Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Marcin Lewandowski
24.01.2013 16:38
A A A
Honda Civic Si - wersja amerykańska

Honda Civic Si - wersja amerykańska (fot. Honda)

Silniki się psują, jedne rzadziej, inne częściej. Jesteście ciekawi jednostki jakich firm sprawiają największe problemy, a jakie niosą ze sobą najmniejsze ryzyko awarii?

Informacje pochodzą od Warranty Direct, brytyjskiego ubezpieczyciela, który oferuje polisy pogwarancyjne. Na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie sporządzono statystykę najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Niestety nie dowiemy się niczego na temat poszczególnych konstrukcji, gdyż podzielono je jedynie po marce.

Najmniej awaryjne silniki

Marką, której silniki są najbardziej odporne na uszkodzenia jest Honda. Ze statystyki wynika, że tylko jeden na 344 dozna usterki. Na drugim miejscu jest Toyota (o połowę gorszy wynik, a trzeci jest Mercedes.

1. Honda (0,29%)
2. Toyota (0,58%)
3. Mercedes (0,84%)

4. Volvo (0,90%)
5. Jaguar (0,98%)
6. Lexus (0,99%)
7. Fiat (1,17%)
8. Ford (1,25%)
9. Nissan (1,32%)
10. Land Rover (1,38%)

Najbardziej awaryjne silniki

Tu niepochlebnym liderem jest MG Rover, brytyjski bankrut, którego prawa do marki kupili Chińczycy. Aż co trzynasta jednostka napędowa tej marki doznała awarii. Co ciekawe kolejny w zestawieniu jest Audi, trzecie zaś Mini.

1. MG Rover (7,88%)
2. Audi (3,71%)
3. Mini (2,51%)

4. Saab (2,49%)
5. Vauxhall/Opel (2,46%)
6. Peugeot/Citroen (2,26%)
7. BMW (2,20%)
8. Renault (2,13%)
9. Volkswagen (1,91%)
10. Mitsubishi (1,70%)

Ciekawostką jest najdroższa naprawa sfinansowana z polisy Warranty Direct. Był to Range Rover Vogue, naprawa jego silnika V8 kosztowała 13 tys. funtów (ok. 64,5 tys. zł).

>>> Honda Accord - japoński średniak z drugiej ręki <<<

Zobacz także

Komentarze (173)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: TRW

    Oceniono 126 razy 94

    hahahaha!!!
    Jak to jest-zawsze gdy sa badania niezawodnosci z rynku innego niz Niemiecki to auta VAG na samym koncu:))))
    Toz wg.tego rankingu taki pogardzany tu na forum Fiat leje Audi,calego VAGa i Bmw :)

  • Gość: RPWL

    Oceniono 66 razy 58

    Prawda jest bardziej skomplikowana. Na przykładzie z mojego podwórka: Toyota:
    1CD-FTV (2.0 D4D) - średni silnik, wadliwe zawory SCV w pompach wtryskowych Denso, reszta OK, ale kultura i dynamika marna, w miarę oszczędny..
    4A-FE (1.6 16V LB) - brak zastrzeżeń, totalnie bezawaryjny, oszczędny, kulturalny i dynamiczny, trochę mu brakuje pary na niskich obrotach.

    Pogardzany FIAT robi świetne silniki, VAG ma na koncie rewelacyjne silniki jak 1.9 TDI i zupełne porażki jak 2.0 TDI-PD (szczególnie odmiana BLB) jak i mocno kontrowersyjne 1.4 TSI Twincharger.

    Chyba tylko Honda nie zaliczyła wpadki :-)

  • Gość: c

    Oceniono 62 razy 38

    Zero zaskoczenia - sama prawda. Jakość przez duże Q jak Quality (czołówka) oddzielona od goowna w dole tabeli. Tak jak chłopczyków oddziela się od mężczyzn

    Vw/Audi - prestiż, technika, postęp???? Chyba chodzi o prodiż - takie urzadzenie do pieczenia kury nhahahaha

  • Gość: japan

    Oceniono 49 razy 37

    1000% różnicy między Audi a Hondą. Zwracam uwagę, że te procenciki same w sobie nie pokazują tego co mają pokazać. W Hondzie jednej na 340 silników jest awaria, w Audi w jednym na 30 (10x więcej czyli 1000%) a w MG/Rover to nawet 2000%.

    M A S A K R A

  • Gość: Hondziarz

    Oceniono 31 razy 23

    Mam drugą Hondę Civic /obie od nowości VI i VIII generacja /. Jeśli Pan BÓG mi pozwoli doczekać , to kolejnym autem też będzie HONDA . Mija w tym roku 16 lat kiedy kupiłem pierwszą Hondę i jak do tej pory na szczęście nie wiem jakie jest uczucie kierowcy , któremu przydarzyła się awaria auta . Napisałem to naprawdę szczerze .

  • Gość: sdfdsffsd

    Oceniono 37 razy 23

    Oba zestawienie nie są aż tak przydatne... co z tego, że silniki w Mercedesach są dobre skoro pada wszystko inne, z elektroniką na czele?

  • Gość: ben

    Oceniono 22 razy 16

    Odwróć tabelę VW/Audi będzie na czele. Niemiecka gospodarka świetnie się promuje, ale prawda nie jest tak różowa.

  • Gość: japan rulez

    Oceniono 18 razy 14

    Nr 1 z tej listy to absoltna norma - niektórzywidzą Hondę tylko przez perspektywę obecnych samochodów europejskich cywilnych. W USA są Acury ze znacznie większymi silnikami, Honda zawsze była i jest topowym dostawcą najlepszych silników do F1, GP2, can-amów, kilka lig torowych w stanach jexdzi wyłącznie na silnikach V6 lub V8 Hondy.....

    Teraz zmiana na dół tabeli i pewna przypowiść - w 1988 pierwsze V8 3.6 potem 4.2 Audi (zresztą po dziś dzięn modyfikowane) to był silnik kupiony od Mugena czyli Hondy z DTMów. I wszystko było w nim genialnie póki koncern paździerzowy nie zaczał za bardzo dawać swoich "technologii" typu wtrysk bezpośredni - i teraz z rasowego silnika Mugena wyszedł wafel do R8 czy RS4 który po30 tysiącach ma 150KM mniej niz fabryka obiecuje, zawalone zawory i kolektor nagarem. Tabelka to wszystko pieknie pokazuje

    Odpowiedz

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Czy uważasz, że serwisowanie auta w ASO wpływa na późniejszą cenę przy sprzedaży?

  • 53%

    Tak (3483)

  • 32%

    Jest mi wszystko jedno, bo nie mam własnego samochodu (2130)

  • 13%

    Nie (880)

  •   2%

    Nie wiem (109)

Liczba oddanych głosów: 6602

true; (d.head || d.body || d.firstChild).appendChild(e); })(); } catch(e) {}