System składa się z dwóch czujników radarowych, kamerze o szerokim kącie widzenia i ośmiu czujnikach ultradźwiękowych. Pozwalają one widzieć auto otoczenie i umożliwiają w pewnych sytuacjach przejęcie kontroli nad prowadzeniem samochodu.
Pierwszą funkcją systemu jest prowadzenie samochodu dużego natężenia ruchu. Działa to jak zaawansowany i rozbudowany adaptacyjny tempomat połączony z aktywnym systemem utrzymania pasa ruchu. Do prędkości 60 km/h samochód może sam przyspieszać, hamować, zatrzymywać się i ruszać cały czas poruszając się po swoim pasie ruchu.
Druga funkcja obejmuje samodzielne parkowanie. Kierowca np. dojeżdża do biura, a samochód sam odstawia się na parking. Wydanie komendy parkowania, jak i przywołanie samochodu następuje za pomocą aplikacji w telefonie.
System ten ma szansę na zastosowanie go już w kolejnej generacji Audi A8, która powinna zadebiutować na rynku w 2016 roku.