Salon Detroit 2013 | Mercedes CLA - znamy polskie ceny

W Detroit zadebiutował zupełnie nowy model w gamie Mercedesa - CLA. Przy okazji poznaliśmy polskie ceny małej niemieckiej limuzyny

Mercedes Concept Style Coupe. Galeria zdjęć oraz wide

Przypomnijmy, jest to model pozycjonowany nieco poniżej Klasy C, chociaż od jej obecnej generacji jest nieco dłuższy. Auto - zbudowane na płycie podłogowej A-klasy, a wzorowane na studyjnym Concept Style Coupe - mierzy 463 cm długości, 177 cm szerokości i 144 cm wysokości. Dzięki łagodnie opadającemu konturowi dachu, płynnie przechodzącemu w klapę bagażnika oraz charakterystycznie ściętemu "zadkowi", nowy model bardzo przypomina duże czterodrzwiowe coupe ze Stuttgartu, czyli Mercedesa CLS. Czy wygląda atrakcyjnie? Teraz, dzięki obszernej galerii oficjalnych zdjęć, każdy może z łatwością wydać werdykt. Jedno można powiedzieć na pewno - ze współczynnikiem oporu powietrza równym zaledwie 0,22, to najbardziej opływowy model w gamie Mercedesa. Jeśli natomiast chodzi o wnętrze, jest to właściwie idealna kopia wspomnianej wyżej A-klasy.

>> Mercedesa Klasy A można kupić naprawdę tanio <<

Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - niezależną konstrukcję wielowahaczową. W celu obniżenia masy nieresorowanej, zwrotnice zostały wykonane z aluminium. Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: komfortowym lub - opcjonalnym - sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu) prześwitem. Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer.

Salon Detroit 2013 | Mercedes CLS 63 AMG

Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocy od 122 KM pod maską CLA 180, przez 156 KM w CLA 200 do 211 KM w CLA 250. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mają do wyboru dwa silniki. Ten z CLA 200 CDI (pojemność 1,8 litra) oferuje kierowcy moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy równy 300 Nm (wariant z tym silnikiem dostępny będzie od trzeciego kwartału 2013 roku). 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje natomiast moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie odmiany silnikowe standardowo wyposażone są w funkcję start/stop. Klienci mogą wybrać, albo sześciostopniową skrzynię ręczną, albo siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT.

Standardowo Mercedes CLA oferowany jest z napędem na oś przednią. Opcjonalnie, klienci mogą również wybrać auto z nową generacją napędu 4MATIC. Wyposażenie standardowe nowego modelu obejmuje układ wykrywania senności ATTENTION ASSIST i radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z Brake Assist, który chroni przed kolizjami już od prędkości 7 km/h (wcześniej - powyżej 30 km/h). Młodsi kierowcy z pewnością docenią rozbudowany system multimedialny, pozwalający na bezprzewodową integrację samochodu z iPhonem, umożliwiający przeglądanie popularnych serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter) oraz odsłuchiwanie internetowych stacji radiowych.

Więcej o:
Copyright © Agora SA