Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Najbardziej i najmniej awaryjne silniki

Marcin Lewandowski
24.01.2013 16:38
A A A Drukuj
Honda Civic Si - wersja amerykańska

Honda Civic Si - wersja amerykańska (fot. Honda)

Silniki się psują, jedne rzadziej, inne częściej. Jesteście ciekawi jednostki jakich firm sprawiają największe problemy, a jakie niosą ze sobą najmniejsze ryzyko awarii?

Informacje pochodzą od Warranty Direct, brytyjskiego ubezpieczyciela, który oferuje polisy pogwarancyjne. Na podstawie polis 50 tys. klientów zarejestrowanych w systemie sporządzono statystykę najbardziej i najmniej awaryjnych silników. Niestety nie dowiemy się niczego na temat poszczególnych konstrukcji, gdyż podzielono je jedynie po marce.

Najmniej awaryjne silniki

Marką, której silniki są najbardziej odporne na uszkodzenia jest Honda. Ze statystyki wynika, że tylko jeden na 344 dozna usterki. Na drugim miejscu jest Toyota (o połowę gorszy wynik, a trzeci jest Mercedes.

1. Honda (0,29%)
2. Toyota (0,58%)
3. Mercedes (0,84%)

4. Volvo (0,90%)
5. Jaguar (0,98%)
6. Lexus (0,99%)
7. Fiat (1,17%)
8. Ford (1,25%)
9. Nissan (1,32%)
10. Land Rover (1,38%)

Najbardziej awaryjne silniki

Tu niepochlebnym liderem jest MG Rover, brytyjski bankrut, którego prawa do marki kupili Chińczycy. Aż co trzynasta jednostka napędowa tej marki doznała awarii. Co ciekawe kolejny w zestawieniu jest Audi, trzecie zaś Mini.

1. MG Rover (7,88%)
2. Audi (3,71%)
3. Mini (2,51%)

4. Saab (2,49%)
5. Vauxhall/Opel (2,46%)
6. Peugeot/Citroen (2,26%)
7. BMW (2,20%)
8. Renault (2,13%)
9. Volkswagen (1,91%)
10. Mitsubishi (1,70%)

Ciekawostką jest najdroższa naprawa sfinansowana z polisy Warranty Direct. Był to Range Rover Vogue, naprawa jego silnika V8 kosztowała 13 tys. funtów (ok. 64,5 tys. zł).

>>> Honda Accord - japoński średniak z drugiej ręki <<<

ZOBACZ TAKŻE

Komentarze (164)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: TRW

    Oceniono 121 razy 89

    hahahaha!!!
    Jak to jest-zawsze gdy sa badania niezawodnosci z rynku innego niz Niemiecki to auta VAG na samym koncu:))))
    Toz wg.tego rankingu taki pogardzany tu na forum Fiat leje Audi,calego VAGa i Bmw :)

  • Gość: RPWL

    Oceniono 61 razy 55

    Prawda jest bardziej skomplikowana. Na przykładzie z mojego podwórka: Toyota:
    1CD-FTV (2.0 D4D) - średni silnik, wadliwe zawory SCV w pompach wtryskowych Denso, reszta OK, ale kultura i dynamika marna, w miarę oszczędny..
    4A-FE (1.6 16V LB) - brak zastrzeżeń, totalnie bezawaryjny, oszczędny, kulturalny i dynamiczny, trochę mu brakuje pary na niskich obrotach.

    Pogardzany FIAT robi świetne silniki, VAG ma na koncie rewelacyjne silniki jak 1.9 TDI i zupełne porażki jak 2.0 TDI-PD (szczególnie odmiana BLB) jak i mocno kontrowersyjne 1.4 TSI Twincharger.

    Chyba tylko Honda nie zaliczyła wpadki :-)

  • Gość: c

    Oceniono 56 razy 32

    Zero zaskoczenia - sama prawda. Jakość przez duże Q jak Quality (czołówka) oddzielona od goowna w dole tabeli. Tak jak chłopczyków oddziela się od mężczyzn

    Vw/Audi - prestiż, technika, postęp???? Chyba chodzi o prodiż - takie urzadzenie do pieczenia kury nhahahaha

  • Gość: japan

    Oceniono 43 razy 31

    1000% różnicy między Audi a Hondą. Zwracam uwagę, że te procenciki same w sobie nie pokazują tego co mają pokazać. W Hondzie jednej na 340 silników jest awaria, w Audi w jednym na 30 (10x więcej czyli 1000%) a w MG/Rover to nawet 2000%.

    M A S A K R A

  • Gość: sdfdsffsd

    Oceniono 34 razy 20

    Oba zestawienie nie są aż tak przydatne... co z tego, że silniki w Mercedesach są dobre skoro pada wszystko inne, z elektroniką na czele?

  • Gość: Hondziarz

    Oceniono 27 razy 19

    Mam drugą Hondę Civic /obie od nowości VI i VIII generacja /. Jeśli Pan BÓG mi pozwoli doczekać , to kolejnym autem też będzie HONDA . Mija w tym roku 16 lat kiedy kupiłem pierwszą Hondę i jak do tej pory na szczęście nie wiem jakie jest uczucie kierowcy , któremu przydarzyła się awaria auta . Napisałem to naprawdę szczerze .

  • Gość: hmmmm

    Oceniono 25 razy 13

    Dziwne, przecież nissan dyzle ma od renault. Wszystkie. A w EU większość sprzedawanych to dyzle przynajmniej kaszkajów, navarra, xtrail itp. A tu nissan jeden z najmniej a renault jeden z najbardziej (co też mnie dziwi bo mam do czynienia sporo i od lat z renault i jest baaaaardzo OK)

    1.9 JTD od fiata to już obrasta w kręgach silników dyzla w legendy jak stary 1.9 TDI.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2011, 31 900 PLN
2010, 51 900 PLN
2010, 34 900 PLN
2009, 29 900 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (501)

  • 32%

    McLaren P1 (403)

  • 28%

    Porsche 918 (347)

Liczba oddanych głosów: 1251