Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Silniki się psują, jedne rzadziej, inne częściej. Jesteście ciekawi jednostki jakich firm sprawiają największe problemy, a jakie niosą ze sobą najmniejsze ryzyko awarii?

Informacje pochodzą od Warranty Direct, brytyjskiego ubezpieczyciela, który oferuje polisy pogwarancyjne. Na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie sporządzono statystykę najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Niestety nie dowiemy się niczego na temat poszczególnych konstrukcji, gdyż podzielono je jedynie po marce.

Najmniej awaryjne silniki

Marką, której silniki są najbardziej odporne na uszkodzenia jest Honda. Ze statystyki wynika, że tylko jeden na 344 dozna usterki. Na drugim miejscu jest Toyota (o połowę gorszy wynik, a trzeci jest Mercedes.

1. Honda (0,29%) 2. Toyota (0,58%) 3. Mercedes (0,84%) 4. Volvo (0,90%) 5. Jaguar (0,98%) 6. Lexus (0,99%) 7. Fiat (1,17%) 8. Ford (1,25%) 9. Nissan (1,32%) 10. Land Rover (1,38%)

Najbardziej awaryjne silniki

Tu niepochlebnym liderem jest MG Rover, brytyjski bankrut, którego prawa do marki kupili Chińczycy. Aż co trzynasta jednostka napędowa tej marki doznała awarii. Co ciekawe kolejny w zestawieniu jest Audi, trzecie zaś Mini.

1. MG Rover (7,88%) 2. Audi (3,71%) 3. Mini (2,51%) 4. Saab (2,49%) 5. Vauxhall/Opel (2,46%) 6. Peugeot/Citroen (2,26%) 7. BMW (2,20%) 8. Renault (2,13%) 9. Volkswagen (1,91%) 10. Mitsubishi (1,70%)

Ciekawostką jest najdroższa naprawa sfinansowana z polisy Warranty Direct. Był to Range Rover Vogue, naprawa jego silnika V8 kosztowała 13 tys. funtów (ok. 64,5 tys. zł).

>>> Honda Accord - japoński średniak z drugiej ręki <<<

Więcej o:
Copyright © Agora SA