Powrót Citroena 2CV

Wieść niesie, że francuski producent zamierza wskrzesić kultową kaczkę. Nowe wcielenie Citroena 2CV mogłoby zadebiutować już w przyszłym roku

Citroen C-Elysee - test | Pierwsza jazda

Rodzinny Citroen za mniej niż 14 tys. zł

Auto byłoby jednak znacznie większe od swojego kultowego protoplasty. Z informacji, do których dotarli dziennikarze niemieckiego magazynu Autobild wynika, iż nowa "kaczka" będzie zbudowana na płycie podłogowej modelu C4, będzie mierzyć około 4,3 metra długości i z łatwością pomieści pięć dorosłych osób. Jeśli chodzi o wygląd, inspiracją ma rzekomo być prototyp C-Cactus, zaprezentowany w 2007 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Pod maskę trafią najprawdopodobniej nowe, trzycylindrowe silniki benzynowe koncernu PSA oraz dobrze znany turbodiesel o pojemności 1,6 litra.

Jeśli, wciąż nieoficjalne, informacje się potwierdzą, nowe wcielenie Citroena 2CV zadebiutuje podczas wrześniowych targów we Frankfurcie. Do salonów francuskiego producenta, samochód miałby trafić najprawdopodobniej w pierwszej połowie 2014 roku.

Więcej o:
Komentarze (21)
Powrót Citroena 2CV
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: asd

    Oceniono 51 razy 43

    2CV to było proste, tanie i jednocześnie pomysłowo skonstruowane auto (zawieszenie!), dlatego przeszło do historii - nowe zdaje się będzie tylko kolejną marketingową ściemą...

  • Gość: chochlik

    Oceniono 19 razy 11

    Obok 2CV to nawet nie stało. Powinni brać przykład z Fiata, który tworząc nową 500-tkę wzorował się na pierwszym modelu.

  • zagraniczny-online

    Oceniono 22 razy 8

    ciekawe linie.
    odwazny, futurystyczny projekt,
    zycze im powodzenia

  • robgordon

    Oceniono 8 razy 6

    Podobnie było z Garbusem, mini i fiatem 500. Dziwne więc nie jest, że chcą zbić kasę na legendzie. Co ciekawe, z tego co pamiętam, C3 miało być następcą 2CV, jednakże z jakichś powodów, Citroen zrezygnował z pomysłu. Widocznie po sukcesach innych marek przywracających legendarne modele, pomysł powrócił.

  • Gość: Czesiu

    Oceniono 18 razy 6

    Fajne te rury z przodu. Wyglądają jak wyrzutnie torped. Podoba mi się.

  • Gość: Podpisz się

    Oceniono 5 razy 5

    A gdyby tak stworzyć małe, czteroosobowe auto o ciekawym wyglądzie, wyposażone w absolutne minimum prawem wymaganych rzeczy (ABS, 2x PP), proste i przyjazne w użytkowaniu (wsp. kier., centralny zamek, el. szyby przód, ew. klima), lekkie (przy tych założeniach 1000 kg to realna masa) i do tego ekonomiczne (jakieś benzynowe 1,2, do odkurzenia zapomniany diesel 1,4) i nie silić się na tworzenie modelu premium pod nazwą dawnego taniego i kultowego modelu?
    Garbus, Fiat 500, teraz 2CV zapominają czym były i chcą być tym, czym być nie powinny.

  • kamsta1990

    Oceniono 13 razy 5

    przecież to wygląda jak pooklejany smart czteroosobowy for four a komplementem bym tego nie nazwał

  • Gość: Veyron

    Oceniono 7 razy 5

    Od zawsze podobają mi się kokpity aut francuskich, ale to wnętrze jest paskudne...

  • Gość: van der Cyc

    Oceniono 7 razy 5

    Pewnie się jeszcze zmieni.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX