg systemów z zakresu bezpieczeństwa, wygody i rozrywki, jakich jeszcze nie było w tej klasie. Tak przynajmniej twierdzi BMW. Jak jest naprawdę przekonamy się pod koniec marca, kiedy przedstawimy wrażenia z pierwszych jazd tym modelem.

 

>>> BMW 328i może być Twoje <<<

Zobacz także

Komentarze (21)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Daniellll

    Oceniono 3 razy 3

    Ja się tak zastanawiam... Po co im 3GT ?
    W BMW ostatnio mają coraz to bardziej absurdalne pomysły. A w przyszłości jeszcze mają produkować modele z przednim napędem. I gdzie podziała się ta pasja?

  • Gość: fragi102

    Oceniono 17 razy 3

    TOYOTA COROLLA E11 jest ładniejsza w sumie zawsze oryginał jest lepszy
    nie myślałem że po fuzji BMW i TOYOTY zacznie się upodobnianie aut ,miały być tylko napędy hehe

  • Gość: Sukces

    Oceniono 6 razy 2

    Sukces rynkowy 5GT - chyba autor artykulu pomylil to auto z X5. 5GT o ile wiem sprzedaje sie bardzo slabo bo niewielu ma ochote taka pokraka jezdzic. 3GT jest troche bardziej foremny ale tak naprawde chyba niewielu taki design polubi.

  • Gość: em

    0

    Jaki sukces GT? Gdzie? Chyba coś przegapiłem. 5-tką GT mało kto chce jeździć, pokraczność tego modelu przy pieniądzach jakie trzeba wydać, skutecznie go dyskwalifikuje. 3GT wcale lepiej nie wypada. Ciekawym gdzie się podziali wszyscy narzekacze na design by Chris Bangle - on takich potworów by nie przepuścił.

  • Gość: ja

    0

    Ładne auto, milion razy lepszy niż 5 GT, tylko nie rozumiem co ma wspólnego wyższa pozycja za kierownicą do bardziej komfortowej jazdy.

  • Gość: tomspeed

    Oceniono 8 razy 0

    To auto chyba dla okularników ze szkłami piątkami i dalej niedowidzącymi...
    Przecież on jest ochydnie brzydki...
    Szok że bmw to zrobiło...

  • Gość: Kris

    Oceniono 4 razy -2

    Wracaj do działu kulinarnego autorze tych wypocin - sukces GT - ten portal schodzi na psy..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy jesteś za obowiązkiem stosowania opon zimowych?

  • 39%

    Tak, to poprawi bezpieczeństwo (400)

  • 34%

    Tak, ale dopuściłbym też opony całoroczne (354)

  • 24%

    Nie, to wyłudzanie pieniędzy od kierowców (253)

  •   3%

    Nie mam zdania (31)

Liczba oddanych głosów: 1038