Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Marcin Lewandowski
24.01.2013 16:38
A A A Drukuj
Honda Civic Si - wersja amerykańska

Honda Civic Si - wersja amerykańska (fot. Honda)

Silniki się psują, jedne rzadziej, inne częściej. Jesteście ciekawi jednostki jakich firm sprawiają największe problemy, a jakie niosą ze sobą najmniejsze ryzyko awarii?
Wróć do artykułu
Zobacz także

Komentarze (164)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: TRW

    Oceniono 122 razy 90

    hahahaha!!!
    Jak to jest-zawsze gdy sa badania niezawodnosci z rynku innego niz Niemiecki to auta VAG na samym koncu:))))
    Toz wg.tego rankingu taki pogardzany tu na forum Fiat leje Audi,calego VAGa i Bmw :)

  • Gość: RPWL

    Oceniono 62 razy 56

    Prawda jest bardziej skomplikowana. Na przykładzie z mojego podwórka: Toyota:
    1CD-FTV (2.0 D4D) - średni silnik, wadliwe zawory SCV w pompach wtryskowych Denso, reszta OK, ale kultura i dynamika marna, w miarę oszczędny..
    4A-FE (1.6 16V LB) - brak zastrzeżeń, totalnie bezawaryjny, oszczędny, kulturalny i dynamiczny, trochę mu brakuje pary na niskich obrotach.

    Pogardzany FIAT robi świetne silniki, VAG ma na koncie rewelacyjne silniki jak 1.9 TDI i zupełne porażki jak 2.0 TDI-PD (szczególnie odmiana BLB) jak i mocno kontrowersyjne 1.4 TSI Twincharger.

    Chyba tylko Honda nie zaliczyła wpadki :-)

  • Gość: c

    Oceniono 59 razy 35

    Zero zaskoczenia - sama prawda. Jakość przez duże Q jak Quality (czołówka) oddzielona od goowna w dole tabeli. Tak jak chłopczyków oddziela się od mężczyzn

    Vw/Audi - prestiż, technika, postęp???? Chyba chodzi o prodiż - takie urzadzenie do pieczenia kury nhahahaha

  • Gość: japan

    Oceniono 45 razy 33

    1000% różnicy między Audi a Hondą. Zwracam uwagę, że te procenciki same w sobie nie pokazują tego co mają pokazać. W Hondzie jednej na 340 silników jest awaria, w Audi w jednym na 30 (10x więcej czyli 1000%) a w MG/Rover to nawet 2000%.

    M A S A K R A

  • Gość: sdfdsffsd

    Oceniono 35 razy 21

    Oba zestawienie nie są aż tak przydatne... co z tego, że silniki w Mercedesach są dobre skoro pada wszystko inne, z elektroniką na czele?

  • Gość: Hondziarz

    Oceniono 28 razy 20

    Mam drugą Hondę Civic /obie od nowości VI i VIII generacja /. Jeśli Pan BÓG mi pozwoli doczekać , to kolejnym autem też będzie HONDA . Mija w tym roku 16 lat kiedy kupiłem pierwszą Hondę i jak do tej pory na szczęście nie wiem jakie jest uczucie kierowcy , któremu przydarzyła się awaria auta . Napisałem to naprawdę szczerze .

  • Gość: hmmmm

    Oceniono 25 razy 13

    Dziwne, przecież nissan dyzle ma od renault. Wszystkie. A w EU większość sprzedawanych to dyzle przynajmniej kaszkajów, navarra, xtrail itp. A tu nissan jeden z najmniej a renault jeden z najbardziej (co też mnie dziwi bo mam do czynienia sporo i od lat z renault i jest baaaaardzo OK)

    1.9 JTD od fiata to już obrasta w kręgach silników dyzla w legendy jak stary 1.9 TDI.

  • Gość: japan rulez

    Oceniono 15 razy 11

    Nr 1 z tej listy to absoltna norma - niektórzywidzą Hondę tylko przez perspektywę obecnych samochodów europejskich cywilnych. W USA są Acury ze znacznie większymi silnikami, Honda zawsze była i jest topowym dostawcą najlepszych silników do F1, GP2, can-amów, kilka lig torowych w stanach jexdzi wyłącznie na silnikach V6 lub V8 Hondy.....

    Teraz zmiana na dół tabeli i pewna przypowiść - w 1988 pierwsze V8 3.6 potem 4.2 Audi (zresztą po dziś dzięn modyfikowane) to był silnik kupiony od Mugena czyli Hondy z DTMów. I wszystko było w nim genialnie póki koncern paździerzowy nie zaczał za bardzo dawać swoich "technologii" typu wtrysk bezpośredni - i teraz z rasowego silnika Mugena wyszedł wafel do R8 czy RS4 który po30 tysiącach ma 150KM mniej niz fabryka obiecuje, zawalone zawory i kolektor nagarem. Tabelka to wszystko pieknie pokazuje

    Odpowiedz

  • Gość: seler

    Oceniono 27 razy 11

    a 2.0 TDI VW gdzie pękają głowice? przypadek nagminny i tylko 1,91% ile aut posiada te silniki? Dodatkowo zębatka pompy ciśnienia oleju pada (wyrabiaja się zęby)

  • Gość: Honda driver

    Oceniono 7 razy 7

    This vehicle is equipped with VTEC. Due to breathing difficulties which may be experienced during high g-force acceleration, all female passengers are advised to remove all tight fitting garments :-)

  • funkykowa

    Oceniono 8 razy 6

    Posiadam frv honda od nowosci czyli 2004 aktulanie 170000 juz 9 lat i 0 powtarzam 0 awarii przeglady sewisowe i wymiany eksplaatacyjne .

  • Gość: klient

    Oceniono 8 razy 6

    No cóż napiszę kilka słów o silniku Volkswagena 1,2 TSI 105 KM - po 43000 wymiana łańcucha rozrządu, a miał być to super nowoczesny silnik, niezawodny. Niestety wysilona jednostka z turbiną i jak twierdzi producent z wadliwą serią łańcuchów rozrządu. Dobrze, że wymienili w ramach gwarancji, choć nie odbyło się bez kłopotów.
    Nie ma to jak niezawodne silniki 1,9 TDI ale cóż ekologia a i producent musi zarobić na naprawach.

  • Gość: fuqu

    Oceniono 8 razy 6

    miałem Ciica 97 rok, gdy oddałem synowi miał 350 000 km.
    Blachy były w złym stanie, wnętrze w nienajleprzym.
    Ale oleju NIGDY do niej nie dolewałem, jeździł od wymiany do wymiany.

    Mądry synek sprzedał Hondulkę i kupił sobie BMW, oj boli, oj boli, a w dodatku nie jeździ.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 5 razy 5

    każdy normalny człowiek wie że Japońskie silniki są najlepsze i najmniej awaryjne
    a każdy debil i POjebaniec zaprzeczy hehe

  • Gość: cx

    Oceniono 11 razy 5

    zwykły vtec od hondy to kwintesencja jakości i bezawaryjności. jest jednak jeden warunek. tych silników nie gazujemy

  • Gość: surrevival

    Oceniono 5 razy 5

    bez sensu jest takie zestawienie. Jest one oparte o ilosc zgloszonych awarii, nastepnie w zestawieniu jest wymieniona marka, nie konkretny silnik co jest kompletnie bez sensu
    Przykladowo, tak wiec wyszlo ze Saab ma awaryjne silniki, no i poszla wiadomosc w swiat, przecietny kowalski pomysli, nie kupie Saaba bo ma awaryjne silniki ... co jest kompletna bzdura i w rzeczywistosci jest calkowicie inaczej. Saab MA awaryjny silnik, ktory dzieli z Oplem, jest to konstrukcja Isuzu, benzynowy 3.0 V6 jak tez Oplowski 3.0 TiD. Saabow z tymi silnikami sie NIE KUPUJE. Jest tez jednostka benzynowa 2.3 Turbo w Saabie 9-5 jak tez 2.0 Turbo w 9-3, jak tez 19TiD ktore sa bezawaryjne i slyna z tego, ze sa silnikami nie do zajechania, szczegolnie Saabowski 2.3t.

  • Gość: NIssanfan

    Oceniono 4 razy 4

    silnik Nissana 3,5 litra benzyna V6 od lat jest w rankingu najlepszych silników świata, nie żeby od razu na pierwszym miejscu, ale przez tyle lat, że to musi o czymś świadczyć. http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines

    mam na myśli silniki serii VQ

  • Gość: janek

    Oceniono 4 razy 4

    mam Fiata punto 1,1 1997 130 000 km tylko siadl Alernator ale teraz juz poprawili nie peka obudowa Ale dziadkowie ja kazdy samochod lato czy zima pierwsze 5/8kilometrow jade spoko aby silnik sie nagzal i wyrownaly sis w nim naprezenia i po w rure Tak samo jak planuje postuj to juz pare 3/4km przed zwalniam aby zchlodzic silnik Nigdy zadno auto mnie nie zawiodlo Ale otym trzeba wiedziec

  • Gość: Oprych

    Oceniono 8 razy 4

    Wszystko sie zgadza. Honda ma najlepsze silniki bo jeszcze mają dużo wolnych ssaków.

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 12 razy 4

    Coś bym powiedział, ale zaraz rzuci się na mnie lobby VW (pomagier w salonie VW Piotruś i jego koledzy).
    Powstrzymam się więc od komentarza. Po prostu - jaki Koń jest każdy widzi - to jest kompletny nokaut.
    I jeszcze jedno - brakuje to jednostek Kia/Hyundai. Z tego co się orientuję to są mocno odporne na zużycie i awarie.

  • man_sapiens

    Oceniono 3 razy 3

    Bez odniesienia do przebiegu i wieku samochodów takie informacje są guzik warte.

  • Gość: wsiowy

    Oceniono 19 razy 3

    A ja żyję w trudzie, w znoju - grzebię także w wiejskim w gnoju !, ale jestem panem całej wsi bo mam Golfa w TDI. Wszyscy na wsi mnie szanują , laski piszczą, kury gdaczą kiedy w Golfie mnie zobaczą . Gdy zajadę zaś pod kościół wszyscy mówią do mnie - gościu. Golf wymiata Fordy, Fiaty widać na wsi kto bogaty, jeszcze znaczek TDI - wszystkim się po nocach śni. Idę orać, bo już czas zanim zazdrość zeżre was. Wy se siedźta i czytajata i VW podziwiajta, bo to auto - cud techniki, Niemcy robią super bryki !.

  • Gość: MG

    Oceniono 3 razy 3

    z tego co pamiętam, to MG jest na bazie Hondy, a niektóre diesle były z BMW (ale mogę się mylić, bo tak na szybko piszę)

  • Gość: DMW

    Oceniono 2 razy 2

    "Tu niepochlebnym liderem..." - naucz się smutny dziennikarzyno prawidłowo używać języka polskiego. Co za ignorant...

  • Gość: blablub

    Oceniono 4 razy 2

    Dzięki Audi/VW w Polsce wzrósł PKB o kilka procent !
    Passki/A4 w tedeiku padają jak muchy po muchozolu przy m/w 160tys., a takie zwykle trafiają do nas.
    Wiarygodna statystyka. Tylko nie w PL, bo jaki odsetek u nas ubezpiecza w ten sposób auta?

  • Gość: BOJ

    Oceniono 4 razy 2

    Jak paru znajomych mechanikow opowiada, VW Audi i cala grupa sa tak skonstruowane aby sie psuly, w szczegolnosci silniki. To samo potwierdza nawet wlasciciel salonu i serwisu - Niemiec i to rodowity. Jak mowi bez wysilku mozna na tym dobrze zyc.

  • Gość: Kiki

    Oceniono 2 razy 2

    AUDI mimo słabych silników 2.0 TDI nie traci w oczach użytkowników. Dobrze oddają to ceny używanych UK/ROI. BMW zaczynając od E60 zrobiło się plastikowo/papierowe (choć ładniejsze niż francuzy)+ nowe diesle tragedia, nie jeden płacze za swoją starą E39. Nissan vs Renault ten pierwszy sprzedaje więcej silników Pb stąd różnica. 1.5dci nie jest takie tragiczne, a 2.0dci zastępujący 1.9 dci jak na dzisiejsze czasy rewelacyjny. Wracając do Audi które sprzedaje sporo 6 i 8 w których są V-ki a stopień skąplikowania silnika najczęściej determinuje awaryjność. Fiat ad dawna sprzedaje dużo prostych dopracowanych silników Pb i zawsze miał . najlepsze Diesle choć duże raczej spotykane w Oplach i Saabach. Honda i Toyota zawsze robiły niezłe Pb nawet mimo czasem skąplikowanych konstrukcji niewawodne. Honda w dodatku ma świetnego 2.2 diesla czego nie można powiedzieć dieslach Toyoty. Volvo 20 lat ładuje te same silniki więc nie powinny też być dopracowane. Zastanawia mnie trochę słabsza nota Citroen/Peugeot 1.6HDI jest czasem zawodny- głównie padają turbo(smarowanie) i słabsze dwumasy niż w 2.0HDI ale Volvo jest w czołówce, a 70% diesli pochodziło z PSA, to samo tyczy się Focusa, 2.0HDI jest porównywalny z nowszymi 1.9TDI właściwie tak samo ogarnięty przez mechaników.
    Dalej mi się już nie chce filozofować bo awaryjność silnika nie decyduje o tym jakie jest dane auto, chociaż żal mi właścicieli A6 szukających 2.0TDI z turanów i golfów bo w tych nie sypie się pompa oleju ale i tak im może głowica polecieć. A to takie przyzwojte auta

  • Gość: przemekthor

    Oceniono 1 raz 1

    Niespełna 4 lata temu sprawiłem sobie volvo z silnikiem 2.0d, czyli francuskim HDI. Przejechałem tym 210 tysięcy i silnik ani razu się nie zepsuł. Owszem, niemal od początku turbina wydaje jakieś dziwne gwizdy, ale można się przyzwyczaić. Reszta - kółko dwumasowe, dpf, egr, cr - ma się świetnie. Dobry motor.

  • Gość: Obiektywniej

    Oceniono 5 razy 1

    No bez jaj, Tylko sam Volkswagen sprzedal w roku 2012 prawie 10 000 000 pojazdow na swiecie, wiec jak to sie ma co przebadanych 50 tys silnikow w 20 markach?
    Wiarygodnosc bliska zeru.

  • Gość: tops

    Oceniono 5 razy 1

    Pierwsza trójka:
    HONDA
    TOYOTA
    MERCEDES

    Czy to przypadek (retoryczne pytanie), że akurat te firmy były, sa lub zaraz znowu będą cenionymi dostawcami silników do F1? Widać dotyk najwyższej technologii i precyzji przekłada się na doskonałe dopracowanie zwykłych silników

  • Gość: jeje

    Oceniono 3 razy 1

    Szkoda że nie ma podziału na diesle i benzyniaki... bo jak się bierze ogół silników danej marki to raczej słaba informacja. Myślę że tabele wyglądałyby by wtedy zupełnie inaczej.

  • Gość: gosc

    Oceniono 5 razy 1

    pytanie jeszcze na jakieś próbie obliczali te procenty, tzn. mając dwa passaty gdy zepsuje mi się jeden mogę powiedzieć że awaryjność to 50%

  • Gość: Doblo

    Oceniono 2 razy 0

    firma ma fiaty doblo 1,9 multijet przebiegi ok. 260 000 wymieniono tylko sprzęgła i dwumasy zasówają jak głupie i nikt się z nimi nie cacka (służbowe)

  • Gość: Anusz

    Oceniono 2 razy 0

    Outlander II z silnikiem 2.0 TDI VW - masakra

  • Gość: prawdziwyolo

    Oceniono 2 razy 0

    Wszystkie silniki obecnie produkowane sa awaryjne a ceny czesci zamiennych sa z kosmosu. I to jest najwiekszy problem.

  • Gość: statystyk

    Oceniono 4 razy 0

    50 tys polis?? TYLKO???
    W samym UK rejestruje się miesięcznie ok 100 tys aut, zatem wynik jest niemiarodajny statystycznie. Szczególnie, że ubezpieczenie dla VW, BMW, Mercedesa jest nieproporcjonalnie drogie w stosunku do np Hondy, co znowu wypacza wynik statystyczny.
    To tak , jakby stanąć przed MOPS i zapytać ludzi, jak im się powodzi - 90 % powie, że źle. I wyciągać wniosek, że 90% jest niezadowolonych z życia - manipulacja ...

  • Gość: niznany

    0

    Ciekaw jestem czy ktoś to dobrze policzył biorą pod uwagę ilość samochodów marki citrone lub VW jakie wyjechały z salonu. Oczywiste jest fakt iż prawdopodobieństwo uzyskania awarii w 10 autach a 2 autach jest większe nie można tak policzyć tego z pod dużego palca obstawiam że można napisać o tym prace doktorską a nie artykuł na 3 linijki

  • Gość: R

    0

    tak ale tu nie ma najbardziej niezawodnego Renault ESPACE V6 3 litry bo wszyscy Polacy się boją tego kupować bo kupują "oszczędne" diesle w Espacach buhahahahaha błądżyzia. V6 w Espacie jeste bezawaryjna!!!!!!!! Bo brytyjczycy nie kupują francuskich aut ciule

  • Gość: tuni

    0

    Ciekawe zestawienie honda najlepsza a rover najgorszy silniki w benzyniakach rovera to honda xd
    L-seria czyli diesle rovera montowane w accordach i civicach 93-97 niezawodne i praktycznie bezawaryjne jedyne co moglo w nich pasc to tranzystor pompy vp44 tej samej ktora obslugiwala wiekszosc diesli po 2000r jedynie co pompuje statystyke w roverach i mg to k seria czyli male benzyniaki 1.4 ,1.6 1.8 w ktorych domena padajaca uszczelka silnika zazwyczaj wystepujaca w slabszych odmianach gdyz trzeba bylo mocniej krecic najwyzsza polka mg rover czyli 75 i mg zt diesle niezawodne bmw prosto z e46 2.0 cdt oraz cdti benzyniaki to przerobione silniki hondy 2.5 v6 czyli stara t seria niestety 1.8 w 75ce niewypal straszny ale jest ich dosc malo

  • Gość: SUPER V12

    Oceniono 4 razy 0

    Co? "Na podstawie polis 50 tys"...? To tak jakby zapytac 2 Polakow o sympatie polityczne i wyciagac wnioski.
    Takie badania potrzebuja conajmniej 10 000 000 danych.
    Tylko ADAC lub Dekra moze sie o takie rankingi postarac.

  • Gość: Elf

    Oceniono 2 razy 0

    W artykule czy rankingu (raczej dziennikarz przepisując ranking dokonał błędu) jest błąd:

    - ponieważ w zestawieniu są firmy, które silników samodzielnie nie produkują a jedynie montują w swoich autach silniki produkcji innych firm - świadczy to o tym, że ranking dotyczył tego w jakich samochodach silniki się najczęściej i najrzadziej psują... a nie tego jakiej firmy wyprodukowane silniki się psują...

    pewnie błąd dziennikarzyny...

  • Gość: irvin

    Oceniono 2 razy 0

    honda również zaliczyła wpadkę z silnikami diesla w accordach z rocznika 2004 do 2006 pękały kolektory wydechowe po 2006 zostało to poprawione ; całe szczęście jak nie ma co narzekać na silniki benzynowe; co do civic 1.7cdti wszyscy wiedzą skąd pochodzą te jednostki napędowe zostaje stary dobry niezawodny v-tec ;-)

  • Gość: rszczechowski@wp.pl

    Oceniono 6 razy 0

    dlaczego na liście najbardziej awaryjnych brak silnika subaru diesel 2.0 - EE20 - rozpadającego się z powodu wadliwego wału korbowego?

  • Gość: roney03

    Oceniono 14 razy 0

    To nie jest zadna statystyka a zestawienie na podstawie polis ubezpieczeniowych
    Brak statystycznego przebiegu, wieku auta itd.
    Wiadomo ze im drozszy serwis i wieksza wartosc samochodu tym dluzej jego wlasciciel wykupuje takie ubezpieczenie.
    Ale do onanizowania sie i darcia kudłow artykul idealny

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy zaopatrzyłeś się już w odblaski?

  • 29%

    Mieszkam w mieście, moja rodzina ich nie potrzebuje (81)

  • 28%

    Tak, mam już od dawna, dla siebie i rodziny (78)

  • 28%

    Stać mnie na mandat 500 zł (78)

  • 16%

    Nie, jeszcze nie mam, ale planuję kupić (46)

Liczba oddanych głosów: 283