Gazeta.pl > Moto >  AA-Artykuły

Salon Detroit 2013 | Hyundai HCD-14 Genesis

Marcin Lewandowski
17.01.2013 12:45
A A A Drukuj
Hyundai HCD-14 Genesis Concept

Hyundai HCD-14 Genesis Concept (fot. Hyundai)

HCD-14 to zwiastun drugiej generacji doskonale przyjętego na rynku modelu Genesis. Warto przyjrzeć się prototypowej limuzynie, gdyż zwiastuje nowy język stylistyczny modeli premium Hyundaia

Chociaż Genesis drugiej generacji jest już prawie gotowy, to producent testuje samochody jeszcze w pełnym kamuflażu. O wyglądzie tego modelu więcej dowiemy się z prototypu HDC-14.

Projekt powstał w centrum stylistycznym Hyundaia w Kalifornii, teoretycznie jest więc on dostosowany do gustów amerykańskiego klienta. Bryła nadwozia zamiast trzech ma tylko dwie bryły ukształtowane w formę eleganckiego fastbacka. Najbliższy pod względem kształtu są Audi A5 Sportback i Audi A7. Ten kształt zostanie przeniesiony do modelu seryjnego, podobnie jak przedni grill z charakterystycznymi poziomymi poprzeczkami. Ma to być nowy znak rozpoznawczy modeli premium Hyundaia, do której to grupy producent zalicza rodzinę Genesis (limuzyna i coupe) oraz reprezetacyjnego Equusa.

Ważną wskazówką co do przyszłych modeli jest też eleganckie, ale okrojone z nadmiaru przycisków i paneli sterowania wnętrze. Chodzi o to, by nie rozpraszać niepotrzebnie kierowcy, którego zadaniem ma być skupienie się na prowadzeniu auta.

A jazda powinna być przyjemna. Pod maską pracuje 5-litrowy silnik V8 (Tau) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu D-CVVT, współpracujący z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

>>> Hyundai Genesis - koreańskie coupe o gorącej krwi <<<

Nowy Hyundai Genesis trafi na rynek amerykański pod koniec tego roku. Oficjalna premiera będzie zatem mieć miejsce najprawdopodobniej podczas salonu w Los Angeles.

ZOBACZ TAKŻE

Komentarze (56)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Veyron

    Oceniono 39 razy 25

    Na pewno ładniejszy, ciekawszy i co najważniejsze wyróżniający... Koreańczycy naprawdę mają świetnych stylistów, chociaż z przodu wygląda trochę jak Płetwal Błękitny. Ale na pewno ciekawszy od niemieckich rywali.

  • Gość: nz@gazeta.pl

    Oceniono 19 razy 17

    Peter Schreyer (born 1953) is a German automobile designer and the Chief Design Officer of both Hyundai Motor and Kia Motors, widely known for his design contributions to the Audi

  • Gość: addam44

    Oceniono 22 razy 12

    Model produkcyjny mysle wnetrze bedzie mial pewnie znacznie bardziej tradycyjne.W karoserii wiele bym nie zmienial-piekne auto.
    Trzeba sie zaczac przyzwyczajac ze Koreanczycy od Europy uczyc sie juz nie musza(bez wzgledu kto im to projektuje)a raczej trzeba brac od nich wzory.

  • Gość: 13f

    Oceniono 3 razy 3

    "Korea potrafi". Troszkę zbyt protekcjonalny ton ze strony obywatela potęgi w ogórkach kiszonych, bombkach choinkowych i (niegdyś, ale te złote czasy też minęły) krasnalach ogrodowych...

  • Oceniono 4 razy 2

    Narysowac mogą sobie wszystko, gorzej wdrozyć do produkcji a nawet jesli to się uda to pozostaje jeszcze jeden maly problem - trzeba znaleść kupców na luksusowy samochod z logo Hyundai! Wątpie by byli tak naiwni aby wierzyć , ze takich kupców znajdzie się wielu.....już lepsi od nich probowali - vw pheton czy renault avantime czy citroen C6.... i konczylo się to piekną katastrofą. Koreanczycy nie sa glupi - wiedza, że najwiecej zarobią na milionach niczym nie wyróniajacych się samochodzikach...................

  • Gość: Michał

    Oceniono 2 razy 2

    Nie dajmy się zwieść. Hyundai i Kia poprawiły design, ale to wszystko. Pod tą fasadą to nadal tandetne koreańskie wozidełka. Raporty awaryjności ADAC nie pozostawiają na tych wyrobach auto podobnych suchej nitki. Datsuny wypadają lepiej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

2010, 44 900 PLN
2013, 37 900 PLN
2002, 11 900 PLN
2006, 43 900 PLN

Która hybryda jest najlepsza?

  • 40%

    LaFerrari (633)

  • 32%

    McLaren P1 (500)

  • 28%

    Porsche 918 (442)

Liczba oddanych głosów: 1575