Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Marcin Lewandowski
24.01.2013 16:38
A A A Drukuj
Honda Civic Si - wersja amerykańska

Honda Civic Si - wersja amerykańska (fot. Honda)

Silniki się psują, jedne rzadziej, inne częściej. Jesteście ciekawi jednostki jakich firm sprawiają największe problemy, a jakie niosą ze sobą najmniejsze ryzyko awarii?
Wróć do artykułu
ZOBACZ TAKŻE

Komentarze (164)

Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: TRW

    Oceniono 121 razy 89

    hahahaha!!!
    Jak to jest-zawsze gdy sa badania niezawodnosci z rynku innego niz Niemiecki to auta VAG na samym koncu:))))
    Toz wg.tego rankingu taki pogardzany tu na forum Fiat leje Audi,calego VAGa i Bmw :)

  • Gość: RPWL

    Oceniono 61 razy 55

    Prawda jest bardziej skomplikowana. Na przykładzie z mojego podwórka: Toyota:
    1CD-FTV (2.0 D4D) - średni silnik, wadliwe zawory SCV w pompach wtryskowych Denso, reszta OK, ale kultura i dynamika marna, w miarę oszczędny..
    4A-FE (1.6 16V LB) - brak zastrzeżeń, totalnie bezawaryjny, oszczędny, kulturalny i dynamiczny, trochę mu brakuje pary na niskich obrotach.

    Pogardzany FIAT robi świetne silniki, VAG ma na koncie rewelacyjne silniki jak 1.9 TDI i zupełne porażki jak 2.0 TDI-PD (szczególnie odmiana BLB) jak i mocno kontrowersyjne 1.4 TSI Twincharger.

    Chyba tylko Honda nie zaliczyła wpadki :-)

  • Gość: c

    Oceniono 56 razy 32

    Zero zaskoczenia - sama prawda. Jakość przez duże Q jak Quality (czołówka) oddzielona od goowna w dole tabeli. Tak jak chłopczyków oddziela się od mężczyzn

    Vw/Audi - prestiż, technika, postęp???? Chyba chodzi o prodiż - takie urzadzenie do pieczenia kury nhahahaha

  • Gość: japan

    Oceniono 43 razy 31

    1000% różnicy między Audi a Hondą. Zwracam uwagę, że te procenciki same w sobie nie pokazują tego co mają pokazać. W Hondzie jednej na 340 silników jest awaria, w Audi w jednym na 30 (10x więcej czyli 1000%) a w MG/Rover to nawet 2000%.

    M A S A K R A

  • Gość: sdfdsffsd

    Oceniono 34 razy 20

    Oba zestawienie nie są aż tak przydatne... co z tego, że silniki w Mercedesach są dobre skoro pada wszystko inne, z elektroniką na czele?

  • Gość: Hondziarz

    Oceniono 27 razy 19

    Mam drugą Hondę Civic /obie od nowości VI i VIII generacja /. Jeśli Pan BÓG mi pozwoli doczekać , to kolejnym autem też będzie HONDA . Mija w tym roku 16 lat kiedy kupiłem pierwszą Hondę i jak do tej pory na szczęście nie wiem jakie jest uczucie kierowcy , któremu przydarzyła się awaria auta . Napisałem to naprawdę szczerze .

  • Gość: hmmmm

    Oceniono 25 razy 13

    Dziwne, przecież nissan dyzle ma od renault. Wszystkie. A w EU większość sprzedawanych to dyzle przynajmniej kaszkajów, navarra, xtrail itp. A tu nissan jeden z najmniej a renault jeden z najbardziej (co też mnie dziwi bo mam do czynienia sporo i od lat z renault i jest baaaaardzo OK)

    1.9 JTD od fiata to już obrasta w kręgach silników dyzla w legendy jak stary 1.9 TDI.

  • Gość: japan rulez

    Oceniono 15 razy 11

    Nr 1 z tej listy to absoltna norma - niektórzywidzą Hondę tylko przez perspektywę obecnych samochodów europejskich cywilnych. W USA są Acury ze znacznie większymi silnikami, Honda zawsze była i jest topowym dostawcą najlepszych silników do F1, GP2, can-amów, kilka lig torowych w stanach jexdzi wyłącznie na silnikach V6 lub V8 Hondy.....

    Teraz zmiana na dół tabeli i pewna przypowiść - w 1988 pierwsze V8 3.6 potem 4.2 Audi (zresztą po dziś dzięn modyfikowane) to był silnik kupiony od Mugena czyli Hondy z DTMów. I wszystko było w nim genialnie póki koncern paździerzowy nie zaczał za bardzo dawać swoich "technologii" typu wtrysk bezpośredni - i teraz z rasowego silnika Mugena wyszedł wafel do R8 czy RS4 który po30 tysiącach ma 150KM mniej niz fabryka obiecuje, zawalone zawory i kolektor nagarem. Tabelka to wszystko pieknie pokazuje

    Odpowiedz

  • Gość: seler

    Oceniono 26 razy 10

    a 2.0 TDI VW gdzie pękają głowice? przypadek nagminny i tylko 1,91% ile aut posiada te silniki? Dodatkowo zębatka pompy ciśnienia oleju pada (wyrabiaja się zęby)

  • Gość: Honda driver

    Oceniono 6 razy 6

    This vehicle is equipped with VTEC. Due to breathing difficulties which may be experienced during high g-force acceleration, all female passengers are advised to remove all tight fitting garments :-)

  • funkykowa

    Oceniono 7 razy 5

    Posiadam frv honda od nowosci czyli 2004 aktulanie 170000 juz 9 lat i 0 powtarzam 0 awarii przeglady sewisowe i wymiany eksplaatacyjne .

  • Gość: klient

    Oceniono 7 razy 5

    No cóż napiszę kilka słów o silniku Volkswagena 1,2 TSI 105 KM - po 43000 wymiana łańcucha rozrządu, a miał być to super nowoczesny silnik, niezawodny. Niestety wysilona jednostka z turbiną i jak twierdzi producent z wadliwą serią łańcuchów rozrządu. Dobrze, że wymienili w ramach gwarancji, choć nie odbyło się bez kłopotów.
    Nie ma to jak niezawodne silniki 1,9 TDI ale cóż ekologia a i producent musi zarobić na naprawach.

  • Gość: fuqu

    Oceniono 7 razy 5

    miałem Ciica 97 rok, gdy oddałem synowi miał 350 000 km.
    Blachy były w złym stanie, wnętrze w nienajleprzym.
    Ale oleju NIGDY do niej nie dolewałem, jeździł od wymiany do wymiany.

    Mądry synek sprzedał Hondulkę i kupił sobie BMW, oj boli, oj boli, a w dodatku nie jeździ.

  • Gość: surrevival

    Oceniono 5 razy 5

    bez sensu jest takie zestawienie. Jest one oparte o ilosc zgloszonych awarii, nastepnie w zestawieniu jest wymieniona marka, nie konkretny silnik co jest kompletnie bez sensu
    Przykladowo, tak wiec wyszlo ze Saab ma awaryjne silniki, no i poszla wiadomosc w swiat, przecietny kowalski pomysli, nie kupie Saaba bo ma awaryjne silniki ... co jest kompletna bzdura i w rzeczywistosci jest calkowicie inaczej. Saab MA awaryjny silnik, ktory dzieli z Oplem, jest to konstrukcja Isuzu, benzynowy 3.0 V6 jak tez Oplowski 3.0 TiD. Saabow z tymi silnikami sie NIE KUPUJE. Jest tez jednostka benzynowa 2.3 Turbo w Saabie 9-5 jak tez 2.0 Turbo w 9-3, jak tez 19TiD ktore sa bezawaryjne i slyna z tego, ze sa silnikami nie do zajechania, szczegolnie Saabowski 2.3t.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 4 razy 4

    każdy normalny człowiek wie że Japońskie silniki są najlepsze i najmniej awaryjne
    a każdy debil i POjebaniec zaprzeczy hehe

  • Gość: cx

    Oceniono 10 razy 4

    zwykły vtec od hondy to kwintesencja jakości i bezawaryjności. jest jednak jeden warunek. tych silników nie gazujemy

  • Gość: wsiowy

    Oceniono 18 razy 4

    A ja żyję w trudzie, w znoju - grzebię także w wiejskim w gnoju !, ale jestem panem całej wsi bo mam Golfa w TDI. Wszyscy na wsi mnie szanują , laski piszczą, kury gdaczą kiedy w Golfie mnie zobaczą . Gdy zajadę zaś pod kościół wszyscy mówią do mnie - gościu. Golf wymiata Fordy, Fiaty widać na wsi kto bogaty, jeszcze znaczek TDI - wszystkim się po nocach śni. Idę orać, bo już czas zanim zazdrość zeżre was. Wy se siedźta i czytajata i VW podziwiajta, bo to auto - cud techniki, Niemcy robią super bryki !.

  • Gość: janek

    Oceniono 4 razy 4

    mam Fiata punto 1,1 1997 130 000 km tylko siadl Alernator ale teraz juz poprawili nie peka obudowa Ale dziadkowie ja kazdy samochod lato czy zima pierwsze 5/8kilometrow jade spoko aby silnik sie nagzal i wyrownaly sis w nim naprezenia i po w rure Tak samo jak planuje postuj to juz pare 3/4km przed zwalniam aby zchlodzic silnik Nigdy zadno auto mnie nie zawiodlo Ale otym trzeba wiedziec

  • Gość: Oprych

    Oceniono 8 razy 4

    Wszystko sie zgadza. Honda ma najlepsze silniki bo jeszcze mają dużo wolnych ssaków.

  • Gość: NIssanfan

    Oceniono 3 razy 3

    silnik Nissana 3,5 litra benzyna V6 od lat jest w rankingu najlepszych silników świata, nie żeby od razu na pierwszym miejscu, ale przez tyle lat, że to musi o czymś świadczyć. http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines

    mam na myśli silniki serii VQ

  • Gość: MG

    Oceniono 3 razy 3

    z tego co pamiętam, to MG jest na bazie Hondy, a niektóre diesle były z BMW (ale mogę się mylić, bo tak na szybko piszę)

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 11 razy 3

    Coś bym powiedział, ale zaraz rzuci się na mnie lobby VW (pomagier w salonie VW Piotruś i jego koledzy).
    Powstrzymam się więc od komentarza. Po prostu - jaki Koń jest każdy widzi - to jest kompletny nokaut.
    I jeszcze jedno - brakuje to jednostek Kia/Hyundai. Z tego co się orientuję to są mocno odporne na zużycie i awarie.

  • Gość: DMW

    Oceniono 2 razy 2

    "Tu niepochlebnym liderem..." - naucz się smutny dziennikarzyno prawidłowo używać języka polskiego. Co za ignorant...

  • man_sapiens

    Oceniono 2 razy 2

    Bez odniesienia do przebiegu i wieku samochodów takie informacje są guzik warte.

  • Gość: blablub

    Oceniono 4 razy 2

    Dzięki Audi/VW w Polsce wzrósł PKB o kilka procent !
    Passki/A4 w tedeiku padają jak muchy po muchozolu przy m/w 160tys., a takie zwykle trafiają do nas.
    Wiarygodna statystyka. Tylko nie w PL, bo jaki odsetek u nas ubezpiecza w ten sposób auta?

  • Gość: BOJ

    Oceniono 4 razy 2

    Jak paru znajomych mechanikow opowiada, VW Audi i cala grupa sa tak skonstruowane aby sie psuly, w szczegolnosci silniki. To samo potwierdza nawet wlasciciel salonu i serwisu - Niemiec i to rodowity. Jak mowi bez wysilku mozna na tym dobrze zyc.

  • Gość: tops

    Oceniono 4 razy 2

    Pierwsza trójka:
    HONDA
    TOYOTA
    MERCEDES

    Czy to przypadek (retoryczne pytanie), że akurat te firmy były, sa lub zaraz znowu będą cenionymi dostawcami silników do F1? Widać dotyk najwyższej technologii i precyzji przekłada się na doskonałe dopracowanie zwykłych silników

  • Gość: Kiki

    Oceniono 2 razy 2

    AUDI mimo słabych silników 2.0 TDI nie traci w oczach użytkowników. Dobrze oddają to ceny używanych UK/ROI. BMW zaczynając od E60 zrobiło się plastikowo/papierowe (choć ładniejsze niż francuzy)+ nowe diesle tragedia, nie jeden płacze za swoją starą E39. Nissan vs Renault ten pierwszy sprzedaje więcej silników Pb stąd różnica. 1.5dci nie jest takie tragiczne, a 2.0dci zastępujący 1.9 dci jak na dzisiejsze czasy rewelacyjny. Wracając do Audi które sprzedaje sporo 6 i 8 w których są V-ki a stopień skąplikowania silnika najczęściej determinuje awaryjność. Fiat ad dawna sprzedaje dużo prostych dopracowanych silników Pb i zawsze miał . najlepsze Diesle choć duże raczej spotykane w Oplach i Saabach. Honda i Toyota zawsze robiły niezłe Pb nawet mimo czasem skąplikowanych konstrukcji niewawodne. Honda w dodatku ma świetnego 2.2 diesla czego nie można powiedzieć dieslach Toyoty. Volvo 20 lat ładuje te same silniki więc nie powinny też być dopracowane. Zastanawia mnie trochę słabsza nota Citroen/Peugeot 1.6HDI jest czasem zawodny- głównie padają turbo(smarowanie) i słabsze dwumasy niż w 2.0HDI ale Volvo jest w czołówce, a 70% diesli pochodziło z PSA, to samo tyczy się Focusa, 2.0HDI jest porównywalny z nowszymi 1.9TDI właściwie tak samo ogarnięty przez mechaników.
    Dalej mi się już nie chce filozofować bo awaryjność silnika nie decyduje o tym jakie jest dane auto, chociaż żal mi właścicieli A6 szukających 2.0TDI z turanów i golfów bo w tych nie sypie się pompa oleju ale i tak im może głowica polecieć. A to takie przyzwojte auta

  • Gość: prawdziwyolo

    Oceniono 1 raz 1

    Wszystkie silniki obecnie produkowane sa awaryjne a ceny czesci zamiennych sa z kosmosu. I to jest najwiekszy problem.

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 1 raz 1

    Niespełna 4 lata temu sprawiłem sobie volvo z silnikiem 2.0d, czyli francuskim HDI. Przejechałem tym 210 tysięcy i silnik ani razu się nie zepsuł. Owszem, niemal od początku turbina wydaje jakieś dziwne gwizdy, ale można się przyzwyczaić. Reszta - kółko dwumasowe, dpf, egr, cr - ma się świetnie. Dobry motor.

  • Gość: jeje

    Oceniono 3 razy 1

    Szkoda że nie ma podziału na diesle i benzyniaki... bo jak się bierze ogół silników danej marki to raczej słaba informacja. Myślę że tabele wyglądałyby by wtedy zupełnie inaczej.

  • Gość: gosc

    Oceniono 5 razy 1

    pytanie jeszcze na jakieś próbie obliczali te procenty, tzn. mając dwa passaty gdy zepsuje mi się jeden mogę powiedzieć że awaryjność to 50%

  • Gość: Jachniczek

    0

    Mam VW Golfa 1,8 Kat z 1993 r i jestem z niego bardzo zadowolony. Nigdy mnie nie zawiódł a jeżdżę po 20.000 km rocznie. Nie wiem co to jest jakakolwiek awaria w samochodzie.Przyspieszenie 10,8 s do 100 km sprawdzona na drodze i hamowni. O tym co napisałem tylko informuję w kontekście niezawodności samochodu.

  • Gość: Doblo

    Oceniono 2 razy 0

    firma ma fiaty doblo 1,9 multijet przebiegi ok. 260 000 wymieniono tylko sprzęgła i dwumasy zasówają jak głupie i nikt się z nimi nie cacka (służbowe)

  • Gość: Anusz

    Oceniono 2 razy 0

    Outlander II z silnikiem 2.0 TDI VW - masakra

  • Gość: statystyk

    Oceniono 4 razy 0

    50 tys polis?? TYLKO???
    W samym UK rejestruje się miesięcznie ok 100 tys aut, zatem wynik jest niemiarodajny statystycznie. Szczególnie, że ubezpieczenie dla VW, BMW, Mercedesa jest nieproporcjonalnie drogie w stosunku do np Hondy, co znowu wypacza wynik statystyczny.
    To tak , jakby stanąć przed MOPS i zapytać ludzi, jak im się powodzi - 90 % powie, że źle. I wyciągać wniosek, że 90% jest niezadowolonych z życia - manipulacja ...

  • Gość: niznany

    0

    Ciekaw jestem czy ktoś to dobrze policzył biorą pod uwagę ilość samochodów marki citrone lub VW jakie wyjechały z salonu. Oczywiste jest fakt iż prawdopodobieństwo uzyskania awarii w 10 autach a 2 autach jest większe nie można tak policzyć tego z pod dużego palca obstawiam że można napisać o tym prace doktorską a nie artykuł na 3 linijki

  • Gość: R

    0

    tak ale tu nie ma najbardziej niezawodnego Renault ESPACE V6 3 litry bo wszyscy Polacy się boją tego kupować bo kupują "oszczędne" diesle w Espacach buhahahahaha błądżyzia. V6 w Espacie jeste bezawaryjna!!!!!!!! Bo brytyjczycy nie kupują francuskich aut ciule

  • Gość: tuni

    0

    Ciekawe zestawienie honda najlepsza a rover najgorszy silniki w benzyniakach rovera to honda xd
    L-seria czyli diesle rovera montowane w accordach i civicach 93-97 niezawodne i praktycznie bezawaryjne jedyne co moglo w nich pasc to tranzystor pompy vp44 tej samej ktora obslugiwala wiekszosc diesli po 2000r jedynie co pompuje statystyke w roverach i mg to k seria czyli male benzyniaki 1.4 ,1.6 1.8 w ktorych domena padajaca uszczelka silnika zazwyczaj wystepujaca w slabszych odmianach gdyz trzeba bylo mocniej krecic najwyzsza polka mg rover czyli 75 i mg zt diesle niezawodne bmw prosto z e46 2.0 cdt oraz cdti benzyniaki to przerobione silniki hondy 2.5 v6 czyli stara t seria niestety 1.8 w 75ce niewypal straszny ale jest ich dosc malo

  • Gość: Obiektywniej

    Oceniono 4 razy 0

    No bez jaj, Tylko sam Volkswagen sprzedal w roku 2012 prawie 10 000 000 pojazdow na swiecie, wiec jak to sie ma co przebadanych 50 tys silnikow w 20 markach?
    Wiarygodnosc bliska zeru.

  • Gość: SUPER V12

    Oceniono 4 razy 0

    Co? "Na podstawie polis 50 tys"...? To tak jakby zapytac 2 Polakow o sympatie polityczne i wyciagac wnioski.
    Takie badania potrzebuja conajmniej 10 000 000 danych.
    Tylko ADAC lub Dekra moze sie o takie rankingi postarac.

  • Gość: Elf

    Oceniono 2 razy 0

    W artykule czy rankingu (raczej dziennikarz przepisując ranking dokonał błędu) jest błąd:

    - ponieważ w zestawieniu są firmy, które silników samodzielnie nie produkują a jedynie montują w swoich autach silniki produkcji innych firm - świadczy to o tym, że ranking dotyczył tego w jakich samochodach silniki się najczęściej i najrzadziej psują... a nie tego jakiej firmy wyprodukowane silniki się psują...

    pewnie błąd dziennikarzyny...

  • Gość: irvin

    Oceniono 2 razy 0

    honda również zaliczyła wpadkę z silnikami diesla w accordach z rocznika 2004 do 2006 pękały kolektory wydechowe po 2006 zostało to poprawione ; całe szczęście jak nie ma co narzekać na silniki benzynowe; co do civic 1.7cdti wszyscy wiedzą skąd pochodzą te jednostki napędowe zostaje stary dobry niezawodny v-tec ;-)

  • Gość: rszczechowski@wp.pl

    Oceniono 6 razy 0

    dlaczego na liście najbardziej awaryjnych brak silnika subaru diesel 2.0 - EE20 - rozpadającego się z powodu wadliwego wału korbowego?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2013, 187 700 PLN
2005, 27 900 PLN
2010, 33 900 PLN
2008, 26 900 PLN

Gdybyś mógł wydać kilka tys. zł na auto, na co byś je przeznaczył?

  • 57%

    naprawa wszystkich bolączek (715)

  • 10%

    tuning silnika (129)

  • 10%

    nowe koła (128)

  •   7%

    światła ksenonowe i LED (84)

  •   5%

    sportowe zawieszenie (65)

  •   5%

    ręcznie szyta tapicerka (57)

  •   4%

    nowy lakier (53)

  •   2%

    zestaw spoilerów (28)

Liczba oddanych głosów: 1259