Skoda Octavia III | Gama silników

Znana jest już pełna gama silników nowej Skody Octavii. Najmniejszy ma 1,2 l. a największy 2,0 l. pojemności skokowej

Do taj pory wiedzieliśmy na 100% jedynie, że podstawowa jednostka napędowa to 1.2 TSI o mocy 85 KM. Znamy ten silnik choćby z Rapida i trzeba przyznać, że w mniejszym liftbacku spisuje się bardzo dobrze. Jak poradzi sobie z większą Octavią przekonamy się już wkrótce. Są jednak tacy, którzy najmniejszego silnika nie biorą pod uwagę pod żadnym pozorem. Co znajdą ponadto w katalogu nowej Octavii?

Skoda Rapid - test | Pierwsza jazdaSkoda Rapid - test | Pierwsza jazda

Silniki benzynowe

1.2 TSI (86 KM, 160 Nm) - 5M
1.2 TSI Green tec (105 KM, 175 Nm) - 6M/DSG
1.4 TSI Green tec (140 KM, 250 Nm) - 6M/DSG
1.8 TSI Green tec (180 KM, 250 Nm) - DSG

Silniki wysokoprężne

1.6 TDI (90 KM, 250 Nm) - 5M
1.6 TDI Green tec (105 KM, 250 Nm) - 5M/DSG
1.6 TDI GreenLine (110 KM) - 6M
2.0 TDI Green tec (150 KM, 320 Nm) - 6M/DSG

 

>>> Skoda Octavia - auto sprawdzone przez miliony kierowców <<<

Skoda stawia na zielone. Większość silników, poza podstawowymi i wersją GreenLine oznaczone będą jako Green tec. W przypadku silników benzynowych ma to sens. 105-konna wersja 1.2 TSI zużywa mniej paliwa, niż najsłabsza, 85-konna (odpowiednio: 4,9 i 5,2 l/100 km). 1.4 TSI i 1.8 TSI (tylko z DSG) żądają odpowiednio 5,3 i 5,7 l/100 km.

Wśród Diesli najoszczędniejszy jest oczywiście GreenLine, który może pochwalić się średnim zużyciem na poziomie 3,4 l/100 km, o 0,4 l mniej, niż 105-konna wersja Green tec. Najsłabszy Diesel o mocy 90 KM zużywa średnio 4,1 l/100 km. Najmocniejszy ropniak spala 4,5 l/100 km.

Zastosowane w nowej Octavii silniki to jednostki nowej serii EA211 (zapłon iskrowy) i EA288 (zapłon samoczynny). W stosunku do starszej serii odznaczają się niższym zużyciem paliwa. Skoda pracuje aktualnie nad przygotowaniem wersji zasilanej gazem, a także nad usportowioną wersją Octavia RS.

Więcej o:
Komentarze (77)
Skoda Octavia III | Gama silników
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • nikanor

    Oceniono 11 razy -3

    1.8 TSI ze zużyciem 5,7 l/100km? Gdyby ktoś chciał w to wierzyć, to jako użytkownik donoszę:

    W mieście - 11-12 l/100
    Po szosie 90-110 kmh - 8-9 l/100km
    Autostrada 130+ - 9-11 l/100km

  • Gość: cvcv

    Oceniono 6 razy -2

    85km i octavia- widać, że VW stara się sztucznie pogarszać ofertę Skody tak by kupowano więcej badziewnych VW....

  • Gość: k39

    0

    dlaczego jak ktoś napisze o polskiej motoryzacji, np. o gliwickim Oplu, o Fiacie, o VW Caddy to zaraz na forach podnosi się krzyk, że żadnej polskiej motoryzacji nie ma, że to tylko montownie zagranicznych koncernów itd, a gdy mowa jest o Skodzie, to jakoś nikt nie protestuje, gdy mowa o czeskiej motoryzacji?
    Przecież Skoda jest tak samo czeska jak Opel jest polski. Skoda należy do koncernu VW, a Opel do General Motors - ja w tym nic złego nie widzę, chodzi mi tylko o to, że dla wielu internautów czeska motoryzacja istnieje, a polska nie. A niby dlaczego? Gdzie jest różnica? Skoda zachowała czeską nazwę i tyle. Gdyby 20 lat temu związkowcy z Żerania nie stawiali warunków utrzymania nierealnego poziomu zatrudnienia delegacji VW to dziś to auto na zdjęciu powyżej wyjeżdżałoby z FSO. Czesi żadnych warunków nie stawiali, potraktowali inwestora tak jak trzeba i dziś mają w Skodzie zatrudnienie większe niż związkowcy FSO chcieli wymusić.
    Wtedy był wrzask, że 'chcą FSO sprzedać Niemcom za grosze i zwalniać ludzi', no to teraz mają co chcieli.

  • Gość: bolo

    0

    Nie rozumiem dlaczego 1.8 tsi będzie tylko z DSG.Klient powinien mieć wybór.

  • Gość: ggggggggggggggggg

    Oceniono 14 razy 0

    O tak, beda sie sypac zielone( stówki ) w serwisach. Jedyne co moglo by byc interesujace, to 1.8 tsi- o ile to bedzie tak dobre jak 1.8TMam skode na tym silniku ( tour ), golas + klima. Swietne auto, chociaz rzadziej uzywane ( jako drugie auto w rodzinie ). Zalowalem, ze nie mozna bylo go kupic wtedy z automatem. DSG sie boje, bo mamy w firmie DSG i juz dwa razy zaliczyl problemy ze skrzynia. Pierwszy- jakis sterownik padl, drugi byl gorszy - mechanika. Mimo, ze o auta sie u nas dba- nie jest to korpo tylko kazdy uzywa jak swoje.

  • Gość: fragi102

    Oceniono 11 razy 1

    Dalej w ofercie folcwagena są wadliwe silniki 1.4L, 1.2L, 1.6L , 20L tymi szrotami długo nie POjeździ hehe

  • Gość: Qeko

    Oceniono 7 razy 1

    O jasna cholera nie ma już ZIELONEJ KURY ????? Jest CZARNA *&^(^(*^&(*)^&(* no w końcu ktoś pomyślał

  • Gość: cman

    Oceniono 6 razy 2

    najpopularniejszy diesel tylko z automatem?ciekaw jestem ceny bo Ci którzy wolą manual jak cena nie będzie konkurencyjna-pójdą do konkurencji nie ryzykując dodatkowych wydatków związanych z dodatkowymi sprzęgłami itd..

  • Gość: tak pytam

    Oceniono 7 razy 3

    Proste pytanko do skodziarzy, co Wy tam wozicie w tych przepastnych bagażnikach?:))
    Buziaki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX