Volkswagen Golf VII 4Motion

Volkswagen zaprezentował siódmą generację Golfa w wersji 4Motion, czyli z napędem obu osi

Volkswagen ma największą ofertę samochodów z napędem obu osi. Do tego grona dołącza najpopularniejszy od lat model tej marki, Golf siódmej generacji.

Standardowo, czyli podczas normalnej jazdy w warunkach dobrej przyczepności napęd przenoszony jest na koła przednie. Za dołączenie osi tylnej odpowiada sprzęgło Haldex. Volkswagen zapewnia, że nowy układ przeniesienia napędu działa momentalnie niezależnie od warunków i jest wyjątkowo wydajny.

Na początek Golf 4Motion będzie oferowany jedynie z dwoma silnikami wysokoprężnymi. Pierwszy z nich to 1.6 TDI o mocy 105 KM, dysponujący momentem o wartości 250 Nm. Z tym silnikiem Golf 4Motion przyspiesza do 100 km/h w czasie 11,5 s i może się rozpędzić do 187 km/h. Średnie spalanie to 4,5 l/100 km. Dla wersji przednionapędowej osiągi wynoszą odpowiednio 10,7 s i 192 km/h przy średnim zużyciu na poziomie 3,8 l/100 km.

Druga jednostka napędowa to przeprojektowane 2.0 TDI osiągające moc 150 KM i moment 320 Nm, która zadowoli bardziej wymagających klientów. Dobrą dynamikę odzwierciedla przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 8,6 s - tyle, co w wersji z napędem na przód. Prędkość maksymalna wynosi 211 km/h (216 km/h dla wersji przednionapędowej) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym 4,7 l/100 km (4,1).

Sprzedaż nowego Golfa 4Motion na polskim rynku rozpocznie się w połowie tego roku.

 

>>> Volkswagen Golf - najchętniej wybierane auto używane <<<

Więcej o:
Komentarze (36)
Volkswagen Golf VII 4Motion
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: baltazar

    Oceniono 10 razy 8

    A mnie się podoba, do tego napęd na cztery koła zawsze może się przydać, więc jeżeli jest taka możliwość to czemu nie skorzystać Ford w Focusie czy Astra nie ma takiego napędu więc praktycznie Golf znowu będzie osamotniony

  • Gość: look

    Oceniono 15 razy 5

    VW wymyśla jakieś haldexy a Subaru robi stałe 4x4 i to jest dopiero jazda !!!

  • desperato

    Oceniono 19 razy 5

    2 rzeczy :

    1) silnik 2.0 150kM to już udana jednostka - jak kiedyś 1.9 TDi
    2) Haldex już V generacji - 2 lata temu amer.f-ma BorgWarner kupiła tą szwedzką firmę i uprościła / poprawiła skuteczność systemu (brak akumulatora ciśnienia - zamiast tego pompa elektryczna dająca ciśnienie - całość sterowana 16-bitowym sterownikiem).

    Nie wiem czy wiecie, ale Haldex przenosi do 3000 Nm (!) momentu. Ta firma podpisała długowieczny ktr. na dostawy Haldexa V generacji do VW. Wszystko o Haldexie w Motorze z tego tygodnia.

  • Gość: g

    Oceniono 19 razy 3

    Za cenę Golfa 1.6 TDI dostaniemy pewnie wypasionego Dustera, a za 2.0 TDI wypasionego Sportage'a. :)

  • remo29

    Oceniono 7 razy 3

    Powiem tak: jak na VW to ładny. Ale nie wiem czy to można rozpatrywać w kontekście komplementu ;)
    --
    parada karzełków

  • Gość: Veyron

    Oceniono 4 razy 2

    Różni się, ma platformę MQB... ;-)

  • Gość: cezar85

    Oceniono 1 raz 1

    wygląda jak polo

  • eurotaxt

    0

    Widać że mocno odelżyli nowego Golfa VII (zaleta płyty podłogowej MQB) bo auto z silnikiem 2,0 TDI 150 KM ma bardzo dobre osiągi (8,6 s do setki)

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 2 razy 0

    dfdw

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX