Volkswagen Golf VII 4Motion

Volkswagen zaprezentował siódmą generację Golfa w wersji 4Motion, czyli z napędem obu osi

Volkswagen ma największą ofertę samochodów z napędem obu osi. Do tego grona dołącza najpopularniejszy od lat model tej marki, Golf siódmej generacji.

Standardowo, czyli podczas normalnej jazdy w warunkach dobrej przyczepności napęd przenoszony jest na koła przednie. Za dołączenie osi tylnej odpowiada sprzęgło Haldex. Volkswagen zapewnia, że nowy układ przeniesienia napędu działa momentalnie niezależnie od warunków i jest wyjątkowo wydajny.

Na początek Golf 4Motion będzie oferowany jedynie z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Pierwszy z nich to 1.6 TDI o mocy 105 KM, dysponujący momentem o wartości 250 Nm. Z tym silnikiem Golf 4Motion przyspiesza do 100 km/h w czasie 11,5 s i może się rozpędzić do 187 km/h. Średnie spalanie to 4,5 l/100 km. Dla wersji przednionapędowej osiągi wynoszą odpowiednio 10,7 s i 192 km/h przy średnim zużyciu na poziomie 3,8 l/100 km.

Druga jednostka napędowa to przeprojektowane 2.0 TDI osiągające moc 150 KM i moment 320 Nm, która zadowoli bardziej wymagających klientów. Dobrą dynamikę odzwierciedla przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 8,6 s - tyle, co w wersji z napędem na przód. Prędkość maksymalna wynosi 211 km/h (216 km/h dla wersji przednionapędowej) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,7 l/100 km (4,1).

Sprzedaż nowego Golfa 4Motion na polskim rynku rozpocznie się w połowie tego roku.

Zobacz wideo

Volkswagen Golf - najchętniej wybierane auto używane

Więcej o:
Copyright © Agora SA