Salon Detroit 2013 | Mercedes CLS 63 AMG

CLS 63 AMG będzie mocniejszy. Zamiast dotychczasowych 525 będzie dysponował 557 KM mocy. Pojawi się też opcjonalny napęd obu osi zwany 4Matic

Podczas salonu samochodowego w Detroit Mercedes pokaże odnowioną E klasę, która w swojej najmocniejszej wersji zwanej E 63 AMG została wzmocniona. Ten sam silnik znajdzie się wkrótce pod maską bardziej sportowego kuzyna, modelu CLS 63 AMG.

Silnik V8 o pojemności 5,5 litra dzięki dwóm turbosprężarkom osiąga teraz 557 KM mocy przy 5 500 obr/min i 720 Nm momentu obrotowego dostępnego w imponującym zakresie 1 750 - 5 250 obr/min. Dzięki tej potężnej jednostce sprint do setki zajmuje limuzynie 4,2 s a kombi (Shooting Brake) 4,3 s. Po zamówieniu napędu 4Matic wartości te skracają się do odpowiednio 3,7 i 3,8 s. Na tym nie koniec. Klienci będą mogli dokupić tzw. pakiet S w ramach którego AMG dorzuci jeszcze parę koni. Dokładnie 28, czyli CLS 63 AMG 4Matic z pakietem S dysponuje mocą 585 KM i momentem wynoszącym 800 Nm. Pakiet odejmuje od czasu rozpędzania po 0,1 s, czyli najszybsza limuzyna CLS zalicza go w 3,6 s a kombi w 3,7 s.

Wszystkie modele CLS 63 AMG są wyposażone standardowo w skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT, zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną kontrolą tłumienia.

Rynkowa premiera nowego modelu CLS 63 AMG z napędem na tylną oś zaplanowana jest na kwiecień, a odmiany z napędem na obie osie, w tym z pakietem S - czerwiec 2013 roku.

>> Używany Mercedes E 63 AMG za mniej niż 100 tys. zł <<

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.