Top 10 | Amerykanie ich nie chcą

Wszyscy chwalą się swoimi sukcesami i milionami sprzedanych sztuk. A jakie modele okazały się kompletną klapą? W USA następujące

Pod uwagę były brane samochody, których cena nie przekracza 100 tys dolarów. W finałowej dziesiątce znalazły się dwa samochody, których cena zaczyna się wyraźnie powyżej 50 tys. dolarów. Reszta to jednak modele mniej lub bardziej popularne. To znaczy mogłyby takie być, ale klienci wybierają salony konkurencji, lub w ogóle omijają te samochody z daleka.

Gdyby zaprojektowana specjalnie dla Amerykanów Acura ZDX była mniejsza i mieściła się w klasie osobowych kompaktów, z pewnością sprzedawałaby się lepiej. Jak pokazała historia Acura Integra została doceniona w USA, czego nie można powiedzieć o crossoverze ZDX. Podobna sytuacja dotyczy Subaru Tribeca. Nietrafiona stylistyka została szybko zmieniona (już po roku), ale słupki sprzedaży pozostały niskie. Dobra passa małych aut sportowych z Europy też już dawno minęła. Zarówno Audi TT, jak i BMW Z4 nie znajdują rzesz fanów w USA.

O ile Ford F150 i jego więksi bracia biją kolejne rekordy sprzedaży (646 316 sztuk w 2012 roku), o tyle Suzuki zamyka stawkę z najgorzej sprzedającym się pickupem. Equator, to tak naprawdę Nissan Navara, ale jak widać po statystykach sprzedaży ani Nissan, ani Suzuki na tej umowie nie zarabiają.

Zwycięzcą, podobnie jak przed rokiem, został Mitsubishi i-MiEV. Jest mały, jak na USA wręcz mikroskopijny, a na dodatek drogi i elektryczny. Ma więc wszystko, czego Amerykanie w samochodach nie lubią.

>>> Duże wygodne Volvo już za 10 tys. zł <<<

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.