Nowy diesel Opla

Wiosną w Oplach zadebiutuje zupełnie nowa jednostka wysokoprężna. Zastąpi ona dobrze znanego diesla o pojemności 1,7 litra oraz niektóre warianty silnika dwulitrowego

Opel Cascada w całej krasie

CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra są już drugą - po benzynowych jednostkach 1.6 SIDI ECOTEC - rodziną nowych silników Opla o mniejszej pojemności. Nowe diesle zastąpią obecnie używane jednostki 1.7 CDTI oraz wybrane, słabsze warianty silników 2.0 CDTI.

>> Praktyczna Astra z dieslem za 7 tys. zł <<

Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego oraz niewielkie zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium, nowy silnik CDTI ECOTEC 1.6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy.

Na początek Opel przygotował wersję rozwijającą moc 136 koni mechanicznych oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego (najmocniejszy wariant wysokoprężnego 1.7 oferuje, odpowiednio: 130 KM i 300 Nm). Przedstawiciele Opla obiecują, że jednostka może pochwalić się średnim zużyciem paliwa o około 10 proc. niższym od dwulitrowych diesli o podobnej mocy.

Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku - zdradził dr Thomas Serdan, Wiceprezes Zarządu Opla

Produkcja nowych diesli Opla ruszy wiosną. Zajmą się tym zakłady w węgierskim Szentgotthard.

Więcej o:
Komentarze (21)
Nowy diesel Opla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: sparco

    Oceniono 13 razy 13

    1.7 to konstrukcja ISUZU
    ołopel nie potrafi robic dizli i każdy to był awaryjny niewypał

  • Gość: K

    Oceniono 18 razy 12

    Opel nigdy dobrego diesla nie zrobił, więc mam nadzieję, że to silnik kupiony od kogoś, kto się na tym zna. Do tej pory diesle kupione od Isuzu czy Fiata były o niebo lepsze niż ich własne konstrukcje. Ciekawe jak będzie z tym.

  • Gość: Znafca Fszehśfiata

    Oceniono 20 razy 8

    dwumas - 2500 pln
    FAP - 6500 pln
    wtryskiwacze - 4000 pln
    doplata przy kupnie - 20 000 pln

    Cza być po**** zeby to kupic

  • Gość: autokoncern.pl

    Oceniono 9 razy 7

    Strach będzie się bać to kupować. Każde pójście w stronę eko i obniżenia spalania kończy się dużymi wydatkami przyszłych właścicieli. A już tekst o zamkniętym systemie kontroli spalania - to pachnie jakimiś czujnikami co już jest na sam dźwięk drogie i awaryjne. Obym się mylił - ale nie każdego bawią inwestycje serwisowy w wysokości kilku tys pln - właściciele 2.5 tdi, 2.0 tdi wiedzą o co chodzi

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 10 razy 6

    W końcu! ten diesel już mocno trącał myszką. Zdecydowanie za dużo palił. Tylko teraz pytanie - nowa jednostka to przypadkiem nie silnik nowego kolegi Opla czyli PSA? Czy w dobie kryzysu opłaciło im się budować zupełnie nowy silnik? Jak wiadomo, to już "pół świata" jeździ na tym francuzie.

  • Gość: gege

    Oceniono 10 razy 6

    Mniejsza pojemność i "ECO" w nazwie - po co tylu producentów samochodów, skoro wszyscy robią to samo?

  • Gość: asa

    Oceniono 5 razy 5

    huraaaaaaaaaaa
    o super to doskonalcie ten motor przez 10 lat, likwidujcie wady konstrukcyjne, a za 10 lat będzie można go kupić wraz z nowym autem

  • Gość: fragi102

    Oceniono 5 razy 3

    niemcy jak zwykle w dupie siedzą i smrody produkują hehe

  • Gość: rabin Rozen

    Oceniono 2 razy 2

    To zła wiadomość/ Bo diesle 1,7 były robione w Polsce. Ispol już zaczął zwalniać?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX