Dla Mondeo ważniejsze są Chiny

Nowy Ford Mondeo najpierw trafił do Stanów Zjednoczonych (jako Fusion), a w maju zadebiutuje na rynku chińskim. A co z Europą?

W ostatnich latach przyjęło się, że producenci pokazują nowe modele najpierw najważniejszym swoim odbiorcom. Jak pokazuje przykład Forda, Europa spadła na trzecie miejsce za USA i Chinami. A mowa o europejskim modelu, czwartej generacji Mondeo.

Pierwsza generacja Forda Mondeo (1993) została szybko doceniona przez amerykańską część koncernu i rok później na drogach USA pojawiły się bliźniacze Ford Contour i Mercury Mystique. Potem współpraca w zakresie aut klasy średniej się urwała, a Ford USA zrobił własną wersję nazwaną Fusion (2006), która technicznie spokrewniona była z Mazdą 6. W zeszłym roku zadebiutowała nowa generacja, która jest globalnym projektem i trafi do Europy jako Mondeo. Ale nie tak szybko. Najpierw, w maju 2013, nowe Mondeo zadebiutuje w Chinach. Będzie produkowany tam w ramach spółki joint-venture Chang'an-Ford. Naturalny dla Mondeo rynek europejski jest trzeci w kolejce, razem z... resztą świata. Na możliwość kupna czwartej generacji musimy poczekać jeszcze niemal rok.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedzi należy szukać w liczbach. Chociaż nowe Mondeo - tak jak poprzednie generacje - będzie dostępny w trzech wersjach nadwoziowych, co jest ewidentnym ukłonem w stronę europejskich upodobań, to trudno ukryć, że sprzedaż nie jest imponująca. W pierwszych 10 miesiącach 2012 roku sprzedano w Europie (22 kraje) 62 200 sztuk Mondeo (brak jeszcze wyników za cały rok). Za to w USA model Fusion (w tym znaczna część poprzedniej generacji) znalazła 241 263 klientów (dane za cały rok 2012). W USA i w Chinach wystarczy jedna wersja nadwoziowa (sedan) i mniejsza paleta silników, a to przekłada się na niższe koszty produkcji.

>>> Ford Mondeo - duże i wygodne auto klasy średniej <<<

Problem Forda jest też struktura sprzedaży. Spora część Mondeo kupowana jest w Europie przez klientów flotowych, indywidualni od kilku lat przesiadają się do crossoverów i minivanów. Jeśli ta tendencja się utrzyma, być może czwarta generacja Mondeo będzie ostatnią oferowaną na Starym Kontynencie.

Więcej o:
Komentarze (12)
Dla Mondeo ważniejsze są Chiny
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: asd(R)

    Oceniono 1 raz 1

    To że Chińczycy lubia duże sedany to wie chyba każdy. A jak wygląda chiński rynek od strony silnikowej? Jakie silniki preferuja Chińczycy? Diesle czy benzynę?

  • Gość: Piotrek

    Oceniono 4 razy 0

    I znowu na konsoli miniaturowe przyciski, jak w dzisiejszym Focusie...

  • eurotaxt

    Oceniono 7 razy -1

    Amerykanie już na modelu Focus III przekonali się że konkurencja Volkswagena w europie jest zbyt silna. Mimo tego że rocznie Focusa na całym świecie kupuje aż 1 mln klientów w europie nadal rządzi Golf ze sprzedażą ok. 0,55 mln rocznie. W segmencie D numerem jeden jest Passat i Ford woli sprzedawać Mondeo na łatwiejszych rynkach

  • Gość: ciocia wikipedia

    Oceniono 11 razy -1

    Ostatnim krajem do którego trafi będzie Polska, bo "Polaczki" już się nie mogą doczekać swojego "Maserati" na kredyt, którym będą pruli 200km/h lewym pasem i 150 wiejską drogą.

  • Gość: sdgvs

    Oceniono 5 razy -3

    zaraz zaraz czyli fiat croma się sprzedaje tak samo "dobrze" jak mondeo? Oglądałem chyba wczoraj, albo przed wczoraj o tym galerię

    http://m.onet.pl/gadzety/moto,fes8x

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX