Bestseller polskiego rynku wyceniony

Skoda nie powtórzyła wpadki z Rapidem, którego cena skutecznie odstraszyła klientów. Za większą i zbudowaną na nowej płycie MQB Octavię, trzeba zapłacić 59 500 zł.

Auto w tej cenie ma klimatyzację Climatic, radio z czterema głośnikami i silnik 1.2 TSI o mocy 85 KM. Mało? Jeździliśmy taką wersją i silnik potrafi pozytywnie zaskoczyć. Pracuje cicho, mimo niewielkiej mocy sprawia wrażenie dynamicznego, a przy okazji niewiele pali.

Zdjęcia nowej Octavii RS omyłkowo opublikowano w oficjalnym konfiguratorzeFot. worldcarfans.com

Skoda Octavia RS - tak będzie wyglądać

Jeśli komuś mało, może wybrać ten sam silnik w mocniejszej odmianie (105 koni) za nieco ponad 63 tys. zł. Ceny Octavii z większym silnikiem (1.4 l - 140 KM) zaczynają się od 68 850 zł.

Auto z podstawowym silnikiem w bogatszej wersji Ambition kosztuje 65 000 zł. Na pokładzie znajdziemy m.in. podłokietnik, skórzaną i wielofunkcyjną kierownicę z obsługą radia, wyświetlacz MAXI-Dot, czujniki parkowania z tyłu oraz światła przeciwmgłowe.

Ceny najbogatszej wersji Elegance z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM rozpoczynają się od 73 350 zł. Decydując się na ten wariant Klient otrzyma również m.in. czujniki parkowania z przodu i z tyłu, radio Bolero z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 5,8 cala (z CD/MP3 i wejściem SB), elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne czy 2-strefową klimatyzację Climatronic z czujnikiem jakości powietrza AQS.

Najtańszy diesel 1.6 TDI (105 KM) kosztuje 74 550 zł w wersji Active, 80 050 zł w Ambition i 84 050 zł w Elegance. Skrzynia DSG to wydatek 8 tys. zł.

Skoda OctaviaFot. Skoda

A co z droższymi wersjami polskiego bestsellera? Wystarczy spojrzeć w cennik, by się przekonać, że za najmocniejszego dwulitrowego diesla o mocy 150 KM trzeba zapłacić przynajmniej 88 tys. zł. Za najmocniejszą benzynę 180 KM 82 tys. zł.

Jak na razie nie wiadomo ile kosztować będą elektroniczne systemy, które debiutują w Skodzie Octavii. Może się więc okazać, że dobrze doposażone egzemplarze, cenowo niebezpiecznie zbliżą się do znacznie większej Skody Superb. Szczegóły poznamy w połowie Lutego

Skoda Octavia dostępna jest w trzech wariantach wyposażenia: Active, Ambition i Elegance. Dokładną specyfikacje znajdziesz tutaj.

Więcej o:
Komentarze (231)
Bestseller polskiego rynku wyceniony
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Czujny

    Oceniono 144 razy 102

    Nie będzie żadnego bestselleru. Brakuje dobrych silników benzynowych jakiś 1.4-1.6 100 koni. W zamian są silniki z turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa, do których nie można założyć gazu i które rozpadają się po przejechaniu 100 tys. kilometrów

  • Gość: kriss

    Oceniono 153 razy 85

    strasznie tania.... 75 tys za 1.4 silnik masakra
    to w tej cenie wole Hyundaia i40 ta sama cena a klase wyzej.

  • Gość: klm

    Oceniono 104 razy 80

    kto to kupi z tymi rozpadającymi się silnikami 1,2 i 1,4??
    strzelili sobie w stopę wycofując stary niezawodny 1,6...

  • Gość: Late

    Oceniono 87 razy 71

    Silnik 1,2 TSI "sprawia wrażenie dynamicznego".

    Wrażenie to on może sprawia, ale dynamiczny na pewno nie jest. To jak te leki, co "skutecznie leczą objawy".

    Najtańsza wersja do jako-takiego praktycznego użytku (1.4 140 KM Active) kosztuje prawie 70 tysięcy, co wcale nie jest mało. Ale należałoby dodać, że w cenie jest też (w każdej wersji) unikalny system automatycznego kamuflażu. Na pewno nikt cię w tym samochodzie nie zauważy.

  • Gość: www

    Oceniono 82 razy 56

    Oni naprawdę to coś sprzedają w cenie Mondeo.
    Niesamowite. ha ha ha ha ha
    Kapelusznicy do salonów - bo wykupią wam przed nosem. ;)

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 64 razy 54

    To pewnie najlepsza Octavia jaką skoda zrobiła i pewnie nie najgorsze auto kompaktowe na rynku. Ale do taniości jeszcze trochę brakuje. Cenowo zahacza już o co tańsze propozycje z klasy D a klasą D nie jest. Cena jest po prostu średnia. Jak ktoś będzie chciał to znajdzie korzystniejszą propozycję. Problemem nie jest cena, ale to co Niemcy włożyli pod maskę. Niestety, to najgorsze silniki na rynku.

  • Gość: ziut

    Oceniono 57 razy 43

    (z CD/MP3 i wejściem SB) HAHAHA,
    starsze wersje mają wejście UB???

  • Gość: gprp

    Oceniono 44 razy 32

    to jest tanio? tanio jak za kompakt czy jak za klasę średnią o którą to się octavia ociera?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX