0-300 km/h w 13,63 sekundy!

Myślisz, że Twoje auto jest szybkie? Zobacz, jak Hennessey Venom GT bije rekord Guinnessa w sprincie do 300 km/h

Złap mnie, jeśli potrafisz!

Gdy ktoś płaci prawie milion dolarów za samochód, ma całkowite prawo wymagać, aby było w nim coś wyjątkowego. Wygląd, wytworność, prestiż, albo... osiągi. Venom GT może i nie jest tak stylowy jak Veyron, ale potrafi pokazać maszynie Bugatti gdzie raki zimują. Przynajmniej na prostej. Ekipa Hennessey właśnie pobiła rekord Guinnessa w sprincie do 300 km/h dla samochodu produkcyjnego.

Próba, w obecności przedstawicieli Księgi Rekordów Guinnessa, przeprowadzona została na lotnisku Ellington w Teksasie. Aby wynik został oficjalnie uznany, Venom GT musiał w czasie godziny wykonać dwa mierzone przejazdy w przeciwnych kierunkach. W pierwszym, z wiatrem "w plecy", auto uzyskało wynik 13 sekund i 18 setnych. W drugiej próbie, pod wiatr, zegar wskazał 14 sekund i 8 setnych. Średnia obu przejazdów to 13 sekund i 63 setne, co oznacza, że w sprincie do prędkości 300 km/h, monstrum Hennessey nie ma sobie równych.

>> Kultowe, zabytkowe Chevrolety Corvette za małe pieniądze <<

Fakt, że Venom GT jest szybki, nie powinien być dla nikogo zaskoczeniem. Zaprojektowane z największą pieczołowitością nadwozie (za bazę posłużył Lotus), pozwala przecinać powietrze precyzyjnie niczym chirurgiczny skalpel, gwarantując jednocześnie stabilność przy większych prędkościach. Centralnie umieszczony silnik powstał na bazie jednostki LS9 znanej z Corvette. Doprawione dwiema turbinami V8 o pojemności 6,2 litra rozwija moc 1261 KM i 1566 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W efektywnym wykorzystaniu potencjału pomaga programowalny układ kontroli trakcji, aktywny układ zawieszenia, a za wytracanie prędkości odpowiadają sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe i 15-calowe, karbonowo-ceramiczne tarcze.

Więcej o:
Komentarze (9)
0-300 km/h w 13,63 sekundy!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pluuto

    Oceniono 8 razy 0

    NISSAN GTR Alpha 12 i pozamiatane

  • Gość: K

    Oceniono 10 razy 2

    Ten licznik po prawej był rysowany na potrzeby autokarów? Czemu tam skala kończy się na 150? A raczej czemu ekipa chcąca udokumentować czas rozpędzenia się do ponad 300 na godzinę korzysta z czegoś czego skala kończy się w połowie tej prędkości?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX