Salon Detroit 2013 | Mercedes CLA - znamy polskie ceny

W Detroit zadebiutował zupełnie nowy model w gamie Mercedesa - CLA. Przy okazji poznaliśmy polskie ceny małej niemieckiej limuzyny

Mercedes Concept Style Coupe.
Galeria zdjęć oraz wide

Przypomnijmy, jest to model pozycjonowany nieco poniżej Klasy C, chociaż od jej obecnej generacji jest nieco dłuższy. Auto - zbudowane na płycie podłogowej A-klasy, a wzorowane na studyjnym Concept Style Coupe - mierzy 463 cm długości, 177 cm szerokości i 144 cm wysokości. Dzięki łagodnie opadającemu konturowi dachu, płynnie przechodzącemu w klapę bagażnika oraz charakterystycznie ściętemu "zadkowi", nowy model bardzo przypomina duże czterodrzwiowe coupe ze Stuttgartu, czyli Mercedesa CLS. Czy wygląda atrakcyjnie? Teraz, dzięki obszernej galerii oficjalnych zdjęć, każdy może z łatwością wydać werdykt. Jedno można powiedzieć na pewno - ze współczynnikiem oporu powietrza równym zaledwie 0,22, to najbardziej opływowy model w gamie Mercedesa. Jeśli natomiast chodzi o wnętrze, jest to właściwie idealna kopia wspomnianej wyżej A-klasy.

>> Mercedesa Klasy A można kupić naprawdę tanio <<

Przednie zawieszenie CLA wykorzystuje kolumny MacPhersona, a tylne - niezależną konstrukcję wielowahaczową. W celu obniżenia masy nieresorowanej, zwrotnice zostały wykonane z aluminium. Nowy model oferowany jest z dwoma wariatami zawieszenia: komfortowym lub - opcjonalnym - sportowym. Ten drugi wyróżnia się zmniejszonym o 20 mm (z przodu) oraz o 10 mm (z tyłu) prześwitem. Niezależnie od rodzaju zawieszenia, wszystkie wersje CLA wyposażone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct Steer.


Salon Detroit 2013 | Mercedes CLS 63 AMG

Paleta silników benzynowych obejmuje wersje o pojemności 1,6 i 2 litrów o mocy od 122 KM pod maską CLA 180, przez 156 KM w CLA 200 do 211 KM w CLA 250. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mają do wyboru dwa silniki. Ten z CLA 200 CDI (pojemność 1,8 litra) oferuje kierowcy moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy równy 300 Nm (wariant z tym silnikiem dostępny będzie od trzeciego kwartału 2013 roku). 2,2-litrowy turbodiesel, napędzający model CLA 220 CDI, generuje natomiast moc 170 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkie odmiany silnikowe standardowo wyposażone są w funkcję start/stop. Klienci mogą wybrać, albo sześciostopniową skrzynię ręczną, albo siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT.

Model

Pojemność silnika
(cm3)

Skrzynia biegów

Moc silnika
(KM)
Cena
(zł)
Silniki benzynowe
CLA 180 1595 ręczna, 6-biegowa 122 KM 118 900
CLA 200 1595 ręczna, 6-biegowa 156 KM 126 900
CLA 250 1991 7G-DCT 211 KM 154 900
Silniki wysokoprężne
CLA 200 CDI 1796 ręczna, 6-biegowa 136 KM ---
CLA 220 CDI 2143 7G-DCT 170 KM 172 900


Standardowo Mercedes CLA oferowany jest z napędem na oś przednią. Opcjonalnie, klienci mogą również wybrać auto z nową generacją napędu 4MATIC. Wyposażenie standardowe nowego modelu obejmuje układ wykrywania senności ATTENTION ASSIST i radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z Brake Assist, który chroni przed kolizjami już od prędkości 7 km/h (wcześniej - powyżej 30 km/h). Młodsi kierowcy z pewnością docenią rozbudowany system multimedialny, pozwalający na bezprzewodową integrację samochodu z iPhonem, umożliwiający przeglądanie popularnych serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter) oraz odsłuchiwanie internetowych stacji radiowych.

Więcej o:
Komentarze (53)
Salon Detroit 2013 | Mercedes CLA - znamy polskie ceny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: kolega

    Oceniono 33 razy 17

    Od jakiegoś czasu obserwuje jak jakiś frustrat pisze że Mercedes to szajs, rdza, że "audi a3 wdepcze w ziemię", itp itd. Po prostu dyrdymały jakiegoś kmiota, co pewnie edukację zakończył na podstawówce, a teraz to bawi się w opiniotwórczego specjalistę...

    "MISZCZU" - skończ już i wstydu oszczędź. własnego.

  • karakalla

    Oceniono 7 razy 3

    W zasadzie nie widać powodu, dla którego ten samochód, było nie było tylko wersja nadwoziowa kompakta, miał być sporo droższy od porównywalnego w silnikowo Passata CC. W porównaniu z Mercedesem C czy BMW 3 też żadna atrakcja.

  • 4zero

    Oceniono 19 razy 3

    myslalem, ze mercedes nie znizy się do poziomu firm, ktore "przyklejają" kufer do kompaktów - tworząc "bieda-sedany".....myslę tu o seacie cordoba, fiacie palio, renault thalia czy skoda fabia sedan..... wiem, ze to dziwne towarzystwo ale filozofia taka sama..... oczywiscie znajdzie kupców, bo są "przetłoczenia", gwiazda na masce i fajne wnętrze (fajne do klasy A) jednak niesmak pozostanie. Co gorsze, obawiam się, ze BMW bedzie musiala zareagowac i tez coś pokombinuje z jedynką - wiem, byla coupe ale do "pseudo sedana" jeszcze się nie znizyli i oby tak zostalo.

  • Gość: gostek_gostek

    Oceniono 19 razy 3

    Kupując kompakt - czyli krótką A klasę być może nie myślał bym o tym, ale kupując CLA miał bym w głowie, że trochę dokładając mógł bym mieć prawdziwego mercedesa z napędem tylnych kół. No ale skoro model wszedł do produkcji, znaczy się, że chętni są. Chociaż może klienci już w ogóle na to nie patrzą? w końcu pseudo premium Audi od dawna ma tylko przód i sprzedaje się jak świeże bułki.

  • Gość: b

    Oceniono 6 razy 2

    dziwny

  • Gość: Luki

    Oceniono 12 razy 2

    Piękne, fajne jednak drogo jak za klasę A w wersji sedan. Lepiej dopłacić trochę i kupić C klasę z tylnym napędem i lepszą automatyczną skrzynią (jest taka sama jak np. w CLS'esie). Nawet pan kierownik od spraw sprzedaży w salonie merca stwierdził, że te auto bedzie po prostu za drogie ;)

  • Gość: pjan

    0

    Naped na przod??? chyba targetem mialo byc mlode pokolenie! zadne wrazen i sportowych emocji!

  • Gość: MF

    Oceniono 2 razy 0

    Zajebiscie za drogi jak na to co oferuje.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX