Volkswagen Golf R - nowe informacje

Kolejne wcielenie "erki" będzie najmocniejszym Golfem w historii. Dziennikarze brytyjskiego Autocara dotarli do nowych informacji dotyczących gorącego hatchbacka z Wolfsburga

Volkswagen Golf R - test | Za kierownicą

Pod maskę nowego Golfa R (zbudowanego na bazie modelu siódmej generacji) trafi najprawdopodobniej, dobrze już znane, 2-litrowe TSI. Jednak z myślą o topowej odmianie kompaktu, inżynierowie tym razem wycisną z silnika moc 290 koni mechanicznych oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a cały potencjał przekazywany będzie na obie osie za pośrednictwem nowej, piątej już generacji Haldexa (system ten zadebiutował niedawno w Golfie z dopiskiem 4Motion). Tandem ten, w połączeniu z sześciobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG, pozwolić ma na osiągnięcie pierwszej "setki" w czasie 5 sekund i umożliwić podróżowanie z prędkościami dochodzącymi do 250 km/h.

>>> Szukasz używanego Golfa? Tu znajdziesz ponad 900 propozycji <<<

Mimo większego potencjału drzemiącego pod maską, nowa "erka" ma być bardziej ekonomiczna od poprzednika. Między innymi dzięki nowej, lżejszej platformie, na której auto zbudowano. Volkswagen zakłada, że masę sportowego kompaktu uda się zredukować do około 1200 kg. Producenta zakłada, że dzięki temu średnie zużycie paliwa będzie oscylować na poziomie 7 l/100 km.

Auto mogłoby zadebiutować jesienią, podczas targów we Frankfurcie. W salonach moglibyśmy więc spodziewać się go w pierwszej połowie przyszłego roku.

Więcej o:
Komentarze (25)
Volkswagen Golf R - nowe informacje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: roney03

    Oceniono 7 razy 7

    Autocar troche fantazjuje z tymi informacjami .Aktualny Golf R wazy 1450kg i zbicie z tego 250kg wydaje wręcz niemożliwe.No chyba ze przy uzyciu kosmicznych materialow ale wtedy i cena bedzie kosmiczna

  • Gość: BadBoy

    Oceniono 11 razy 7

    To już jest wystarczająca ilość informacji, aby jutro moto.pl opublikowało "rzetelny" test Golfa R.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 12 razy 6

    TOYOCIE AURIS się udało zejść z wagą pojazdu .
    obecnie nadwozie 5D z silnikiem 1.6L. Valvematic 132KM waży 1250kg. w dodatku jest 10% sztywniejsze i doskonale wygłuszone .

  • Gość: x

    Oceniono 6 razy 2

    7 litrów? Przesada, chyba 0,7

  • Gość: herr Tschodak

    Oceniono 13 razy 1

    ja, ja barrtzo dopra Masschina ! Polaki duzo pratzowac ! - nie krasc !

  • Gość: 666

    Oceniono 1 raz 1

    Zwykły golf 7 3D 1.2 waży ponad 1210kg a z DSG prawie 1300kg to z haldexem i większym motorem pewnie prawie 1400kg co i tak było by niezłym wynikiem w porównaniu do Golfa6R 1470kg

  • eurotaxt

    0

    Nie ma co się przejmować naiwnymi postami gimnazjalistów. Osiągi Golfa R mówią same za siebie (czy to VI czy prognozowane dla VII) Obecnie sprzedawany Golf R ma 270 KM i przyspiesza do pierwszej setki w 5,5 sekundy. Teraz pokażcie mi jakiekolwiek nowe auto tej klasy i za takie pieniądze które ma lepsze osiągi ... Czekam ...

  • Gość: rudi

    0

    Fragi 102 a Golfowi nie udało się zejść z wagi, do poprzednika waga została obniżona o 200 kg, a w Golfie R przy ocy 290KM ma mieć 5s do setki, czy podobnie masz w Toyocie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX